2014-05-23, 00:40
Medlem
Jimbos avatar
Om jag fattat det rätt så har andra skrivit artiklarna, ämnesområdet kommer från uppdragsgivare som betalat för att få ut sitt budskap och sedan har de valt ut vilka politiker de vill ska "skriva" om detta.

Polityren får texten. Ändrar kanske lite och skriver under med eget namn.
Ka-tching!
Citera
2014-05-23, 01:06
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Om jag fattat det rätt så har andra skrivit artiklarna, ämnesområdet kommer från uppdragsgivare som betalat för att få ut sitt budskap och sedan har de valt ut vilka politiker de vill ska "skriva" om detta.

Polityren får texten. Ändrar kanske lite och skriver under med eget namn.
Ka-tching!

This! Precis så lobbygrupperna jobbar, Någon skrev att det handlade om Gmo? Tant fp är med i en dokumentär där dom pekar ut henne för just det här någon engelsk tror jag som kom för nått år sen eller mer stämmer det ? fast det var förslag hon lade fram i europaparlamentet och hade då ändrat på några små ord i en text hon fick från en lobbygrupp som caschar in från monsanto eller liknande.
Senast redigerad av TheAlmightyFarfar 2014-05-23 kl. 01:09.
Citera
2014-05-23, 01:26
Medlem
Är det någon annan som har fått skräpmeddelanden via SMS från Marit Paulsen?
Jag och några jag känner har fått det.
Citera
2014-05-23, 01:39
Medlem
Verkar som att den här paddan har hoppat lite för högt

Varför skriver inte media om detta? Eller juste jag glömde. Sverige 2014
Citera
2014-05-23, 02:59
Medlem
Demokrati förekommer inte i Sverige. Vi har inga fria medier i dag.

Förresten verkar det som om fp och Marit Paulsen har bombat allmänheten med skräp-sms.

Är det någon annan som har fått skräpet?
Citera
2014-05-23, 03:44
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Demokrati förekommer inte i Sverige. Vi har inga fria medier i dag.

Förresten verkar det som om fp och Marit Paulsen har bombat allmänheten med skräp-sms.

Är det någon annan som har fått skräpet?
Inte jag.
Jag har för några år sedan fått lära mig hur politisk lobbyism fungerar, så jag är inte det minsta förvånad över företeelsen.

Men Marit (om du läser detta), jag trodde på dig. Nu ser jag dig bara (rättmätigen) som en manipulativ mutkolv.
Citera
2014-05-23, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Är det någon annan som har fått skräpmeddelanden via SMS från Marit Paulsen?
Jag och några jag känner har fått det.
Jag fick fyra stycken sms på kort tid, även fast jag dolt mitt nummer från samtliga nummerupplysningar och satt mig på "Ring-ej listor".

Om nått så får det mig att avsky FP än mer. Ett brev i brevlådan kan jag alltid låtsas som att jag inte sett och lägga i pappersinsamlingen, men när man får SMS så är det "in my face" så att säga. Gillar inte att få politik tryckt i ansiktet. Särskilt inte fyra gånger på en eftermiddag.

On topic: Tror inte att detta kommer ha nån särskild effekt. De enda "tidningarna" som hakar på verkar vara alternativ media, typ Avpixlat och FT. Inte sett nån stor röd "AVSLÖJADE" banner på Aftonbladet direkt. De vill nog låtsas som att detta inte hänt, och kanske slänger upp en notis efter valet.
Citera
2014-05-23, 06:29
Medlem
Sverige2025s avatar
Då har vi lärt att man inte röstar på VPK eller FP, eftersom deras politiker är korrupta. Är man så lätt manipulerade skall man inte valda församlingar.
Citera
2014-05-23, 07:18
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Då har vi lärt att man inte röstar på VPK eller FP, eftersom deras politiker är korrupta. Är man så lätt manipulerade skall man inte valda församlingar.

Som hyseriska kärringar skriker ni om "såna är dom", "aldrig ska man rösta på...", "vi har ingen demokrati", "Jag ser på progaganda tv",

Ni beter er som värsta formen av sektmedlemmar med starka konspiratoriska sjuka idéer. Ni lever i ett av världens bästa länder, ni kan göra vad fan ni vill med era liv och så sitter ni och gnäller. Jisses.

Varenda dag kan man läsa idioti som vilken valfri SDare som helst gör, men inte fan hör man reaktioner på det? Nä, då är det media, då är det PK, då är det... ja, då skylls det på alla andra.

Men vad är det som hänt här egentligen? Alltså vad är det stora brottet? Har lobbygrupper skrivit hennes tal? Driver hon lobbygruppers frågor?
Hur allvarligt är det? Egentligen?

En tidning med dold agenda gör en intervju?

Samma dag läser vi om SDare som varit aktiva i nationaldemokraterna men "jag var lite vilsen för nåt år sen" eller Jimmie Åkesson som inte hade en aning om att Sverigedemokraterna var ett rasistiskt parti då han gick med...
Citera
2014-05-23, 08:28
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Som hyseriska kärringar skriker ni om "såna är dom", "aldrig ska man rösta på...", "vi har ingen demokrati", "Jag ser på progaganda tv",

Ni beter er som värsta formen av sektmedlemmar med starka konspiratoriska sjuka idéer. Ni lever i ett av världens bästa länder, ni kan göra vad fan ni vill med era liv och så sitter ni och gnäller. Jisses.

Varenda dag kan man läsa idioti som vilken valfri SDare som helst gör, men inte fan hör man reaktioner på det? Nä, då är det media, då är det PK, då är det... ja, då skylls det på alla andra.

Men vad är det som hänt här egentligen? Alltså vad är det stora brottet? Har lobbygrupper skrivit hennes tal? Driver hon lobbygruppers frågor?

Samma dag läser vi om SDare som varit aktiva i nationaldemokraterna men "jag var lite vilsen för nåt år sen" eller Jimmie Åkesson som inte hade en aning om att Sverigedemokraterna var ett rasistiskt parti då han gick med...

Ni levde i ett av världens bästa länder menar du väl?
Nu ska jag ner o kolla på nattens handgranatsprängning på Bergsgatan.
Marit "kärringen mot strömmen" är och har alltid varit en bluff!!!
Citera
2014-05-23, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling

Vem är det som är hysterisk, egentligen? Du verkar inte kunna skriva en sammanhängande mening innan du drar iväg i nåt irrelevant off-topic med 18 nya frågor istället för 1 sansat svar. Snacka om ADHD i kubik, stackars dina föräldrar som inte kan ha haft det lätt.
Citera
2014-05-23, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Ni levde i ett av världens bästa länder menar du väl?
Nu ska jag ner o kolla på nattens handgranatsprängning på Bergsgatan.
Marit "kärringen mot strömmen" är och har alltid varit en bluff!!!

Från rabiat EG motståndare till överbetald mutkolv i EU-maktens korridorer. In Marit we trust...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in