2014-01-31, 15:22
Medlem
Skranks avatar
Nani ryktas gå på lån till en del klubbar. Kanske även försäljning. Men vad jag vet är han långtidsskadad. Är väl inte så vanligt att man lånar/köper en spelare som är skadad?

Han har inget returdatum på Physioroom och Moyes sa för någon vecka sedan att han förväntas vara borta rätt länge. Vem vill låna en sådan spelare om det rör sig om säsongen ut?
2014-01-31, 15:23
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Det är alltid kul med svenskar i Arsenal.

Värvningen känns fortfarande bara så extremt konstig. De få gångerna som Sverige har försökt sig på att "bolltrilla" så har ju Källström alltid problem med tempot i kortpassningsspelet. Det finns inget lag i England som kan kortpassa så fint och så bra som Arsenal brukar göra. Inte en chans att han skulle klara av det.

Det längre passningsspelet när han är opressad är han bra på. Och han har ett bra skott men det räcker knappast.

Ska han vara tredjeval bakom Arteta och Flamini? Problemet just nu är ju att det saknas en box to box mittfältare som kan spela bredvid den sittande. Källström tillsammans med Arteta?

EDIT: Jag ser hellre att Chamberlain kan matchas in på sin framtida position. Jag ser inget syfte med en värvning av Källström. Fixa en anfallare istället...
Håller med, gillar Kim, alltid förespråkat honom in i landslagets elva men i Arsenal? Nja jag vetti fan. Självklart ses det väl som en billig reserv men ändå passar han in? Känns som du säger, för slö och felprioriterad idag. Vi behöver en jävla anfallare.
2014-01-31, 15:26
Medlem
SenfBaums avatar
Brendan Rodgers säger att det inte finns någon uppdatering på Konoplyanka ännu. "Det är lite komplicerat, men vi får se hur det utvecklas. Om det inte fungerar har vi visat under loppet av säsongen att det här är ett lag som kan kämpa hela vägen."
2014-01-31, 15:28
Medlem
Coconocos avatar
Personligen tror jag att lånet av Källström lär bli katastrof för Arsenal om han får spela mycket.
Arsenal i år är en hel annan upplaga i jämförelse med tidigare upplagor. Källström är tänkte som en direkt backup för den skadade Ramsey men han har ingen av hans egenskaper som gör honom så viktig för laget. Ramsey är en målfarlig och defensiv kämpe som springer i 90min från box till box, Källström lär inte göra det där och tillsammans med Arteta i mitten lär de bli ligans segaste mittfältspar.
Senast redigerad av Coconoco 2014-01-31 kl. 15:33.
2014-01-31, 15:28
Medlem
SenfBaums avatar
The Daily Mail hävdar att Manchester City har förkastat ett lånebud från Liverpool för Micah Richards.
2014-01-31, 15:35
Medlem
WaldemarKas avatar
Är Källström-lånet bekräftat?
2014-01-31, 15:37
Medlem
Viking-s avatar
Kunde inte se det i tråden, så here goes.

Zouma klar för Chelsea, stannar på lån i St Etienne säsongen ut. Kul!
2014-01-31, 15:44
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CraigChrist
Med tanke på att Källström inte kommer få speltid när innermittfältet är helt så ser jag detta som en hyffsad värvning.

Inte många lag som lånar ut sina bästa spelare under januari. Så då får man nöja sig med lirare i Källströms klass. Hellre det än att man köper någon annan spelare på dekis och sen behöver betala lön i 3 år eller liknande.

Drömscenariot är ju att Källström sätter 3-2 på frispark hemma mot City i 94:e minuten och blir helgonförklarad när vi höjer bucklan i slutet av säsongen

Arsenal borde väl ha andra som går före i ett sådant skede?
2014-01-31, 15:46
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Är Källström-lånet bekräftat?
Inte att det är klart men Spartak bossen ska ha bekräftat att Arsenal kontaktat dem om just Kim då.
2014-01-31, 15:47
Avslutad
Jag väntar fortfarande på att det där som Owen sade ska bli sanning...

"So, Juan Mata is on the verge of a move to United. A little dickie bird tells me there is more good news for United fans coming soon! #tease." 23/1/2014
Medlem
CraigChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Arsenal borde väl ha andra som går före i ett sådant skede?

Självklart. Men med tanke på skador/avstängningar så blev det ju lite panik. Och ett köp av en spelare tror jag är uteslutet för den possitionen med tanke på vilken bredd det finns där när alla är friska.

Som sagt inte många spelare man kan få in på lån i Januari, Speciellt inte bra spelare. Förhoppningsvis gör han inte bort sig.
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SenfBaum
The Daily Mail hävdar att Manchester City har förkastat ett lånebud från Liverpool för Micah Richards.
har dementerats av rodgers

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in