2014-05-22, 22:42
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som vet var man kan köpa Ambre Narguile billigaste, och finns den bara som 100ml?
Citera
2014-05-23, 00:27
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet var man kan köpa Ambre Narguile billigaste, och finns den bara som 100ml?

Såvitt jag vet så köper man den billigast i en Hermes butik.
Jag är tveksam om det ens går att köpa den på annat håll.
Och nej den finns inte bara som 100ml den finns även i 200ml samt i 15ml
Citera
2014-05-23, 10:31
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns bara i 200ml på deras sida vad jag kan se så det är nog butik som gäller, alt om det går att välja 4st på detta -> http://sweden.hermes.com/perfumes/hermessence/coffret-collection-15806.html
Citera
2014-05-23, 11:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Finns bara i 200ml på deras sida vad jag kan se så det är nog butik som gäller, alt om det går att välja 4st på detta -> http://sweden.hermes.com/perfumes/hermessence/coffret-collection-15806.html
Mjo där jag kollade (menade 200ml skrev fel), 200ml är ju uteslutet. Sen verkar man inte kunna beställa bara en 15ml utan måste köpa 4st, jag vet ju att jag kommer gilla den - men inte hur mycket, kanske inte tillräckligt för att lägga ut 1000kr på 60ml.
Senast redigerad av NirvanA 2014-05-23 kl. 11:16.
Citera
2014-05-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Är YSL L'homme för tung en varm sommardag? Samt gör den sig bra som dagparfym i plugget? Tänk er en ekonomistudent med typisk ekonomutstyrsel.

Svar mottages så vänligt Fick f.ö just hem ett testprov av YSL L'homme sport från Kicks, luktar väldigt likt l'homme men hållbarheten är sämre gissar jag. Svårt detta!
Citera
2014-05-23, 12:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Svar mottages så vänligt Fick f.ö just hem ett testprov av YSL L'homme sport från Kicks, luktar väldigt likt l'homme men hållbarheten är sämre gissar jag. Svårt detta!
Jag skulle inte säga den är för tung. Läder, tobak, rök, trä mm är mer tungt och svårburet på sommaren.
Citera
2014-05-23, 13:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Testat Ed Hardy Love & Luck? Riktigt bra med tanke på vad man behöver betala för en flaska.
Citera
2014-05-23, 15:07
Medlem
mr.demons avatar
ADP colonia essenza.

Mjoo, inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Den luktar lite för mycket unisex. Har nyss sprejat på mig den. Luktar stark som fan. Vilket jag läst mig till att det ska vara den sämsta med denna att den inte luktar speciellt mycket. Tycker det luktar som fan.

Man träffas av en blixt av bittra frukter. Luktar verkligen surt, men på ett gott sätt. Luktar ( på mig, just nu ) lite väl mycket damfrisör.

Tror att det tar ett tag att vänja sid vid doften, då den är sååå annorlunda mot allt annat jag använt. Helt klart en sommardoft helt och hållet. Skulle kännas så fel med denna vintertid.

Den luktar lyxigt, men samtidigt billigt. Som damfrissa. Det verkligen stinker citrus. Och nåt jag inte kan känna igen.
Citera
2014-05-23, 15:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
ADP colonia essenza.

Mjoo, inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Den luktar lite för mycket unisex. Har nyss sprejat på mig den. Luktar stark som fan. Vilket jag läst mig till att det ska vara den sämsta med denna att den inte luktar speciellt mycket. Tycker det luktar som fan.

Man träffas av en blixt av bittra frukter. Luktar verkligen surt, men på ett gott sätt. Luktar ( på mig, just nu ) lite väl mycket damfrisör.

Tror att det tar ett tag att vänja sid vid doften, då den är sååå annorlunda mot allt annat jag använt. Helt klart en sommardoft helt och hållet. Skulle kännas så fel med denna vintertid.

Den luktar lyxigt, men samtidigt billigt. Som damfrissa. Det verkligen stinker citrus. Och nåt jag inte kan känna igen.
Jag rekommenderar max 1-2 sprut av den. Absolut inte mer. Testa med ett spray på bröstet under tröjan. Efter en stund doftar den som bäst. Den blir lätt bitter om man tar för mycket.
Citera
2014-05-23, 15:30
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag rekommenderar max 1-2 sprut av den. Absolut inte mer. Testa med ett spray på bröstet under tröjan. Efter en stund doftar den som bäst. Den blir lätt bitter om man tar för mycket.

Jag tycker jag luktar som en blå blend rökande gammal dam. Kan heller inte känna igen dofterna som nu kommer fram efter att den suttit på ett tag.

Har bara kört två sprut. Det första på handleden, andra på halsen. Men märkligt att folk på tuben klagar på att den har dålig projektion. Luktar ju starkt som satan.

Det är 100 ml jag har. Och jag tror att den kommer att räcka LÄNGE. Men finns det risk att den är gammal till nästa sommar? Nåt speciellt förvaringsråd.

PS Flaskan bara den var värd pengarna. Så stilren.
Citera
2014-05-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Testat Ed Hardy Love & Luck? Riktigt bra med tanke på vad man behöver betala för en flaska.

Efter snabb research på nätet verkar de likadana till stor del? Då ska jag definitivt kolla in den. Frågan är dock var i Stockholmsområdet man hittar Ed Hardys dofter, för jag kan då inte minnas att jag sett nån på ett bra tag

f.ö var jag väldigt imponerad av YSL l'homme sport. Känner än doften även om den är svag och allmänt känns den som l'homme fast med starkare citrusnoter och bättre hållbarhet. Blir kanske ett kap om man hittar den billigt på nätet
Citera
2014-05-23, 18:09
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag tycker jag luktar som en blå blend rökande gammal dam. Kan heller inte känna igen dofterna som nu kommer fram efter att den suttit på ett tag.

Har bara kört två sprut. Det första på handleden, andra på halsen. Men märkligt att folk på tuben klagar på att den har dålig projektion. Luktar ju starkt som satan.

Det är 100 ml jag har. Och jag tror att den kommer att räcka LÄNGE. Men finns det risk att den är gammal till nästa sommar? Nåt speciellt förvaringsråd.

PS Flaskan bara den var värd pengarna. Så stilren.
Jag har haft min AdP Colonia i säkert 10 år utan att den är förstörd. Förvara den mörkt och inte för varmt (vanlig rumstemperatur funkar) så är det inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in