2014-05-22, 09:40
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Det har ju överhuvudtaget inte tillkommit någon ny information? Om man jämför bild 4 i FUP och bild X i bloggen så framgår ju att teknikern har experimenterat med ljusförhållanden och slutartider för att få fram bästa resultat. Om man ser uppe till höger på bild X så ser man att där finns partier som är ljusare än på bild 4. Handen, om den nu existerar och är en hand, torde ha en fullt naturlig förklaring och som jag tidigare frågat, om nu polisen ville dölja något med handen, varför överhuvudtaget fotografera den delen, det hade ju gått att illustrera ändå.
Bloggen gör inte direkt anspråk på att utgöra en objektiv granskning.

Varför ljuger du? Du har noll koll.
Citera
2014-05-22, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag antar att alla i rätten varit medvetna om att de bilder man såg i FUP var ett fotomontage, eftersom bluestar kräver ett mörkt rum för att synas.
Det står under bilden att det är ett fotomontage.
Citera
2014-05-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Varför ljuger du? Du har noll koll.
Kan du överhuvudtaget någonting om fotografering? Om man skall fotografera en självlysande reagens så krävs självfallet ett visst experimenterande för att uppnå bästa möjliga resultat.
Citera
2014-05-22, 09:54
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Kan du överhuvudtaget någonting om fotografering? Om man skall fotografera en självlysande reagens så krävs självfallet ett visst experimenterande för att uppnå bästa möjliga resultat.

Och vart i bilden ser du någon skillnad i exponeringen?
Citera
2014-05-22, 10:14
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Jag tycker inte att du ska kalla folk här inne korkade, du har ingen aning om nivån på vissa personers kunskap.
Sedan syns det tydligt på första bluestarbilden en riktning på avsättningen av blodet, den reaktionen som "försvunnit" från bild två.
Polisen uppgav att dom inte kunde se på vilket sätt blodet kommit dit och i vilken riktning blodet kommit från.

Tror att du ska kolla en gång till på bilderna och lite närmare den här gången så kommer du se vad jag menar.
Blodavsättningen är avsatt i en svepande rörelse från låset och ut mot vänster kant... det ser du på räfflorna i listen.
Detta innebär att blodet avsatts någon stans i närheten av handen men det går inte att säga exakt vart eftersom handen är där den är.
Detta är väldigt långsökt men kan det finnas reaktion från bluestar i anslutning till märket i listen/gummit?
Du har rätt jag borde inte ha skrivit att någon är korkad

Men jag litar fortfarande mer på polisen tekniker än på din eller min tolkning av bilderna. Och det anser jag att domstolen också måste göra. Domstolen kan inte sitta och titta på bilder och göra egna tolkningar som inte stämmer med vad teknikerna som undersökt bilen kommit fram till. Det vore korkat.

Sen har jag tittat på bilderna många gånger. Alldeles nyss igen på din anmodan. Och jag lovar jag ser ingen svepande rörelse. Och om du påstår att du vet att det finns en sådan rörelse utifrån de här bilderna så anser jag att det är ett korkat uttalande. Sen må du vara hur intelligent som helst. Vilket jag definitivt tror att du är. Det märks tydligt på hur väl du kan fallet m.m. Men här tycker jag du har kört i diket.
Citera
2014-05-22, 10:15
Medlem
Citat:
Och vart i bilden ser du någon skillnad i exponeringen?
Skrev jag i första inlägget, uppe till höger framträder ett ljusare parti som bara syns på en av bilderna.
Citera
2014-05-22, 10:15
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
HR uttalar sig om blodmängden på sid 11:

Det var till fördel för åtalet att överdriva blodmängden.
Men det står inte att rätten bedömt blodmängden utifrån bilden.
Citera
2014-05-22, 10:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Men det står inte att rätten bedömt blodmängden utifrån bilden.
Vad skulle de annars ha gjort bedömningen från? Ingen har talat om hur mycket blod det är.
Citera
2014-05-22, 10:22
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad skulle de annars ha gjort bedömningen från? Ingen har talat om hur mycket blod det är.
Kriminaltekniker David Lindblom i tingsrätten:
DL: Nä alltså, det är som jag sa. Det beror ju på…på eeh…vem man pratar om eller med och så vidare, eh…det är eh…enligt min uppfattning så är det betydligt större mängd än vad som är det förväntade om vi har en person som blöder näsblod.
EMF: Mm.
DL: Men däremot så är det inte särskilt mycket om vi har en person som har blivit av med båda benen. Så att…så att…där inom det spannet ligger vi, och eh…blod har ju en förmåga att eh…att fastna och färga in ganska rejält, eh…så att eh…ja, jag vågar mig inte på…jag vågar inte mig på att göra nån mer bedömning än att…att eh…att eh…det är för mycket blod för…för näsblod.

(Tack till Tankar som lagt upp förhöret i text (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten))
Senast redigerad av Clavell 2014-05-22 kl. 10:29.
Citera
2014-05-22, 10:39
Medlem
Angående handen. Hittade lite teknisk info om Sonata årsmodell 2002 och där tycks strömbrytaren sitta intill låset.
http://www.justanswer.com/car/1kj2g-hi-2002-sonata-dr-cyl-inside-trunk-light.html
Citera
2014-05-22, 10:46
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Skrev jag i första inlägget, uppe till höger framträder ett ljusare parti som bara syns på en av bilderna.

Det mörkare partiet är en tekniker som sprutar bluestar och inte något som skulle tyda på annan exponering... kolla ordentligt så ser du handen.
Teknikern har en vit overall på sig. (bild X)
Senast redigerad av Namibia1 2014-05-22 kl. 10:49.
Citera
2014-05-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Kriminaltekniker David Lindblom i tingsrätten:
DL: Nä alltså, det är som jag sa. Det beror ju på…på eeh…vem man pratar om eller med och så vidare, eh…det är eh…enligt min uppfattning så är det betydligt större mängd än vad som är det förväntade om vi har en person som blöder näsblod.
EMF: Mm.
DL: Men däremot så är det inte särskilt mycket om vi har en person som har blivit av med båda benen. Så att…så att…där inom det spannet ligger vi, och eh…blod har ju en förmåga att eh…att fastna och färga in ganska rejält, eh…så att eh…ja, jag vågar mig inte på…jag vågar inte mig på att göra nån mer bedömning än att…att eh…att eh…det är för mycket blod för…för näsblod.

(Tack till Tankar som lagt upp förhöret i text (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten))

Vilket jävla svammel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in