2017-04-29, 15:40
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
edit: Fast det mest patetiska men ändå lyckade sättet att hålla kvar spelarna i spelet var att lansera "Seasons"

hur kan det vara patetiskt att lägga till något som ger replay value till ett spel?
Citera
2017-04-29, 16:00
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
hur kan det vara patetiskt att lägga till något som ger replay value till ett spel?
Det är precis det jag menar. För att spelarna ska spela spelet så måste dem erbjuda oss att spela från början vilket gör att spelarna finns kvar men sitter vi inte o nötar samma spel om o om igen tills season är slut? Jag håller med replay value men jag tycker bara att det e lite småroligt med hela konceptet bara. Finns ju inte i andra spel.
Citera
2017-04-29, 16:45
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Går det att lira grifts lvl 60 och uppåt utan Zoey Secrets +alla companions som dh?
Citera
2017-04-29, 20:05
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-du-ens-betyg
Det är precis det jag menar. För att spelarna ska spela spelet så måste dem erbjuda oss att spela från början vilket gör att spelarna finns kvar men sitter vi inte o nötar samma spel om o om igen tills season är slut? Jag håller med replay value men jag tycker bara att det e lite småroligt med hela konceptet bara. Finns ju inte i andra spel.

Vadå "Finns ju inte i andra spel." ?? Seasons/ladder resets eller vad man nu vill kalla det, principen är densamma, är vanligt och finns i många spel, speciellt i Blizzards spel, t.o.m diablo2 som kom för länge sen hade ladder resets/seasons.

Path of exile har också seasons för att nämna ett annat ARPG. Starcraft 2 och Overwatch har också seasons för att nämna några andra Blizzard spel. LoL har också seasons för att nämna ett annat spel som inte är ifrån Blizzard.

etc etc etc

Det har varit standard i många stora titlar i olika genres sen ett gäng år tillbaka att ha seasons för att hålla kvar intresset hos spelare och öka replay värdet.
Senast redigerad av confused... 2017-04-29 kl. 20:18.
Citera
2017-05-03, 12:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkamania
Jag kör seasons nu med en Barb på Expert, men dör hela tiden.
Körde som Crusader innan på Expert men inte i Seasons - utan att dö en enda gång.

Är det svårare eller är det sådan skillnad mellan klasserna?

Barben är squishigare då den inte blockar lika bra.
Citera
2017-05-03, 17:12
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Jag kör seasons nu med en Barb på Expert, men dör hela tiden.
Körde som Crusader innan på Expert men inte i Seasons - utan att dö en enda gång.

Är det svårare eller är det sådan skillnad mellan klasserna?
Hur långt har du kommit med barben på expert? Jag håller med om att den e svårspelad klass i början men satsa på defensiva stats i början så ska de nog gå bra.

edit: Och Ground Stomp är OP innan man fått life on hit och WotB.
Senast redigerad av har-du-ens-betyg 2017-05-03 kl. 17:15.
Citera
2017-05-04, 01:18
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Tack för svaret, är level 18 nu och nu har jag inte ens varit nära på att dö efter jag börjat sattsa på "life on hit" som du sa. Som jag kombinerar med Frenzy. Löjligt hur bra det går nu!

Under 70 är det väl bäst att bara köra den svårighetsgrad man klarar relativt lätt så man levlar så fort som möjligt?
Citera
2017-05-04, 20:54
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-du-ens-betyg
Går det att lira grifts lvl 60 och uppåt utan Zoey Secrets +alla companions som dh?
Oja, shadow's mantle is the shit! Tryck på skift+L och se vad de i toppen kör det fungerar fint.
Citera
2017-05-07, 15:04
Medlem
wastaahs avatar
Vilken build är det som gäller för att speedfarma gr 60 / t13 som dh? Kör impale nu och den är väll hyfsat snabb men skulle vilja ha snabbare + ev sage journey (om det ens går att få in i en stabil build på dh?). Ska testa fixa mitt gear för multishot unhallowed essense idag och se om det är nått att ha

P 600, gr 75 clearad & hardcore
Citera
2017-05-07, 17:03
Medlem
FrankTheMans avatar
Har farmat Ring of Royal Grandeur i över 20+ timmar i gametime, börjar bli riktigt frustrerad.. Sista jag behöver sen har jag allt till denna build. http://www.diablofans.com/builds/88706-2-5-s10-lightning-speed-archon-wizard
Citera
2017-05-07, 18:14
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankTheMan
Har farmat Ring of Royal Grandeur i över 20+ timmar i gametime, börjar bli riktigt frustrerad.. Sista jag behöver sen har jag allt till denna build. http://www.diablofans.com/builds/88706-2-5-s10-lightning-speed-archon-wizard

Kör du på normal då eller? Höj svårighetsgraden och kör bara act 1 så ska du ha den på nolltid.
Citera
2017-05-07, 18:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankTheMan

Ok, hur farmar du den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in