2014-05-16, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Var detta så traumatiskt att du inte kan hålla dig från att vanhedra en död?

Han är ju inte den första som har gjort det direkt...
Citera
2014-05-16, 09:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Var detta så traumatiskt att du inte kan hålla dig från att vanhedra en död?

Tog du så illa vid dig att du måste försvara svinet som gjort så många illa i sin framfart, som numera dött genom ett välförtjänt skott i huvudet?
Citera
2014-05-16, 09:34
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det är snarare så att jag sett dokumentation samt hört inspelningar som helt styrker min uppfattning. Vad gäller A.O. finns det väl för övrigt inte så mycket dokumentation att se eftersom FUP saknas. Vad tänker du på för dokument? Och hur tycker du att du har kontrollerat om det föreligger en koppling till adressen med dina inlägg? Hur vet du att det inte är husarkitekten, han har ju också en koppling till adressen.

För övrigt så låter det väldigt konstigt att Guldbrev eller Mobillån skulle ha beväpnad personal. Vet inte vad det finns för övriga bolag i huset men om något av dessa är tillräckligt avvikande för att ha vapen i lokalerna tycker jag att polisen borde kunna nysta upp detta ganska fort.

Inspelningar-intressant...
Eftersom du tycks "företräda" M.G i detta ärende, är 10.000 kronors-frågan varför M.G valde att hoppa in i Lexbase, när du anger att han har tvingats leva med skyddat boende utomlands, varför då hoppa in i Lexbase där personerna är ökända i diverse scams med intressenter från Möllers grabbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sturebergwallraff2
GULDBREV har jag hört diskuteras fram och tillbaka och det har sagts att det spåret bör glömmas bort. När jag tittar på det finns det en känd koppling.

Ordförande: Aleksander Konrad W*lewskis (*=i) lillebror Adam är en känd värdetransportrånare och kumpan till René Akofely.

http://www.ratsit.se/19770426-Adam_P...N0hO3q4Le8EVwo

Namnen är intressanta, har för mig att dessa även figurerade i den telefonlista som slank ut från Hägers hackade hotmail, ligger någonstans i trådarna här om Lexbase. Det var om jag minns rätt så att han smusslade in ett keylogger-program hos några av sina "vänner" för att kunna avlyssna deras mailtrafik, en brud som han har strulat med som är lärarinna på söder har just fått högsta sekretessmarkering och är nu borta ur alla system (C.A).

Det är också intressant att så fort som M.G togs upp här, blev en viss individ högst aktiv på svenskaskojare som varit helt inaktiv de senaste veckorna, någon försöker städa upp sina spår....
Citera
2014-05-16, 10:44
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Det är också intressant att så fort som M.G togs upp här, blev en viss individ högst aktiv på svenskaskojare som varit helt inaktiv de senaste veckorna, någon försöker städa upp sina spår....

Berätta mer?
Citera
2014-05-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulback
Jag har varit på Flashback sedan jag började hajja det här med internet (ca 15 år)och aldrig skaffat ett konto. Inte förrän nu. Enda anledningen är att gratulera samhället till att denna parasit äntligen är borttagen.

Fredrik var exakt som René en gång i tiden och jag vet hur många människor han har skadat fastän han har varit lugn länge. Nu får vi hoppas att även Paul får vandra samma väg.

Hoppas ingen torskar för detta

Så som snacket går i Västerort är folk mycket mycket räddare för "Lejonen" än RA.

Om Ra har problem med dig så möter han upp dig ger dig några smällar. Lejonen träffar upp dig skjuter dig i knäna eller liknande sen kör dem iväg. Det är våld på en helt annan nivå. Är det bara jag som fattar vinkeln?

absolut RA är en person som samhället skulle klara sig mycket bättre utan. Men det hade vi även utan Lejonen. Någon skrev tidigare att man kan hata hur mkt man vill på Ako*ely bröderna men dem skiter inte där dom äter och det håller jag med om.

Sen sitter någon lirare och skriver att han hoppas Paul gå samma väg. Många av er sitter och skriver det ni hört av andra och vi vet ju hur det oftast slutar. Som när man körde "viska leken" när man var liten, när sista personen skulle ropa ut ordet eller meningen så var den helt annorlunda.

Det känns som att en ond människa kommer ersättas med 10 unga onda män....

Vad tror ni grabbar?

Och när det gäller Mordet så verkar detta vara väldigt planerat, Ljuddämpare, själva platsen, skjuten i huvudet.. Undra om någon lurade dit honom...
Senast redigerad av Shevi 2014-05-16 kl. 10:49.
Citera
2014-05-16, 10:49
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shevi
Och när det gäller Mordet så verkar detta vara väldigt planerat, Ljuddämpare, själva platsen, skjuten i huvudet.. Undra om någon lurade dit honom...

Källa på det?
Citera
2014-05-16, 10:50
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Fattar inte hur alla ni kan skriva såhär om RA. Så som snacket går i Västerort är folk mycket mycket räddare för "Lejonen" än RA.

Om Ra har problem med dig så möter han upp dig ger dig några smällar. Lejonen träffar upp dig skjuter dig i knäna eller liknande sen kör dem iväg. Det är våld på en helt annan nivå. Är det bara jag som fattar vinkeln?

absolut RA är en person som samhället skulle klara sig mycket bättre utan. Men det hade vi även utan Lejonen. Någon skrev tidigare att man kan hata hur mkt man vill på Ako*ely bröderna men dem skiter inte där dom äter och det håller jag med om.

Sen sitter någon lirare och skriver att han hoppas Paul gå samma väg. Många av er sitter och skriver det ni hört av andra och vi vet ju hur det oftast slutar. Som när man körde "viska leken" när man var liten, när sista personen skulle ropa ut ordet eller meningen så var den helt annorlunda.

Det känns som att en ond människa kommer ersättas med 10 unga onda män....

Vad tror ni grabbar?

Kattungarnas tillvägagångssätt är väl snarare att åka förbi på en moppe och skjuta vilt omkring sig utan minsta hänsyn till vanligt folk i omgivningen. Ungefär så som det brukar bli när en ynkrygg får ett vapen i sin hand alltså.
Citera
2014-05-16, 11:01
Medlem
Ballaurigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
vilken fredrik?
hans storebror !
Citera
2014-05-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Källa på det?

Aftonbladet skrev att han blev skjuten i huvudet.
Senast redigerad av Shevi 2014-05-16 kl. 12:29.
Citera
2014-05-16, 11:46
Medlem
Citat:

Ljuddämpare är väl rätt logiskt, annars hade ju skottläten hörts flera kilometer ifrån.

eller vad tror ni?

Länkar är bra.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18883643.ab
Citat:
Enligt vad Aftonbladet erfar är det den 38-årige rånaren R*né Ak*fely som hittats död.
Polisen har nu inlett en förundersökning om mord och kriminaltekniker arbetade under hela förmiddagen för att säkra spår i huset på Kungsgatan.
38-åringen hittades på första våningen och hade skottskador i huvudet, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Även Expressen skrev det.

http://www.expressen.se/nyheter/kand...-trappuppgang/
Citat:
Polisen fick larmet klockan 07.27 på onsdagsmorgonen om en misshandlad man i en trappuppgång på Kungsgatan i centrala Stockholm.
– Det är någon ur allmänheten som har påträffat kroppen, säger yttre befäl, Andr*as Em*lsson.
När patrullen kom fram till platsen visade det sig att mannen var avliden.
– Vi har inlett en förundersökning angående misstänkt mord, säger T*we Hä*g på Stockholmspolisen.
Enligt Expressens uppgifter hade han skjutits i huvudet.
Citera
2014-05-16, 12:24
Medlem
FM-Hilos avatar
Citat:

Ljuddämpare är väl rätt logiskt, annars hade ju skottläten hörts flera kilometer ifrån.

eller vad tror ni?

Ljuddämpare är inte alls logiskt. Är bara vanligt på film och låter inte alls bara "Tjoff" utan smäller ganska bra. Ett vanligt pistolskott hörs inte alls flera km...
Citera
2014-05-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM-Hilo
Ljuddämpare är inte alls logiskt. Är bara vanligt på film och låter inte alls bara "Tjoff" utan smäller ganska bra. Ett vanligt pistolskott hörs inte alls flera km...

Nej men det hörs antagligen ganska bra till hotellet som ligger ca 8 meter tvärs över gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in