Citat:
Ursprungligen postat av
Viking-
BBC och Guardian som jag litar mest på rapporterade £40m. Jag tror ärligt talat att resten av tidningarna (och Sky) har fått valutan fel då det troligtvis är 50m euro ungefär det gäller.
Jag skrev dock bara för någon vecka sedan att allt över £35m var ett riktigt bra pris, ärligt talat förväntade jag mig aldrig att någon skulle buda det.
Vad gäller Hazard så har Mou varit benhård med att man inte släpper honom. Det går inte att köpa in en ersättare av samma kvalitet så jag är emot transfern såvida vi inte pratar om £100m+. Jag skulle däremot vara mer nyfiken på ett bud på Oscar då PSG även ryktas vara starkt intresserade av honom.
Willian är bättre som 10'a än på kanten och om en talang som Baker ska få möjligheten att slå igenom kan han inte förväntas konkurrera mot Oscar och Willian.
Detta betyder inte att jag vill se Oscar säljas, bara att jag skulle vara nyfiken på hur högt PSG skulle gå i budgivningen.
Jag undrar dock om Koke kan anpassas till en mer central roll, det borde egentligen inte finnas några problem. Pogba vore en sjukt bra värvning, jag tror dock att jag hellre skulle se Vidal bredvid Matic, men han lär inte gå någonstans.
Nej, det håller jag inte med om. Ett bud på 60-70 miljoner euro hade varit en riktigt bra deal för Chelsea. För dom pengarna hade man kunnat ersätta Hazard med Reus, som också är en bättre spelare. Det känns redan nu som att Chelsea kommer bli sommarens stora vinnare...
Mourinho borde sluta drömma om Varane. Finns ingen chans att Real säljer honom, med tanke på att han förmodligen kommer bli den bästa mittbacken i världen inom ett par år (ifall inte skadorna sätter stopp). Om Real säljer honom så är det nog det sämsta beslutet klubben någonsin har tagit i modern tid.