Du får gärna hjälpa mig angående Rannocchia vad är han för spelartyp?
Vi har ju Boateng och Dante........ skillnad mot dessa stora långa rätt stabbiga spelare(Boateng) och Mr felbeslut (Dante)
Ranochia är stor och stabbig. Så tyvärr.
Och han är inte i närheten av Bayern-klass. Nej, den transfern känns väldigt osannolik.
Man kan ju fråga sig vem som är ansvarig för PSGs värvningsförsök av Luiz. Inte helt överraskat så visar det sig att det är Damien Comolli, mest känd för att vara drivande i Liverpools värvningar av Carroll och Downing.
Intressant även att Ogden idag hävdade att en Kroos-deal i praktiken var klar innan Moyes sparkades. LVGs beslut att stoppa den dealen alltså. Jag vet ju att Steff83 knappast tror på det, men tror inte Ogden uttalar sig om det om han inte har något bra på fötterna.
Svårt att i dagsläget ens spekulera om vilka som är Van Gaals targets. I dagsläget pekar ju det mesta på att det blir något helt annat än namnen det ryktats mest om.
Dailymail skirver så här nu iaf
David Luiz has passed a medical and agreed terms with Paris Saint-Germain ahead of his £50million switch to the French superpower.
The 27-year-old is set to become the world's most expensive defender, with the move beating the two previous highest fees - both paid by PSG, for Marquinhos and Thiago Silva.
PSG representatives flew out to Brazil to complete the medical at the World Cup hosts' training base on Friday.
Det är nu officiellt (Chelsea bekräftar) - Luiz lämnar för PSG!
Har inte sett något bekräftat kring övergångssumman men det verkar som den är närmre £50m än £40m. Även om jag gillar Luiz är detta en sjukt bra affär av Chelsea. Vad röker de i Paris egentligen?
Det är nu officiellt (Chelsea bekräftar) - Luiz lämnar för PSG!
Har inte sett något bekräftat kring övergångssumman men det verkar som den är närmre £50m än £40m. Även om jag gillar Luiz är detta en sjukt bra affär av Chelsea. Vad röker de i Paris egentligen?
PSG säger att både klubbarna och Luiz ville göra affären så snabbt som möjligt i och med VM.
Helt sinnessjukt, speciellt med tanke på FFP vilket PSG uppenbarligen skiter totalt i. Och lägger vi FFP åt sidan kan det nog vara det värsta överpriset på en fotbollspelare någonsin. Men vi som håller på Chelsea tackar och tar emot och ser fram emot en trevlig sommar.
Viking gjorde en fin sammanfattning på Luiz några sidor bak. Tror verkligen Luiz kommer komma mer till sin rätt i ett bollförande PSG, bredvid världens överlägset bästa mittback, Thiago Silva. Deras samarbete har fungerat mycket bra tidigare i Brasilien. Det i sig rättfärdigar dock inte priset, men gör det åtminstone ett uns mer förståeligt. Sedan läste jag någonstans ett rykte om att det var just Silva som verkligen ville ha Luiz i laget för att de är best homies eller något, och att då ledningen ansåg att det var värt att värva in Luiz för att hålla Silva nöjd. Kanske ligger något i det.
Har alltid gillat Luiz och tycker han han fått oförtjänt mycket skit genom åren även om han så klart är ute och ränner en del. Räddningen mot Spanien i confed summerar honom rätt bra, först upphäver han offsiden med typ 30 meter helt obegripligt, sen glidtacklar han undan bollen på mållinjen.
Men för detta priset hade jag burit honom till flygplatsen själv. Helt galet!
Senast redigerad av jaochs 2014-05-23 kl. 23:17.