2014-05-21, 13:13
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skribenten medgav senare att hon inte visste om UV-lampa används.

Och även resten av inlägget är motargumenterat utan respons.
Vem vet om UV-lampa använts? Ja de som var där. Var du där och vet ifall det användes UV-lampa eller inte? Medger du att du inte vet det heller?
Jag var inte med och har ingen aning men tog upp att det kan ha använts, precis som någon annan skrivit. Ett exempel på en förklarlig anledning till varför handen var där på bilden OM den nu var där.
Citera
2014-05-21, 13:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Vem vet om UV-lampa använts? Ja de som var där. Var du där och vet ifall det användes UV-lampa eller inte? Medger du att du inte vet det heller?
Jag var inte med och har ingen aning men tog upp att det kan ha använts, precis som någon annan skrivit. Ett exempel på en förklarlig anledning till varför handen var där på bilden OM den nu var där.
Jag vet inte, men bedömer det som orimligt att handen höll i en UV-lampa av den enkla anledningen att en sådan varken behövs eller syns.
Citera
2014-05-21, 13:25
Medlem
Citat:

Om han skulle hålla i en lampa borde det synas, fingrarna är nere i låskistan.
Jag tror han håller in en automatkontakt.
Citera
2014-05-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Menar du att polisen planterat blodet. Och sen håller en hand i bilden för att dölja bevis för att de själva planterat blodet?

Tror inte handen betyder nåt, det är nog bara en klantig lat polis som inte orkar så på egna ben utan att luta sig mot nåt.
Citera
2014-05-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Kan du utveckla hur polisen skulle ha planterat blodet. Menar du att de skulle ha tagit blod från torson och sparat det i avvaktan tills sonatan hade tagits i beslag och därefter planterat blodet.

Jag har för lite info för att ens spekulera i hur utförandet skulle ha gått till.
Citera
2014-05-21, 13:32
Medlem
Citat:
Av vilken anledning skulle polis och ÅK manipulerat bevis för att inte rätten ska tro det är planterat? Är det en allmän uppfattning rättsligt att blod som är utsmetat från låset och ut rör sig om plantering??? Utsmetningens form tycks polisen helt ha missat i detta fall om det hör till vanligheten att den analyseras!!!!
Nästa fråga är hur polisen lyckats manipulera Uno till att markera för likdoft två gånger???
Extra frolic till kvällsmat?

Där är ju blod där från en död kropp. Klart att Uno marker att där finns doft från en död kropp.
Citera
2014-05-21, 13:35
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Måste hoppas in i debatten för nu tycks foliehattarna härja fritt.
1. Mängden blod i bagageutrymmet saknar egentlig betydelse, det är blodet i sig tillsammans med likhunds markering som är liiiiite besvärligt för KJ.
2. Blodet kan ha en naturlig förklaring, t.ex. näsblod? Helst seriöst, allvarligt, om man skulle undersöka bagageutrymmet på 100 st. slumpvis utvalda bilar, hur många tror ni skulle ge utslag från Bluestar? Min gissning, noll. Då blir det ju liiiiiite märkligt att det hittas i bagageutrymmet på en personbil hos en person som var den sista som bevisligen träffade den mördade och med en massa andra besvärande omständigheter mot sig.
3. Jag har ingen förklaring till handen men det finns de som alltid utgår från manipulation och de finns de som i första hand söker en naturlig förklaring, de första går under benämningen konspirationsteoretiker. Se gärna min tidigare länk till artikel i DN om fenomenet. Om polisen nu skulle vilja dölja något på bilden så är väl det mest uppenbart korkade sättet att hålla en hand framför, det är ju lite uppseendeväckande och drar fokus till sig. De hade ju faktiskt inte behövt redovisa en helhetsbild utan kunde ha visat delbilder i stället där "det de ville dölja" aldrig fotograferas. Öhhh, tänkte inte på det
4. Den fråga som ni konspirationsteoretiker, ni vet själva vilka ni är, aldrig gett er in på att besvara är varför polisen skulle manipulera och medvetet vilja fabricera bevis mot KJ eller dölja bevis till dennes fördel i stället för att fortsätta jakten på den verklige mördaren

1. Ja det är mycket besvärligt men det utesluter inte att en plantering av blodet skett.
(slagningarna på KJs bil 4ggr bara under april månad styrker den teorin)
Citera
2014-05-21, 13:36
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om han skulle hålla i en lampa borde det synas, fingrarna är nere i låskistan.
Jag tror han håller in en automatkontakt.
Visst kan även det vara en förklarande anledning.
Vad handen gjorde där är ganska betydelselöst egentligen i det stora hela och tyder knappast på manipulation av bevis från polis och ÅK som vissa inbillar sig.
Citera
2014-05-21, 13:42
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Blodet kan även ha kommit dit när en tung kropp glider över kanten.

Ja visst kan den det. Tycker dock att det ser ut som att det är ett "svep" vid låset och "geggigt" på den vänstra sidan av listen vilket kan tyda på att det är två avsättningar på listen.
Citera
2014-05-21, 13:46
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Där är ju blod där från en död kropp. Klart att Uno marker att där finns doft från en död kropp.
Klart han gör!
Finns dock smarta teorier här i tråden om att även Unos nos ska vara manipulerad och den stackars vovvens husse ingår i en korruption i Boden tillsammans med polis, ÅK, media och övriga maffiosor - Allt för att sätta dit den stackars oskyldige KJ...
Citera
2014-05-21, 13:56
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet inte, men bedömer det som orimligt att handen höll i en UV-lampa av den enkla anledningen att en sådan varken behövs eller syns.
Du missar poängen - det finns en anledning till att handen är där OM den är där som bloggaren i fråga har fått det till. Jag ifrågasätter detta då bloggaren visar i både sina filmer och sitt sätt att skriva att det är vinklat till KJs fördel. Vad är bloggarens mål med bloggen? Att belysa sanningen eller att ifrågasätta och försöka bevisa att KJ är oskyldig? Med egenhändigt manipulerat material. Äh, jag vet ju inte om det är så, kan ha fel men tycker det osar lite faktiskt...
Senast redigerad av yoloits 2014-05-21 kl. 13:58.
Citera
2014-05-21, 14:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du missar poängen - det finns en anledning till att handen är där OM den är där som bloggaren i fråga har fått det till. Jag ifrågasätter detta då bloggaren visar i både sina filmer och sitt sätt att skriva att det är vinklat till KJs fördel. Vad är bloggarens mål med bloggen? Att belysa sanningen eller att ifrågasätta och försöka bevisa att KJ är oskyldig? Med egenhändigt manipulerat material. Äh, jag vet ju inte om det är så, kan ha fel men tycker det osar lite faktiskt...
Jag föreslår att du begär ut högupplösta bilder och ljusar upp dem så mycket du kan, så vi får bekräftat att bilderna är äkta, eller falska om du så vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in