2014-05-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Skriver att det är hans storebror... Hade jag haft en sån storebror hade jag brutit kontakten!
Vem sjutton vill ha en sån grov brottsling i sitt hem och i närheten av sina barn?!?
Ja exakt! Det var det jag menade.
Vilket avskum!
Citera
2014-05-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Som svampifittan sa så kommer det förmodligen bli en liten maktkamp i Hässelby vilket inte är positivt för någon. Folk får tycka vad de vill om Akofelys i övrigt, men de skiter iaf inte där de äter som de kackerlackor som börjat krypa fram ur Hässelby på senare år.

Det blir nog ingen maktkamp i Hässelby eftersom dessa börder inte hade någon makt längre.. Sitter man inne ett tag och inte har kompisar på utsidan så är det rätt lätt hänt att makten försvinner så Nej det kommer inte bli någon kamp. De nya förmågorna sitter även de vilket går att läsa om Polisens stora razzia i Hässelby.

Vad jag hört så var Rene även inblandad i skottlossningen mot ett radhus i Arabdalen för inte så länge sedan ett gammalt groll plus att samme Rene nyligen muckat och ringde runt till alla och försökte få inside information för att kunna begå nya brott....

Men som tidigare skrivits skönt att han är borta, riktigt patrask och parasit....

Hans IQ bevisas även genom hans brev med hot till en polis.... Hur smart är det att skicka brev??? Han kanske försökte med röksignaler först iof....
Citera
2014-05-15, 21:11
Medlem
Abalams avatar
Är uppväxt i samma område som Rene och det är med stor glädje jag ser jag att någon äntligen fimpat aset. Det är ett mysterium att det inte skett tidigare.

Han var under tidiga tonåren en lovande fotbollspelare faktiskt, men fick ett ultimatum av klubben (BP om jag minns rätt) att sluta strula eller bli utesluten. Alla vet vad som hände med den fotbollskarriären.

Har för mig att deras föräldrar eller någon av dom var diplomat och att dom sällan var hemma. Därav spårade det för bröderna A big time. Vet inte om det stämmer men det var ryktet som gick i alla fall.

Jag har personligen hamnat i klinch med packet ett flertal gånger under skoltiden och tonåren.

Minns en händelse som inträffade när jag ensam var på väg mot spärrarna i Hässelby Gårds T-bana. Ser Rene, Paul, äckel Levent, Bulent och ett tiotal andra blattar hänga vid spärrarna för att terrorisera folk i allmänhet som passerar. Eftersom jag var ensam så insåg jag att det var rätt kört eftersom jag stött på RA i väldigt ovänliga former tidigare, men fortsatte ändå mot spärrarna. Mycket riktigt var Rene snabbt framme hos mig och vi växlade några snabba ord. Minns inte exakt vad som sades men inget mer hände. Fortfarande lite förvånad över det faktiskt. Dom hade lätt kunna fimpat mig eftersom alla vet att dom inte drar sig för att köra 15 mot 1, så det är en gåta att inget hände.

Rene var paria och har gjort många oskyldiga människor illa. Nu är han död. Karma.
Senast redigerad av Abalam 2014-05-15 kl. 21:21.
Citera
2014-05-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koco
Rene hade även HIV en längre tid.
Ehhhh hade? Det går ju inte över direkt. Eller hade som i att han nu är död?
Citera
2014-05-15, 21:23
Medlem
Nennenes avatar
Ken hade många gånger inte stått kvar på benen utan Rene vid sin sida/bakom sig. Rene & Fredrik stöttade Ken på flera olika sätt i början av hans karriär.

Det är antagligen på det sättet att det var guld eller bankomaterna som gjorde att Rene befann sig där, ränderna går ju aldrig ur. Tipspengar, penningtvätt osv långsiktiga planer med pengar har aldrig varit hans sak. 1 mille in, 1 mille ut innan dom ens låg i en bunt

Säga vad man vill om honom men han körde på mot allt och alla oavsett hur det gick. Sen att säga att han inte hade någon makt kvar i Hässelby är väl att överdriva kraftigt.

Om den här skottlossningen i Backlura har något med saken att göra då får någon förklara för mig vad Alasane och Rene gjorde på Kungsgatan 50 tillsammans?
Citera
2014-05-15, 21:46
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Ehhhh hade? Det går ju inte över direkt. Eller hade som i att han nu är död?

Dygtig flicka Liza du er HIV virus overlever ikke i en død krop.
Citera
2014-05-15, 21:47
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Hold your horses! Det är inte alls osannolikt att BO och GM sökt sig till en undanskymd plats för att göra upp en affär, förslagsvis innehållande narkotika. När den gått snett och tumult utbrutit så är det ju ett klientel som vanligtvis är beväpnade, därav utgången. Mediehus, advokater och penningplacerare är däremot sällan beväpnade, och skulle de vara det så vet de förmodligen knappast hur man använder dessa vapen.

Att ta sig in i en låst port i city är nog det minsta bekymret för BO och GM (och för den som orkar söka så hittar man ju t ex portkoden i den här tråden) - och bättre plats att göra sådana affärer hittar man knappast. Ingen insyn, spaning eller vittnen till skillnad från småhandlarna som gör sina affärer relativt öppet i t-banan etc.

Undanskymd plats.....Står du och käkar på donken vid skyltfönstret står du c:a 1 m från porten, när du tömmer brickan i åvs kan du se genom träpersiennen rakt in i entrén, allt är i glas, + en hög med tv-kameror eftersom bankomaterna är på andra sidan porten. Sen stannar matarbuss 1 c:a 10m från entrén.
Hur många knarkare går omkring med ljuddämpande pistoler , eftersom ingen på donken hörde något, det är väl bara några tunna gipsskivor som skiljer dom åt.
Citera
2014-05-15, 21:53
Medlem
Sturebergwallraff2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sw1
Är detta rätt Adam?
http://minfil.org/6dz1fdbbb7/adam1.jpg

Ursäkta att det tagit tid att svara. Var tvungen att trippelchecka. Ja, det är den Ad*m Wil*wski.

Mer info från flera olika källor. Han lider tydligen av någon sorts bokstavskombination och är synnerligen labil jämfört med normala människor, men ska vara helt ofarlig gällande våldsbiten. Han verkar inte vara typen som skadar andra. Senaste info är att inte längre sysslar med värdetransportrån.

Har uppgifter vad han sysslar med och vilka hans kumpaner är, men håller inne dem tills vi vet att det kan vara ett hett spår. Han behöver naturligtvis inte ha ett dugg med mordet att göra även om han kände RA väl och hans kumpaner är också helt ofarliga personer. De kan spela tuffa men det är bara luft. De har noll kapacitet och noll våldskapital.
Citera
2014-05-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturebergwallraff2
Ursäkta att det tagit tid att svara. Var tvungen att trippelchecka. Ja, det är den Ad*m Wil*wski.

Mer info från flera olika källor. Han lider tydligen av någon sorts bokstavskombination och är synnerligen labil jämfört med normala människor, men ska vara helt ofarlig gällande våldsbiten. Han verkar inte vara typen som skadar andra. Senaste info är att inte längre sysslar med värdetransportrån.

Har uppgifter vad han sysslar med och vilka hans kumpaner är, men håller inne dem tills vi vet att det kan vara ett hett spår. Han behöver naturligtvis inte ha ett dugg med mordet att göra även om han kände RA väl och hans kumpaner är också helt ofarliga personer. De kan spela tuffa men det är bara luft. De har noll kapacitet och noll våldskapital.
Var dom polare även nu på sista tiden?
Citera
2014-05-15, 22:02
Medlem
Sturebergwallraff2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Var dom polare även nu på sista tiden?

Oklart.
Citera
2014-05-15, 22:04
Medlem
rage-xs avatar
Att Adams vanner ar nagra icke valdsbenagna stammer val inte helt och hallet..Ar inte Dragan Gajic bra med dom ocksa om jag inte minns fel
Citera
2014-05-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Undanskymd plats.....Står du och käkar på donken vid skyltfönstret står du c:a 1 m från porten, när du tömmer brickan i åvs kan du se genom träpersiennen rakt in i entrén, allt är i glas, + en hög med tv-kameror eftersom bankomaterna är på andra sidan porten. Sen stannar matarbuss 1 c:a 10m från entrén.
Hur många knarkare går omkring med ljuddämpande pistoler , eftersom ingen på donken hörde något, det är väl bara några tunna gipsskivor som skiljer dom åt.

Vi vet ju ännu inte tidpunkten för när han blev skjuten (antar att vi nu kan utgå från att han blev skjuten?) McD stängde vid midnatt. Ett eller två icke ljuddämpade skott kanske man kommer undan med men att stå mitt i natten och mata på 3-4 skott eller mer utan ljuddämpare mitt i city är ingen bra idé.

Däremot är ingången mycket riktigt mycket transparent och det är kameror både här och där.

Anser fortfarande att det är märkligt att han hittades just där. Det kom ju in som misshandel från början - hade det föregåtts av misshandel och slutat med mord eller var killen helt enkelt avrättad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in