Citat:
Du säger ju själv utan tid finns inte rum. För att tiden måste befinna sig i rummet så måste tidsrummet existera men utan tid finns inte rum. Om inte rum och tid existerade ögonblicket innan "Big bang", var befann sig big bang? Hur kom den till och vad bestod den av? Säger du inte att allt kom från inget för tusende gång? Du utbyter den eviga och allsmäktiga Guden mot inget och kallar det logik?
Du har väl gått ut skolan? Men inte förstått att allt kräver ursprung? Vad säger logik?
Ingenting>Ingenting>Ingenting....(oändlig kedja) Ingenting ger upphov till ingenting. Är det verkligen så svårt att förstå? Kan Rum, Tid och Materia ha sitt ursprung från ingenting? Eller Gud? Använd logik, du är skapad med hjärna.
...
Du har väl gått ut skolan? Men inte förstått att allt kräver ursprung? Vad säger logik?
Ingenting>Ingenting>Ingenting....(oändlig kedja) Ingenting ger upphov till ingenting. Är det verkligen så svårt att förstå? Kan Rum, Tid och Materia ha sitt ursprung från ingenting? Eller Gud? Använd logik, du är skapad med hjärna.
...
Jag byter inte någon gud mot någonting. Eftersom jag inte vet och kan påvisa så hittar jag inte heller på någonting.
Jag har inte heller sagt att det kan finnas något som kommer utan ursprung. En slutsats av erfarenhet kan få mig att tro att även Big Bang har ett ursprung. Men jag vet inte hur det ser ut och löser inte problemet genom att hitta på en lösning. Jag får helt enkelt vänta tills vi kan kontrollera det. Om vi nu någonsin kommer att kunna säga det?
Men det blir väldigt tydligt att du inte förstår konceptet ingenting (och tid) när du skriver:
"Ingenting>Ingenting>Ingenting....(oändlig kedja) Ingenting ger upphov till ingenting."
Om du tänker dig att det inte finns tid, är det då logiskt att skriva den meningen du ovan skrev?
Jag säger att jag inte vet vad Rum, Tid och Materia (energi) har sitt ursprung ifrån. Men jag hittar inte heller på någonting (Gud) som inte går att påvisa på ett endaste sätt.
Om man hittar en bok som påstår att det var två gudar som i samspel skapade universum så borde du tro på den också? Om inte, varför?
Eller teorin som påstår att universum är någons skolprojekt. Det kan ju också stämma? Om inte, varför?
eller... osv osv med alla teorier som folk springer omkring och tror på. Varför just bibeln? Varför är den mer trolig än alla andra teorier? Kan du förklara det logiskt? Du som själv nämner ordet logik rätt mycket?