2014-05-22, 17:27
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Jag har ingen aning vad jag gör är en idiotisk ursäkt. Hur många av er vet inte om ni skriver på flashback eller inte? Har hon skrivit en lång artikel utan att ens veta vad som händer med den. Hon både ljuger och är korrupt. Fel tant i Bryssel!
Hon är folkpartist helt enkelt. Det var väl rätt så givet att en folkpartist skulle vara inblandad i detta då de säljer allt som går att sälja och det inkluderar dem själva. Från och med nu kan vi endast se dem som politiska prostituerade och de är inget värda, spelar ingen roll var en folkpartist hittas; de har sålt sig!

Det här är betydligt mer allvarligt än att man skrivit lite artiklar. Hela systemet kommer att undermineras om man inte kan rätta upp detta snabbt, att stryka dem från listorna går väl inte nu men något får partierna se till att göra. Hur man tänkt hantera detta politiskt är lite svårt att se. Både FParen och V-muppen är "erfarna politiker" som varit i partiet en lång tid, ingen man kan sparka ut i kylan om resten av packet skall hålla sig lugna.
Citera
2014-05-22, 17:36
Medlem
shogun-rs avatar
Cecilia Malmström? Snälla, kan inte hennes karriär ta skada av detta....
Citera
2014-05-22, 17:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Jag har ingen aning vad jag gör är en idiotisk ursäkt. Hur många av er vet inte om ni skriver på flashback eller inte? Har hon skrivit en lång artikel utan att ens veta vad som händer med den. Hon både ljuger och är korrupt. Fel tant i Bryssel!
Dessutom har dessa EU-parlamentariker en stab av medarbetare, sekreterare & rådgivare som givetvis skall tillfrågas & varna om något känns underligt.
Citera
2014-05-22, 18:07
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
1. Marit Paulsen använder starka ordalag om att "slänga ut" lobbyister, samt understryker att det är EU-parlamentarikernas fel (ska "hängas" moraliskt) när en lobbyist vinner.

2. Marit Paulsen har under april månad skrivit två artiklar på beställning av nämnda pr-byrå.
Så jävla skönt att hennes hycklande kommer fram. Hoppas detta blåser bort hennes folkliga fernissa hon haft, något jag anat varit fake hela tiden.

Hoppas dårarna i FFP förlorar rejält på detta.
Citera
2014-05-22, 18:15
Bannlyst
Tyvärr är det nog för tätt inpå valet för att göra någon reell skada. Men hoppas fler hakar på avslöjandet.
Citera
2014-05-22, 19:48
Medlem
BennyGass avatar
Och Hycklar tanten verkar dessutom vara mer eller mindre FÖR att genmanipulera grödor, eller läser jag fel?

https://www.theparliamentmagazine.eu/articles/magazines/issue-388-14-april-2014

Sid.48
Citera
2014-05-22, 20:08
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde.Geten
Tyvärr är det nog för tätt inpå valet för att göra någon reell skada. Men hoppas fler hakar på avslöjandet.
Svensk ljugmedia kommer att tiga ner detta, tro mig.
Citera
2014-05-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Svensk ljugmedia kommer att tiga ner detta, tro mig.
Ja väldigt små artiklar om inte notiser. Ingen nappar på betet.
Citera
2014-05-22, 23:17
Medlem
Jimbos avatar
Tyvärr är det här ett vanligt beteende bland politiker och inge minst broilers där nere.

Det jag finner oerhört intressant är deb artikel om framtidens grödor, signerad Marit Paulsson..
Dels för att den är så illa dold GMO-propaganda, men även för att den som satt ihop texten, verkligen tagit gehör på Marits sätt att tala. Detta märks tydligast i ingressen.

Tror inte att de som tänkt kryssa tanten är medvetna om att hon går i kemitekniska företags ledbojor för några tusen euro.

Hon kommer antagligen uttrycka sig något liknande det här, när hon ställs mot väggen,
"Det är en liten tidning för oss som jobbar som kommissionärer nere i Bryssel, den har några hundra,kanske tusen läsare och det är ett forum där vi prövar ideér sinsemellan. För mig är det här en icke-fråga."
Citera
2014-05-22, 23:39
Medlem
Signalkabels avatar
nu må jag vara halvblind ibland, men jag ser ingenting om detta på mediedrakarnas förstasidor utom SvD som har en liten artikel långt ner, som man dessutom behöver klicka på för att förstå vad det handlar om, korrupta europaparlamentariker har man väl hört talas om, men att de skulle vara svenska tror jag inte många var förberedda på.
Citera
2014-05-22, 23:54
Medlem
JPs avatar
Sprid det på Facebook ni som har ett konto. Vore fräckt att köra över media genom att dra igång en kampanj som alla delar.
Senast redigerad av JP 2014-05-23 kl. 00:19.
Citera
2014-05-23, 00:20
Medlem
spyder123s avatar
Jag förstår inte riktigt hur det funkar. Det verkar som att politikerna inte fattade att det var en lobbytidning, men hur funkar det då? Är det bara att PR-byrån ringer till nån politiker och ber om att skriva en grej om detta? I så fall måste det ju vara att det hör samman med dennes egen politiska ideologi... en miljöpartist kan ju inte sitta och skriva om att vi ska ha fler bilar på gatorna. Följt av en reklam gnällande den nya Audi A8 med turbo-ignition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in