Citat:
Ursprungligen postat av
mano1337
Hur är det med Murray? 35,00 på att han tar hem skiten borde väl vara rätt spelvärt?
Nej det är inte spelvärt enligt mig i alla fall. Murray är inte tillräckligt bekväm på grus för att ta hem Franska Öppna. han har inte ens vunnit en enda grustitel, inte ens på den lägsta nivån på touren.
Om man vill spela på skräll så tycker jag att Federer, Nishikori och Dimitrov är bättre val. Samt Wawrinka såklart men det är vore inte en sån jätteskräll och ger nog bra mycket mindre.
Men det är klart, Murray har ju tagit sig till semifinal en gång i turneringen, vilket var år 2012 om jag inte minns fel. Det kan ju räcka med att t.ex nån spelare skrällar och slå ut Nadal och/eller Djokovic sen så har han en motståndare i en semifinal som inte är oövervinnerlig direkt, sen kanske hans motståndare skadar sig i finalen eller blir sjuk eller nåt, eller så kan det ju bli så innan i en eventuell semifinal. Men chansen att det ska hända är väldigt liten som jag ser det, jag skulle bli helt otroligt förvånad om Murray vinner Franska Öppna för att han är rakt igenom den klart bästa spelaren, alltså helt på eget bevåg.