2014-05-18, 18:34
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Eftersom du vill rentvå M.G, förutsätter jag att du då lägger ut inspelningen och FuP:en, då du inte har svarat på mitt förra inlägg - hur nu en oskyldig som tvingats leva utomlands ett tag, sen kommer hem och direkt befattar sig med det mest omtalade och kritiserade bolagsupplägget, dessutom med ökända skojare, som bl.a påpassligt inregistrerat fonusbergavningsbyra.com, vilket passar väl i denna omsättning av "personal".

Vad gäller mordet på K50 var det en varning till någon, därav platsen för brottet och det har i sin tur avslöjat ett äldre mord som polisen avskrev som "olycka", eftersom dom inte ville gräva i ärendet. Killen som for ut genom fönstret levde under hot och bodde i samma hotell med samma mötesrum där "pokeraffären" avhandlades och genomfördes.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article11514052.ab

Just nu vårstädar folk för fullt, verkar pågå samma sak i den svarta branschen, kan det vara så att M.G antingen vill hämnas eller undvika att själv bli "utstädad".
Rentvå!? Han har aldrig ens varit misstänkt för något.

Han flyttade hem Sverige i januari 2011 och engagerade sig i Lexbase 2014. Tycker du verkligen att det är "direkt"?

Noterar att du inte läst FUPen.

Det finns många bandinspelningar med litet olika personer. Alla är intressanta. Tycker dock inte att det är min sak att lägga ut dem. Har inte FUPen.

Lexbase är väl för övrigt ett jättebra bolag. Det är mest journalister och annat vänsterfolk som har problem med det verkar det som. Och Advokatsamfundets generalsekreterare men det är kanske hennes jobb. Själv tycker jag att det är en kanontjänst.
Citera
2014-05-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Vad fordringarna var på AO är helt ointressant, han var en av pionjärerna inom onlinespel, som är den största tvättmaskinen för svarta pengar. Omsättningen var 9.1 biljoner USD år 2003 till 32.7 biljoner USD 2013 och beräknas omsätta 39 biljoner USD 2015.

http://www.scmagazine.com/online-gam...rticle/344278/

Engelskans Bilion motsvarar svenskans miljard (inte biljon), alltså "beräknas omsätta 39 Miljarder USD 2015."

I flertalet språk, bland annat de nordiska språken, tyska, spanska, franska och äldre brittisk engelska är innebörden av biljon densamma som i svenskan, 1 000 000 000 000 (en etta följd av 12 nollor).

"Biljon" benämns dock "trillion" på amerikansk och modern brittisk engelska och på andra språk som använder den så kallade korta skalan. I den korta skalan är ordet "billion" detsamma som miljard på svenska.
Citera
2014-05-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Just därför, får man inte sina pengar man anser ha rätt till så skall inte BO njuta av dom heller

Lämna nu denna teorin i denna tråden och ta det i AO tråden, mordet på blånegern har inget med detta att göra utan troligtvis hämnd för skotten mot ett hus nyligen mot en annan neger

Mötet skall ha skett utanför Mcdonalds och sen har man gått in i trappuppgången för att göra upp någon affär eller snacka

Du ska skita i vilka teorier som vädras här. Kom med något konstruktivt istället.
Citera
2014-05-19, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Han är väl ändå rätt förståndig?

Säger en del om Dig!!

Antingen skulle niggern robba/utpressa men personen var snabbare.
Om det var niggern som klippt å brutit sig in så ville han vara först på plats å överraska...kan tänkas.
Tjock-Steffe var ju i delo med en sk säkerhetschef på en av guldblåsarfirmorna.
Kriminella med vapen, cv med utpressning mm. Lika barn leka bäst.
Hoppas att bödeln går fri.
Kan ju vara så att niggern ville ha sin deg av nån på firmorna som finns registrerade på adressen å den/dom tyckte att; Vi behåller degen å gör oss av med niggern.
Win win situation för alla, även samhället.
Citera
2014-05-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RejjvarN
Det finns ingen som påstår att Ken fortfarande umgicks med BO.. Jag undrade endast om den status Ken skrev handlade om BO. Att Ken överhuvudtaget kände BO är inget som är bekräftat utan enbart rykten såvitt jag vet..

Äldre niggerbrorsan var i Kenya. Kan han ha varit hos Ken?
Niggerna är väll från Nigeria!?
Undrar vad storebror menade när han; bad för sin bror...
Kidnappnings/utpressar niggerna är många men turligen utsätter dom andra inom egna gruppen el andra invandrare.
Citera
2014-05-19, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Ehhhh hade? Det går ju inte över direkt. Eller hade som i att han nu är död?

Du har skrivit tusentals inlägg... hur vassa är dom?
Ken verkar smart å så detta....
Niggern hade hiv. Inte som; HAR hiv, utan HADE hiv.
Stod inget om att hiven gått över, bara niggern som gått över till den mörka sidan nu.

Tror att niggern visste att nån skulle vara där...
Citera
2014-05-19, 02:30
Medlem
Har ni hört nått om att snuten fann han med en transa.? Skedde under ett tillslag. Ska finnas papper på det sägs det.. Undrar bara om HIVn kan kommit den vägen. Om han nu hade det..
Citera
2014-05-19, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM-Hilo
Ljuddämpare är inte alls logiskt. Är bara vanligt på film och låter inte alls bara "Tjoff" utan smäller ganska bra. Ett vanligt pistolskott hörs inte alls flera km...

Okej ljuddämpare låter som faan å utan låter det inte så farligt mkt.
Har du prövat annat än vattenpistol?
Det har skjutits med 9mm med dämpare i en 1:a inne i city.
Det var in i telefonkataloger. Patronerna som föll var det som hördes.

Revolver el pistol å typ av ammo avgör.
Kan man ladda själv så kan man lägga i precis med krut så att det penetrerar avsett mål.
Sen ids jag inte gå in på typ av material, borrningar , vatten, bly, mantling å annat som med mkt liten laddning är dödande.
Så med en 22:a med minimal laddning kan du skjuta dödliga kulor i trapphus utan att folk reagerar.

Kan ju vara så att niggern fått det han skulle ha, skjuts i bakhuvudet på mkt nära håll då han ska gå. Det han ev hade föll i banemanens ägo!?
Citera
2014-05-19, 08:17
Medlem
lednings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvk
Om det var niggern som klippt å brutit sig in så ville han vara först på plats å överraska...kan tänkas.
Så länge inte någon levererar ett fotobevis eller trovärdig tidningsnotis på att gallergrinden skulle ha varit uppbruten är det nog bäst att vi låter bli detta villspår.

Som tidigare sagts, adressen K50 är högintressant.
Citera
2014-05-19, 09:21
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMUsch
Engelskans Bilion motsvarar svenskans miljard (inte biljon), alltså "beräknas omsätta 39 Miljarder USD 2015."

Du har helt rätt och det var en fuckup av mig, tack för rättningen, skall alltså vara c:a 35 miljarder USD (runt 260 miljarder sek) i beräknad inkomst för år 2015, det är ganska mycket stålar i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Rentvå!? Han har aldrig ens varit misstänkt för något.

Han flyttade hem Sverige i januari 2011 och engagerade sig i Lexbase 2014. Tycker du verkligen att det är "direkt"?

Noterar att du inte läst FUPen.

Det finns många bandinspelningar med litet olika personer. Alla är intressanta. Tycker dock inte att det är min sak att lägga ut dem. Har inte FUPen.

Lexbase är väl för övrigt ett jättebra bolag. Det är mest journalister och annat vänsterfolk som har problem med det verkar det som. Och Advokatsamfundets generalsekreterare men det är kanske hennes jobb. Själv tycker jag att det är en kanontjänst.

Det är mer än vänsterfolk som reagerar på en tjänst som säljs av ett gäng skojare, som förutom att dom tar bort vissa domar för vissa "kompisar", samtidigt håller på att regga in sajter som t.ex "fonusbegravningsbyra.com" etc. Det är som om kapten Klänning skulle bli chef över alla kvinnors hus.
Men det är roligt med "vänner" som sitter på bandinspelningar som inte polisen ger ut (slasken), eftersom inspelningen du hänvisar till inte är gjord av polisen utan av motparten M.G som hade med sig egen bandare vid förhöret vad jag har förstått, och så får du rycka in som talesman.

http://www.v3whois.com/w/xn--fonusbe...ngsbyr-jxb.org

Såg en sak förresten.
Gröndal vittnade aldrig i rätten, han stack till Holland tills det lugnat ner sig:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12146931.ab
Senast redigerad av duqu 2014-05-19 kl. 10:19.
Citera
2014-05-19, 10:31
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvk
Okej ljuddämpare låter som faan å utan låter det inte så farligt mkt.
Har du prövat annat än vattenpistol?
Det har skjutits med 9mm med dämpare i en 1:a inne i city.
Det var in i telefonkataloger. Patronerna som föll var det som hördes.

Revolver el pistol å typ av ammo avgör.
Kan man ladda själv så kan man lägga i precis med krut så att det penetrerar avsett mål.
Sen ids jag inte gå in på typ av material, borrningar , vatten, bly, mantling å annat som med mkt liten laddning är dödande.
Så med en 22:a med minimal laddning kan du skjuta dödliga kulor i trapphus utan att folk reagerar.

Kan ju vara så att niggern fått det han skulle ha, skjuts i bakhuvudet på mkt nära håll då han ska gå. Det han ev hade föll i banemanens ägo!?
Jag håller med dig i det du säger, men jag har själv skjutit pistol med ljuddämpare, och det lät väldigt tyst, det enda du hörde va mekaniken i vapnet, och luften när kulan kom ut, samt där kulan träffade (en grön sand/grus låda) och hylsorna som landa. ljudet från mekaniken i vapnet kan du aldrig komma ifrån, men det hörs ju inte så mkt.
Citera
2014-05-19, 11:26
Medlem
duqus avatar
Har detta tagits upp ?
Den döda har en bror, Paul Akofely, också ökänd i kriminella kretsar.
Han har ett företag: http://www.allabolag.se/770109XJMI/A..._IMPORT_EXPORT
http://www.ratsit.se/770109ZALM00001..._IMPORT_EXPORT
Företagets postbox : RENSTIERNAS GATA 28 , där finner vi Bröd o Salt, och vem mer är ökänd på denna post-adress för diverse bluff-bolag här på Flashback:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12121644.ab

Liten flashback-tråd på bröd o salt: (FB) Jonas Häger, Lexbase.se:s VD - vad vet vi om honom? ni får scrolla lite.
Sök också blufföretag och adressen renstiernasgatan på google för mera info.
Senast redigerad av duqu 2014-05-19 kl. 11:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in