Citat:
På tal om spelare som kommer att lämna HSV så ryktas det nu om att Van der Vaart ska spela i Turkiet nästa säsong. Fenerbache eller Besiktas nämns som möjliga klubbar. Pinsamt speciellt när han i våras skrev på för två extra år och kunde se en framtid i HSV. Nu vet jag att HSV inte är en drömklubb att spela i och att det är ingen lugn klubb, men då kan man hoppa kommentarer som löd "skulle kunna spela 2BL liga med denna klubben" ush. Stämmer pengarna så kan han försvinna, vill inte se honom i klubben.
Tesche och Rincon får inte sina kontrakt förlängda. Lasogga lämnar med stor sannolikhet för PL där han förknippas med en rad klubbar.
-----------------------------------------------------------------------------------------
För Hannovers del så verkar det som att "Moa" Abdellaoue återvänder från Stuttgart. En dålig transfer tycker jag då han som bäst duger som backup. Han är inte lika vass som för några år sedan. En förstastriker behövs och med Choupo-Moting verkar det inte hända mycket för tillfället.
Annars är H96 nära att skriva kontrakt med Augsburgs Ostrzolek. Bra värvning i så fall. Riktigt bra vänsterback med Bundesligamått mätt.
Annars är väl det mest positiva att Andreasen och Hoffmann förlängt sina kontrakt, och att Huszti ser ut att stanna ännu en säsong.
Sané får lämna och Köln nämns som en trolig klubbadress. Diouf vill bort och Ya Konan överväger också att lämna klubben.
Vad som ska hända med Rudnevs vet jag inte. Först sa man att Hannover med stor sannolikhet utnyttjar sin köpoption men på senare tid har jag läst om att han förmodligen ska tillbaka till HSV. Vet du något Dippsi?