2014-05-23, 23:55
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Nu börjar direkt rykten om Marquinhos. Tycker att Roma borde höra sig för. En affär de skulle kunna finansiera med pengar från en eventuell försäljning av Benatia, som själv hävdar att han är öppen för en flytt. Det optimala är givetvis att behålla Benatia, men kommer Barcelona och knackar på dörren och erbjuder honom en astronomisk lön är det så klart svårt för Roma att sätta något emot...
Välkomnar en sådan affär
Okej, Benatia har varit sinnessjukt bra, men Marquinhos kom verkligen nära mitt hjärta. Är fortfarande förbannad över dwn försäljningen.
2014-05-23, 23:59
Medlem
Viking-s avatar
Guardian rapporterar att Mou är intresserad av att ersätta Luiz med Varane. Lite många mittbackar för min smak i så fall.

Rodriguez och Shaw verkar inte längre vara aktuella som nya vänsterbackar i Chelsea, alternativen nu är Felipe Luis och Moreno.

Lampard förväntas skriva på nytt ettårskontrakt.
2014-05-24, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Guardian rapporterar att Mou är intresserad av att ersätta Luiz med Varane. Lite många mittbackar för min smak i så fall.
Terry, Cahill, Ivanovic, Varane är väl inte för många? Aké är ju bara 19, och är Kalas verkligen så bra? Kom ihåg att Mourinho vill vinna alla tävlingar nästa år - bredd behövs.
2014-05-24, 00:05
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Terry, Cahill, Ivanovic, Varane är väl inte för många? Aké är ju bara 19, och är Kalas verkligen så bra? Kom ihåg att Mourinho vill vinna alla tävlingar nästa år - bredd behövs.
Värvade inte Chelsea Zouma nyss? Då kan du lägga till han till listan
2014-05-24, 00:08
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Terry, Cahill, Ivanovic, Varane är väl inte för många? Aké är ju bara 19, och är Kalas verkligen så bra? Kom ihåg att Mourinho vill vinna alla tävlingar nästa år.
Kalas kommer lånas ut men sen har Chelsea också Zouma och Omeruo. Möjligt att dessa också lånas ut en säsong till men det är väldigt onödigt i min mening att ta in ytterligare en mittback. Anfallare, ytterback och en "lyxvärvning" i form av en central mittfältare - sen bör Chelsea vara mer än nöjda.
2014-05-24, 00:08
Medlem
Volands avatar
Luiz lämnar alltså...Kommer sakna honom men affären är ju helt fantastisk givet att priserna stämmer. Så vilka handlar det om som ska in på mittfältet?

Koke, Pogba, Paulinho, Kroos eller kanske William Carvalho? Blir riktigt spännande. Jag hoppas på Pogba.

Så, en fantastisk CDM/CM in, LB in och en fet striker. Ut med dödköttet, inklusive denna säsongs hela anfallsuppsättning och in med några av de fantastiska akademispelare som krossat i år.

Baker, exempevis:

https://www.youtube.com/watch?v=w-U-ayMx_XI
2014-05-24, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
BBC och Guardian som jag litar mest på rapporterade £40m. Jag tror ärligt talat att resten av tidningarna (och Sky) har fått valutan fel då det troligtvis är 50m euro ungefär det gäller.
Jag skrev dock bara för någon vecka sedan att allt över £35m var ett riktigt bra pris, ärligt talat förväntade jag mig aldrig att någon skulle buda det.

Vad gäller Hazard så har Mou varit benhård med att man inte släpper honom. Det går inte att köpa in en ersättare av samma kvalitet så jag är emot transfern såvida vi inte pratar om £100m+. Jag skulle däremot vara mer nyfiken på ett bud på Oscar då PSG även ryktas vara starkt intresserade av honom.
Willian är bättre som 10'a än på kanten och om en talang som Baker ska få möjligheten att slå igenom kan han inte förväntas konkurrera mot Oscar och Willian.
Detta betyder inte att jag vill se Oscar säljas, bara att jag skulle vara nyfiken på hur högt PSG skulle gå i budgivningen.

Jag undrar dock om Koke kan anpassas till en mer central roll, det borde egentligen inte finnas några problem. Pogba vore en sjukt bra värvning, jag tror dock att jag hellre skulle se Vidal bredvid Matic, men han lär inte gå någonstans.

Nej, det håller jag inte med om. Ett bud på 60-70 miljoner euro hade varit en riktigt bra deal för Chelsea. För dom pengarna hade man kunnat ersätta Hazard med Reus, som också är en bättre spelare. Det känns redan nu som att Chelsea kommer bli sommarens stora vinnare...

Mourinho borde sluta drömma om Varane. Finns ingen chans att Real säljer honom, med tanke på att han förmodligen kommer bli den bästa mittbacken i världen inom ett par år (ifall inte skadorna sätter stopp). Om Real säljer honom så är det nog det sämsta beslutet klubben någonsin har tagit i modern tid.
Senast redigerad av xeezer 2014-05-24 kl. 00:17.
2014-05-24, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Värvade inte Chelsea Zouma nyss? Då kan du lägga till han till listan

Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Kalas kommer lånas ut men sen har Chelsea också Zouma och Omeruo. Möjligt att dessa också lånas ut en säsong till men det är väldigt onödigt i min mening att ta in ytterligare en mittback. Anfallare, ytterback och en "lyxvärvning" i form av en central mittfältare - sen bör Chelsea vara mer än nöjda.
Just det. Ja, då känns en värvning av Varane en aning överflödig.
2014-05-24, 00:14
Medlem
Volands avatar
Citat:
Just det. Ja, då känns en värvning av Varane en aning överflödig.

Sen står Christensen och knackar på dörren, även om han är två säsonger bort. Blir många jämngamla.
2014-05-24, 00:26
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Nej, det håller jag inte med om. Ett bud på 60-70 miljoner euro hade varit en riktigt bra deal för Chelsea. För dom pengarna hade man kunnat ersätta Hazard med Reus, som också är en bättre spelare. Det känns redan nu som att Chelsea kommer bli sommarens stora vinnare...

Mourinho borde sluta drömma om Varane. Finns ingen chans att Real säljer honom, med tanke på att han förmodligen kommer bli den bästa mittbacken i världen inom ett par år (ifall inte skadorna sätter stopp). Om Real säljer honom så är det nog det sämsta beslutet klubben någonsin har tagit i modern tid.
När blev Reus bättre än Hazard?
Jag kan verkligen inte se Chelsea släppa Hazard för 70 miljoner euro. Killen är fortfarande ung och har sina bästa år framför sig men tillhör redan världstoppen på sin position.
2014-05-24, 00:34
Medlem
SD-Kalles avatar
Finns det en chans att PSG går ner och spelar med en trebackslinje med Marquinhos-Luiz-Silva?
2014-05-24, 00:45
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Finns det en chans att PSG går ner och spelar med en trebackslinje med Marquinhos-Luiz-Silva?
Troligtvis inte, det är bredden man vill åt (inte bokstavligt, jag menar truppmässigt) för att kunna konkurrera i CL.

Silva/Luiz blir ett rejält mittlås, och Marquinhos är ingen dålig backup. Jag har svårt att se Blanc gå ifrån sin 4-3-3 som faktiskt givit ett rejält lyft och en till dimension till PSGs spel. Tanken är nog att bygga vidare på det och vässa med några kvalitetsvärvningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in