Resultat: .
0%
röster
2014-05-21, 21:36
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Pinsamt speciellt när han i våras skrev på för två extra år och kunde se en framtid i HSV. Nu vet jag att HSV inte är en drömklubb att spela i och att det är ingen lugn klubb, men då kan man hoppa kommentarer som löd "skulle kunna spela 2BL liga med denna klubben" ush. Stämmer pengarna så kan han försvinna, vill inte se honom i klubben.
På tal om spelare som kommer att lämna HSV så ryktas det nu om att Van der Vaart ska spela i Turkiet nästa säsong. Fenerbache eller Besiktas nämns som möjliga klubbar.

Tesche och Rincon får inte sina kontrakt förlängda. Lasogga lämnar med stor sannolikhet för PL där han förknippas med en rad klubbar.

-----------------------------------------------------------------------------------------

För Hannovers del så verkar det som att "Moa" Abdellaoue återvänder från Stuttgart. En dålig transfer tycker jag då han som bäst duger som backup. Han är inte lika vass som för några år sedan. En förstastriker behövs och med Choupo-Moting verkar det inte hända mycket för tillfället.

Annars är H96 nära att skriva kontrakt med Augsburgs Ostrzolek. Bra värvning i så fall. Riktigt bra vänsterback med Bundesligamått mätt.

Annars är väl det mest positiva att Andreasen och Hoffmann förlängt sina kontrakt, och att Huszti ser ut att stanna ännu en säsong.

Sané får lämna och Köln nämns som en trolig klubbadress. Diouf vill bort och Ya Konan överväger också att lämna klubben.

Vad som ska hända med Rudnevs vet jag inte. Först sa man att Hannover med stor sannolikhet utnyttjar sin köpoption men på senare tid har jag läst om att han förmodligen ska tillbaka till HSV. Vet du något Dippsi?
Citera
2014-05-21, 21:56
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
På tal om spelare som kommer att lämna HSV så ryktas det nu om att Van der Vaart ska spela i Turkiet nästa säsong. Fenerbache eller Besiktas nämns som möjliga klubbar.

Tesche och Rincon får inte sina kontrakt förlängda. Lasogga lämnar med stor sannolikhet för PL där han förknippas med en rad klubbar.

-----------------------------------------------------------------------------------------

För Hannovers del så verkar det som att "Moa" Abdellaoue återvänder från Stuttgart. En dålig transfer tycker jag då han som bäst duger som backup. Han är inte lika vass som för några år sedan. En förstastriker behövs och med Choupo-Moting verkar det inte hända mycket för tillfället.

Annars är H96 nära att skriva kontrakt med Augsburgs Ostrzolek. Bra värvning i så fall. Riktigt bra vänsterback med Bundesligamått mätt.

Annars är väl det mest positiva att Andreasen och Hoffmann förlängt sina kontrakt, och att Huszti ser ut att stanna ännu en säsong.

Sané får lämna och Köln nämns som en trolig klubbadress. Diouf vill bort och Ya Konan överväger också att lämna klubben.

Vad som ska hända med Rudnevs vet jag inte. Först sa man att Hannover med stor sannolikhet utnyttjar sin köpoption men på senare tid har jag läst om att han förmodligen ska tillbaka till HSV. Vet du något Dippsi?

Jo VdV har inte varit något vidare våren, men det har ju ingen egentligen. Men han har en hög lön så frågan är om någon är redo att betala den eller om han sitter av sitt kontrakt och sedan går till Ajax där han har velat avsluta sin karriär.
Jansen sägs också säljas, (5 miljoner €) tycker det är dumt då han är en av de få som verkligen sliter på planen.
Rudnevs ska komma tillbaka då Hannover ville inte ge 2.5 miljoner € för honom, även Gojko Kacar och Per Skjelbred kommer tillbaka. Kacar gissar jag ska försöka säljas. Skjelbred har ju gjort det bra i huvudstaden och har varit saknad av inte bara mig så hoppas han stannar!

Beiersdorfer ryktas att komma tillbaka och ta över Jarchow plats som boss över HSV, som försvinner om HSVplus går igenom på söndag.

Spelare jag anser kan lämna för lätta på lönekostnad, måste sänkas (från 43 miljoner € till 38 miljoner)

VdV
Westermann
Jirácek
Zoua
Citera
2014-05-22, 07:32
Medlem
cyberkalles avatar
Att Müller tycker om van Gaal vet ju alla som följt Bayern för det var ju han som såg till att ta upp honom till A-truppen.
Så därför har nu många spekulerat i att Müller tänkt sig en flytt så här säger han själv om det.

Es ist kein Geheimnis, dass Louis van Gaal und ich eine etwas speziellere Trainer-Spieler-Beziehung hatten.Aber wie jeder weiß habe ich auch eine besondere Beziehung zum FC Bayern München.
Ich habe einen Vertrag bei Bayern bis 2017. Ich spiele gerne dort und es gibt eigentlich nichts Schöneres.
Ich bin hier groß geworden.
Jedes Mal ,wenn ich hier auf dem Platz stehe, identifiziere ich mich zu 100% mit dem FC Bayern und den Leuten, die um den Verein herum sind.

Googletranslate funkar hyfsat för er som vill.

Slänger in en skytteligatabell från BL-starten bara för att jag kan.
Pizarro bästa utlänning genom tiderna-

1. Gerd Müller (Bayern München) 365
2. Klaus Fischer (Schalke 04) 268
3. Jupp Heynckes (Bor. Mönchengladbach) 220
4. Manfred Burgsmüller (Bor. Dortmund) 213
5. Ulf Kirsten (Bayer Leverkusen) 182
6. Stefan Kuntz (1. FC Kaiserslautern) 179
7. Dieter Müller (1. FC Köln) 177
7. Klaus Allofs (1. FC Köln) 177
9. Claudio Pizarro (Bayern München) 176
10. Hannes Löhr (1. FC Köln) 166
11. Karl-Heinz Rummenigge (Bayern München) 162
12. Bernd Hölzenbein (Eintracht Frankfurt) 160
13. Fritz Walter (VfB Stuttgart) 157
14. Thomas Allofs (1. FC Kaiserslautern) 148
15. Bernd Nickel (Eintracht Frankfurt) 141
16. Mario Gomez (FC Bayern München) 138
17. Uwe Seeler (Hamburger SV) 137
18. Horst Hrubesch (Hamburger SV) 136
19. Giovane Elber (FC Bayern München) 133
20. Rudi Völler (Werder Bremen) 132
21. Michael Zorc (Borussia Dortmund) 131
22. Karl Allgöwer (VfB Stuttgart) 129
23. Dieter Hoeneß (Bayern München) 127
24. Martin Max (Borussia Mönchengladbach) 126
24. Stefan Kießling (Bayer Leverkusen) 126
26. Georg Volkert (Hamburger SV) 125
27. Frank Mill (Bor. Mönchengladbach) 123
28. Herbert Laumen (Bor. Mönchengladbach) 121
28. Lothar Matthäus (Bayern München) 121
28. Miroslav Klose (FC Bayern München) 121
31. Roland Wohlfarth (Bayern München) 120
32. Bernd Rupp (Bor. Mönchengladbach) 119
32. Ronald Worm (MSV Duisburg) 119
34. Pierre Littbarski (1. FC Köln) 116
35. Lothar Emmerich (Borussia Dortmund) 115
36. Reiner Geye (Fortuna Düsseldorf) 113
37. Kevin Kuranyi (Schalke 04) 111
38. Jürgen Klinsmann (VfB Stuttgart) 110
38. Andreas Möller (Borussia Dortmund) 110
38. Jürgen Grabowski (Eintracht Frankfurt) 109
41. Klaus Toppmöller (1. FC Kaiserslautern) 108
41. Fredi Bobic (VfB Stuttgart) 108
43. Uwe Rahn (Borussia Mönchengladbach) 107
44. Christian Schreier (Bayer Leverkusen) 106
44. Ailton (Werder Bremen) 106
44. Stephane Chapuisat (Borussia Dortmund) 106
47. Bruno Labbadia (Bayern München) 103
48. Marco Bode (Werder Bremen) 101
49. Thomas von Heesen (Hamburger SV) 100
Senast redigerad av cyberkalle 2014-05-22 kl. 08:09.
Citera
2014-05-22, 08:11
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Att Müller tycker om van Gaal vet ju alla som följt Bayern för det var ju han som såg till att ta upp honom till A-truppen.
Så därför har nu många spekulerat i att Müller tänkt sig en flytt så här säger han själv om det.

Es ist kein Geheimnis, dass Louis van Gaal und ich eine etwas speziellere Trainer-Spieler-Beziehung hatten.Aber wie jeder weiß habe ich auch eine besondere Beziehung zum FC Bayern München.
Ich habe einen Vertrag bei Bayern bis 2017. Ich spiele gerne dort und es gibt eigentlich nichts Schöneres.
Ich bin hier groß geworden.
Jedes Mal ,wenn ich hier auf dem Platz stehe, identifiziere ich mich zu 100% mit dem FC Bayern und den Leuten, die um den Verein herum sind.

Googletranslate funkar hyfsat för er som vill.

Müller kommer nog få en hel del mer speltiid i år. Ribéry såg ju inte helt 100%ig ut andra halvan av denna säsong och frågan är hur mycket mer han har i sig nu. Jag hoppas han har mer vilja men jag vet inte.

Kroos ryktas intensivare för varje dag nu. Och han lämnar väl kanske då. Tyvärr får man väl säga även fast jag tycker han har underpresterat väldigt mycket till och från de senaste 2 sässongerna. Som förra året var det först efter hans skada och när Müller gick in i mitten som allt lossnade och laget spelade bättre än någonsin.
Kanske är det för det bästa trots allt?
Citera
2014-05-22, 08:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Müller kommer nog få en hel del mer speltiid i år. Ribéry såg ju inte helt 100%ig ut andra halvan av denna säsong och frågan är hur mycket mer han har i sig nu. Jag hoppas han har mer vilja men jag vet inte.

Kroos ryktas intensivare för varje dag nu. Och han lämnar väl kanske då. Tyvärr får man väl säga även fast jag tycker han har underpresterat väldigt mycket till och från de senaste 2 sässongerna. Som förra året var det först efter hans skada och när Müller gick in i mitten som allt lossnade och laget spelade bättre än någonsin.
Kanske är det för det bästa trots allt?
Inte så många rykten på dom Tyska siterna eller är det nått jag missat?

Jag håller med och jag skrev det tidigare någonstans att jag ser inga problem om Kroos lämnar och får vi tillbaka Thiago i den formen som han var i under vårsäsongen före skadan då finns det ingen plats för Kroos.
Men jag skulle nästan hellre sälja Bastian som är rätt skadebenägen numera samt inte lika snabb som tidigare.
Citera
2014-05-22, 09:13
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Inte så många rykten på dom Tyska siterna eller är det nått jag missat?

Jag håller med och jag skrev det tidigare någonstans att jag ser inga problem om Kroos lämnar och får vi tillbaka Thiago i den formen som han var i under vårsäsongen före skadan då finns det ingen plats för Kroos.
Men jag skulle nästan hellre sälja Bastian som är rätt skadebenägen numera samt inte lika snabb som tidigare.

Är väl mer från brittisk press då ja. Men vet inte vad man ska tro. Var ju samma sak med Ribéry till Real och Bastian till United också.

Ser mycket hellre att man satsar mer på Götze än Kroos inför den här säsongen. Han är betydligt mycket mer rörlig och farligare i närspelet än Kroos som numera mer bryr sig om hur luggen ligger än något annat.
Thiago bredvid Götze i mitten hade varit något. Riktiga bollkonstnärer det.
Citera
2014-05-22, 10:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Är väl mer från brittisk press då ja. Men vet inte vad man ska tro. Var ju samma sak med Ribéry till Real och Bastian till United också.

Ser mycket hellre att man satsar mer på Götze än Kroos inför den här säsongen. Han är betydligt mycket mer rörlig och farligare i närspelet än Kroos som numera mer bryr sig om hur luggen ligger än något annat.
Thiago bredvid Götze i mitten hade varit något. Riktiga bollkonstnärer det.

Haha håller med dig helt där, Götze och Thiago är ett grymt team tillsammans och det där med luggen. Han har säkert fått höra av någon babe att han ser söt ut med luggen så där för fan vad han håller på värre än Gomez till och med.
Citera
2014-05-22, 18:11
Medlem
Mastodontishs avatar
Rummenigge avslöjar i en intervju om truppen idag att Guardiola tänkt sig använda Rode som ytterback och inte defensiv mittfältare som han spelat innan. Kan faktiskt nog vara ett bra val och det gör ju att värvningen klarnar lite mer.
Citera
2014-05-23, 02:29
Medlem
Citat:
Haha håller med dig helt där, Götze och Thiago är ett grymt team tillsammans och det där med luggen. Han har säkert fått höra av någon babe att han ser söt ut med luggen så där för fan vad han håller på värre än Gomez till och med.

Måste säga att det känns lite som du garderar dig angående Kroos...
Citera
2014-05-23, 06:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburgo
Måste säga att det känns lite som du garderar dig angående Kroos...
Du har rätt.

Senaste uttalanden förresten angående Kroos vs United.

Kroos wundert sich: „Das würde mich sehr überraschen. Weil von Vereinsseite bisher immer ganz klar und deutlich formuliert wurde, dass ein vorzeitiger Wechsel überhaupt kein Thema ist. Dementsprechend habe ich mich verhalten.“
BILD hakte nach: Was ist denn nun dran an einem Wechsel zu ManU? Kroos: „Da gab es viele Spekulationen. Aber Manchester ist und war kein Thema.“
Vorstandschef Karl-Heinz Rummenigge (58) versprach jüngst: „Toni Kroos wird gesichert nächste Saison für den FC Bayern spielen.“
Kroos bestätigt: „Ich gehe davon aus, auch nächstes Jahr bei Bayern zu spielen. Und jetzt möchte ich mich voll und ganz auf die WM konzentrieren.“
Senast redigerad av cyberkalle 2014-05-23 kl. 06:23.
Citera
2014-05-23, 07:35
Medlem
cyberkalles avatar
Alltså jag vill helst av allt se Kroos kvar i klubben men inte till vilket pris som helst.

Han har blivit erbjuden en riktigt bra lön av klubben men han vill ha betydligt mycket mer.

Edit: Det finns också en annan viktig orsak att behålla Kroos och det är att jag helst vill se att majoriteten av truppen består av Tyska spelare.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-05-23 kl. 07:56.
Citera
2014-05-23, 10:45
Medlem
R4hu7s avatar
Ryktas alltså om Kroos till Man United. Hade gärna sett honom i Real

För övrigt så funderade jag på varför Bayern och Dortmund inte gjorde någon form av bytesaffär. Lewandowskis ingång lär ju göra så att Mandzukic flyttar, kunde inte han ha gått till Dortmund då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in