2014-05-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad i helvete diskuterar man här egentligen?
Fel på bilderna som polisen tagit. Det har väl för fan ingen som helst betydelse för utredningen vilket jävla rastlager man använt. Det skulle innebära att en allt för stor hög människor konspirerar mot KJ, och bilderna är alltså intressanta eftersom det är SKL som gör analyserna.

Nä, KJ bär inte på statshemligheter utan är skyldig till att dödat, styckat VB.
Den här tråden har förlorat fokus så som aktuellt brott. Poliskorruption är sannerligen inget som visats sig finnas i detta fallet och inte finns det anledningar till det., Det är pinsamt att läsa den här skiten.

Man lägger all sin kraft på att hitta diverse konspirationsteorier mot den dömde, den ena värre än den andra.

Tänk om man istället skulle lägga samma kraft på att fundera ut var all efterbörd kan finnas så bl.a. modern och styvfadern får frid i livet, saknade kroppsdelar återbördas. Men det kräver viss tankeverksamhet och kända överskottsinfo från bl.a. FUP kunna ringa in eventuell dumpningsplats/platser.
Citera
2014-05-21, 14:15
Medlem
Kan inte någon av er som fokuserar på handen gå till en bilfirma och titta hur det ser ut i bagaget på en sonata från 95? Kolla tex om där finns en strömbrytare till belysningen i bagaget?
Citera
2014-05-21, 14:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Kan inte någon av er som fokuserar på handen gå till en bilfirma och titta hur det ser ut i bagaget på en sonata från 95? Kolla tex om där finns en strömbrytare till belysningen i bagaget?
Jag googlade och hittade inte ens att det skulle finnas belysning i bakluckan.
Citera
2014-05-21, 14:24
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Du missar poängen - det finns en anledning till att handen är där OM den är där som bloggaren i fråga har fått det till. Jag ifrågasätter detta då bloggaren visar i både sina filmer och sitt sätt att skriva att det är vinklat till KJs fördel. Vad är bloggarens mål med bloggen? Att belysa sanningen eller att ifrågasätta och försöka bevisa att KJ är oskyldig? Med egenhändigt manipulerat material. Äh, jag vet ju inte om det är så, kan ha fel men tycker det osar lite faktiskt...

Vad är sanningen?
Vad är vinklat till KJs fördel?
Vad är manipulerat?
Vad är anledningen till att handen är där?
Vad är det som osar?

Jag tycker det är lustigt att läsa alla åklagarkramarnas ursäkter ang handen?
Mycket kreativt av bloggaren att manipulera polisens bilder.
Citera
2014-05-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag googlade och hittade inte ens att det skulle finnas belysning i bakluckan.

Tycker det ser ut som en kontakt till vänster om bygeln, men det är svårt att se.
Kan va helt fel.
Citera
2014-05-21, 14:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Kan handen finnas i bilden som ett enkelt och primitivt sätt till storleksjämförelse, dvs för att få en uppfattning om skalan och storleken på blodfläcken?
Citera
2014-05-21, 14:59
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Jag kan inte hitta någon bild på brytaren på Sonatan men det finns en bild som visar hur brytaren sitter i låsmekanismen på en Corolla från 90-talet. Så det är i alla fall ingen omöjlighet att brytaren sitter just där handen är (tack till FUP-12 som kom på förklaringen som var enkel när någon väl kommit på den).

Bild på brytaren i en Corolla:
http://1.bp.blogspot.com/-0ScQ-4FL2ro/TahtsSzeHuI/AAAAAAAABak/f2KKl4Jf_8Q/s320/diy+029.jpg

Bild på KJs Sonata:
https://cdn2.cdnme.se/4397225/7-3/1_delforstoring_fotografi_av_bagaget_fotograferat_ 1604_xk2h0322_53787e2e2a6b22072dafb4a6.jpg

Källa till första bilden:
http://www.toyotanation.com/forum/130-7th-generation-1993-1997/378450-diy-trunk-light-switch-replacement-corolla-93-97-a.html

PS. Om det är någon som fortfarande tycker att den troligast orsaken till att handen är där är för att polisen vill manipulera bevis så får ni gärna skicka ett PM till mig så jag kan blocka er.
Senast redigerad av Clavell 2014-05-21 kl. 15:21.
Citera
2014-05-21, 15:02
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Jag föreslår att du begär ut högupplösta bilder och ljusar upp dem så mycket du kan, så vi får bekräftat att bilderna är äkta, eller falska om du så vill.
Hehe.. Riktigt så intresserad är jag inte av att ta reda på det faktiskt för vare sig handen är där eller inte så spelar det absolut ingen roll..
Citera
2014-05-21, 15:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hehe.. Riktigt så intresserad är jag inte av att ta reda på det faktiskt för vare sig handen är där eller inte så spelar det absolut ingen roll..
Men ifrågasätt inte bloggaren grundlöst om du inte är intresserad och inte vill veta sanningen.
Citera
2014-05-21, 15:19
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Men ifrågasätt inte bloggaren grundlöst om du inte är intresserad och inte vill veta sanningen.

Vet du om det fanns blod i just själva låset?
Är lite svårt att se pga. Handen?

Är väl av intresse att veta ifall om det varit öppen eller stängd bagagelucka vid besudlande?

Fö. Lägger man inte sin hand i bevis!
Citera
2014-05-21, 15:31
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag kan inte hitta någon bild på brytaren på Sonatan men det finns en bild som visar hur brytaren sitter i låsmekanismen på en Corolla från 90-talet. Så det är i alla fall ingen omöjlighet att brytaren sitter just där handen är (tack till FUP-12 som kom på förklaringen som var enkel när någon väl kommit på den).

Bild på brytaren i en Corolla:
http://1.bp.blogspot.com/-0ScQ-4FL2ro/TahtsSzeHuI/AAAAAAAABak/f2KKl4Jf_8Q/s320/diy+029.jpg

Bild på KJs Sonata:
https://cdn2.cdnme.se/4397225/7-3/1_delforstoring_fotografi_av_bagaget_fotograferat_ 1604_xk2h0322_53787e2e2a6b22072dafb4a6.jpg

Källa till första bilden:
http://www.toyotanation.com/forum/130-7th-generation-1993-1997/378450-diy-trunk-light-switch-replacement-corolla-93-97-a.html

PS. Om det är någon som fortfarande tycker att den troligast orsaken till att handen är där är att polisen vill manipulera bevis så får ni gärna skicka ett PM till mig så jag kan blocka er.

Blocka mig för jag tror även att polisen med flit valt att använda en mörkblå Hyundai sonata och en ljusblå mitsubishi när Uno skulle leta efter likdoft i KJs bil.
Jag menar inte att hunden vet skillnad på bilarna men att hunden däremot läser sin förare.
Ulf har tittat på bilarna i garaget innan söket började så en liten googling på tex: blod, bil, Vatchareeya så finns där allt han behöver veta för att lista ut vilken bil som tillhör KJ.

Om det är så att det inte har någon betydelse om hur bilarna såg ut varför låna in bilar från bilhandlare, då hade man väl kunnat använda någon bil som redan fanns i garaget?
Uno ser ju som sagt ingen skillnad på bilmärken. Så detta med att hitta två liknande bilar var väl ändå menat för att testet skulle vara ett "blindtest"?
Eller kan Uno läsa också och därför har polisen vidtagit åtgärden att tejpa för regplåtarna?

Så blocka mig gärna
Senast redigerad av Namibia1 2014-05-21 kl. 15:34.
Citera
2014-05-21, 15:32
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Vad är sanningen?
Vad är vinklat till KJs fördel?
Vad är manipulerat?
Vad är anledningen till att handen är där?
Vad är det som osar?

Jag tycker det är lustigt att läsa alla åklagarkramarnas ursäkter ang handen?
Mycket kreativt av bloggaren att manipulera polisens bilder.

Sanningen vet bara KJ.
Kolla in bloggen och kom sen och förklara vad som är till KJs nackdel i den, finns inget - tvärtom.

Anledningen till att handen är där kan jag knappast veta men det finns säkert en väldigt bra, naturlig förklaring till det om handen nu finns där.

En bloggare som vill vinkla fördelar å KJs sida skulle mycket väl kunna lagt till handen i bilden och sen lagt ut bilden här för att skapa diskussion i ämnet, tråden får inte dö liksom och då skapas tvivel som är uppbyggt på en manipulation - en illusion, vilket osar illa.

Jag hävdar inte att det är så men jag tycker man borde vara lite mer kritisk mot en blogg än mot polis och ÅK. Allt är inte guld som glimmar.Vem skickar seriösa tips i detta styckmordet till en random människa som gör en blogg i ämnet? En klapp på axeln önskas av bloggaren, den som önskar, han får om han själv ser till att han får det... Eller hur!?? Kreativt - ja visst!!!!

Det ska inte behövas varken förklaringar eller ursäkter till att en hand uppenbarar sig på en random bloggares bilder överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in