Det beror ju lite på vad du gjort och hur länge, varför ska man inte ta med jobberfarenhet liksom...
Ofta får man göra nästan samma sak som alla andra på företaget. Du kanske inte behöver betona allt för mycket, men nämna din prao, vad du gjorde, hur länge osv ser inte jag som att det skulle vara något negativt.
Tycker du att din PRAO ger dig en högre kompetens så ta med det. PRAO:ade du exempelvis på ett lager och sedan dess inte satt en fot på ett sådant så är det förstås en merit att känna till hur arbetet de facto går till rent praktiskt. Annars kan du nämna det i ditt personliga brev.
jag har aldrig jobbat tidigare och är 18 år. har städat på en skola i 2 veckor förra sommaren och "prao" i ett kök under 2 månader och på blomsterlandet i cirka 3(där vare typ lager). Är något av detta värt att nämna?
jag har aldrig jobbat tidigare och är 18 år. har städat på en skola i 2 veckor förra sommaren och "prao" i ett kök under 2 månader och på blomsterlandet i cirka 3(där vare typ lager). Är något av detta värt att nämna?
Säg att du jobbat i 2 år med något av det. Varför tala sanning?