2014-05-25, 00:23
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Ni levde i ett av världens bästa länder menar du väl?
Nu ska jag ner o kolla på nattens handgranatsprängning på Bergsgatan.
Marit "kärringen mot strömmen" är och har alltid varit en bluff!!!

Levde?
Är ni döda?

Sverige är ansett som ett av världens bästa länder inom extremt många olika undersökningar. För mig är det bäst.

Vilka länder tycker du är bättre? Din lilla Sverigehatare...

Marit och Mikael, hade ingen aning om vad att tidningen var en lobbytidning men ni vill göra en hönaav en fjärder. Ni hugger på allt.
Citera
2014-05-25, 00:53
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Levde?
Är ni döda?

Sverige är ansett som ett av världens bästa länder inom extremt många olika undersökningar. För mig är det bäst.

Marit och Mikael, hade ingen aning om vad att tidningen var en lobbytidning men ni vill göra en hönaav en fjärder. Ni hugger på allt.

tyvärr har detta fått den vinklingen, men det är inte tillräckligt. Jag menar att OM de inte vet vad de gjorde så har de utnyttjas som nyttiga idioter av just de krafter de säger sig vilja bekämpa.

Frågan blir ohederliga eller korkade? Vilket är värst?
Citera
2014-05-25, 15:49
Medlem
SleighBellss avatar
Att Bryssel är lobbyistgruppernas näste har ju framgått klart och tydligt genom åren, sen hur pass uppvaktade våra Svenska politiker varit är ju svårare att säga! Många åker nog hellre och får sig ett glas champagne och tilltugg än sitter igenom en omröstning i Parlamentet.

Jag är stark EU kritiker och tycker allt som drabbar parlamentariker är trevliga nyheter, dock har jag alltid gillat Paulsen. Hon har känts mer folklig än alla övriga partiledare tillsammans, och i denna röra av syltryggar och lismande borgare är det skönt att faktiskt få se någonting annat från en utav våra politiker.

OT: Har det inte varit på tal att alla politiker skall måsta redovisa sina inkomster även gåvor och bidrag så att dom inte skall kunna sälja sig till högstbjudande? Var väl en borgare som för några år sen blev bjuden på en Lyxkryssning av Shell och där hon senare tyckte att fracturing av gas i Sköne var ett ypperligt förslag, om jag nu inte minns helt galet! Om någon är insatt så får ni gärna förklara vad som gäller?
Citera
2014-05-25, 15:57
Medlem
Jag har arbetat i Bryssel och kan intyga att stan befolkas av människor vars hela karriärer bygger på en bakomliggande lust att parasitera på systemet. Det är det hela EU och Bryssel bygger på.
Citera
2014-05-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
tyvärr har detta fått den vinklingen, men det är inte tillräckligt. Jag menar att OM de inte vet vad de gjorde så har de utnyttjas som nyttiga idioter av just de krafter de säger sig vilja bekämpa.

Frågan blir ohederliga eller korkade? Vilket är värst?

Alla kan göra misstag.
Citera
2014-05-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Jag ville säga ungefär samma sak som du gjorde i inlägget jag besvarade. Seså, spring nu iväg och gör inbrott i nåt källarförråd så att du har pengar till drogerna. Det blir en lång dag på Flashback med EU-val och allt. Du ska ju orka skriva 500 desperata inlägg om allt och inget.

Ok. Du försökte säga ungefär samma sak som jag... trevligt att du försöker. Gulligt på nåt sätt.
Citera
2014-05-25, 19:27
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Levde?
Är ni döda?

Just ja som Pisa-undersökningen där går verkligen det nya fräcka Sverige framåt med stormsteg. Eller vi kanske ska kolla på hur många våldtäkter som genomförs i olika länder också det en upplyftande läsning från ett svenskt perspektiv. Överlag är Sverige på väg neråt i dom flesta områden.

Det är du som hatar Sverige som vill blunda för detta.
Citera
2014-05-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettson2
Just ja som Pisa-undersökningen där går verkligen det nya fräcka Sverige framåt med stormsteg. Eller vi kanske ska kolla på hur många våldtäkter som genomförs i olika länder också det en upplyftande läsning från ett svenskt perspektiv. Överlag är Sverige på väg neråt i dom flesta områden.

Det är du som hatar Sverige som vill blunda för detta.

Detta är helt off topic.

Men det kan ju bero på att man samtidigt privatiserat skolan så mycket att vi har världens mest liberala skolsystem, förr var Chile mest liberalt, men även de har börjat återförstatliga skolan. Inte ens USA, england eller Argentina är så liberala.

Samtidigt som det visar sig att invandrartjejer är bättre en svenska killar så är det ju inte en invandrarfråga. Svenska killar kan ju inte alltid skylla på blattarna bara för de inte vill lära sig i skolan.
En svensk ska väl för fan kunna sitta still och ta in information. Men du skyller alltså på invandrarna?

Tramsigt.

Jag blundar inte för att det finns problem, men jag tror inte det beror på att min granne är invandrare.
Det gör du. Du tror att du blir mindre svensk bara för att det går en neger på stan. Vad skiljer dig från mig? Jag blir inte mindre svensk, jag kan starta företag, jag kan göra bra affärer även om det bor invandrare i min stad.

Åter till topic.

Jag anser att ni hugger på en struntsak. Hon har inte fått betalt, utan hon har skrivit i en tidning som inte varit ärliga med att de är en lobbytidning. Visst de gör bort sig, men så djävla farligt är det inte.
Citera
2014-05-25, 19:55
Medlem
MADs avatar
Ingen verkar bry sig alls utom några få i den här tråden, så vi kan väl konstatera att det är en storm i ett vattenglas.
Citera
2014-05-29, 07:43
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ingen verkar bry sig alls utom några få i den här tråden, så vi kan väl konstatera att det är en storm i ett vattenglas.
Precis - har svårt att se vad parlamentarikerna gjort för fel.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in