2014-05-17, 12:28
Medlem
LaCucarachas avatar
Ang Black Orchid så kollade jag precis på damens flaska och jämförde lite snabbt. Just snöret runt halsen på flaskan ser helt klart riktigt uselt ut på traderabilden. Ändarna ska precis som på den andra bilden komma ner genom det där lilla "låset".
Enda jag kan dock tycka är viss skillnad på flaskan här och bilden på den riktiga flaskan är just plaketten. På bilden ser den lite mattare ut i färgen än vad flaskan här hemma gör. Men det kanske beror på lite photoshop och annat. Kollar man på andra bilder så ser den lite blankare ut.
Citera
2014-05-17, 12:34
Medlem
irrblosss avatar
Man blir lite sugen på att testa både Black Orchid och Grey Vetiver. Själv är jag ju egentligen inte så förtjust i vetiver, är Grey Vetiver en "snäll" vetiver eller hardcore?
Citera
2014-05-17, 12:47
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Man blir lite sugen på att testa både Black Orchid och Grey Vetiver. Själv är jag ju egentligen inte så förtjust i vetiver, är Grey Vetiver en "snäll" vetiver eller hardcore?

GV är en snäll vetiver, mycket citrus. Jag har ju dock inga problem med Encre Noire osv men GV känns svår att inte gilla. Tänkte beställa lite rör snart så jag kan lösa sample på GV till dig, BO vågar jag inte stjäla från damen då man inte ser hur mycket det är kvar och det är bara en 30ml.
BO är f.ö en jävla atombomb, jag ångrar lite att jag köpte den till henne då det knappt går att vistas i närheten när hon har den. Väldigt tung och påträngande imo.
Citera
2014-05-18, 04:34
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grehn

för det andra, ni som är duktiga, skulle ni säga att detta är en fake Tom Ford Black Orchid eller en äkta?

http://www.tradera.com/item/341494/206959646/tom-ford-black-orchid-100ml

Nic gjorde mig uppmärksam på dessa skojare. Jag var själv på väg att köpa SMW på tradera men efter några frågor till säljaren förstod jag att det rörde sig om en kopia. Så tack vare Nic här så slapp jag en förbannat massa krångel och irritation. TACK Nic.

Själv kan jag för allt i världen inte förstå hur folk kan sitta och lura på folk kopior. Har man otur får man påhälsning av någon dåre och blir rejält misshandlad och kanske får men för livet, knappast värt för några hundralappar och man får helt och hållet skylla sig själv då.

En bra tumregel på Tradera och Ebay är att inte handla något för mer pengar än vad man har råd att ge bort.
Citera
2014-05-18, 17:52
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som testat nya "Coccobello" från Heeley? Hade varit intressant att veta om det är åt Virgin Island Water hållet fast med bättre hållbarhet och inte lika dyr(?)

Noter:
Palm Leaves . Gardenia
Fresh Coconut . Sea Salt . Bourbon Vanilla
Virginian Cedarwood . Benjoin . Sandalwood
Senast redigerad av NirvanA 2014-05-18 kl. 17:56.
Citera
2014-05-18, 19:47
Medlem
mr.demons avatar
Vilken är den bästa ( enligt dig/er då ) doften baserad på citrus?
Citera
2014-05-18, 19:54
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Acqua di Parma Colonia, tror jag får medhåll av en hel del här.
Citera
2014-05-19, 05:31
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon

Förutom AdP's dofter har jag ett par favoriter.

Eau D'Italie - Acqua Decima, lite halvtrist hållbarhet bara
Atelier Cologne - Grand Neroli, dålig hållbarhet här också tyvärr.
Heeley - Oranges and Lemons Say The Bells of St. Clements.
Gianfranco Ferre - Bergamotto Marino.
Annick Goutal - Eau d'Hadrien (bara testat EdP)
Citera
2014-05-19, 09:37
Medlem
Behöver tips på en fräsh somrig parfym till min fru!
Citera
2014-05-19, 22:06
Medlem
injections avatar
Är det inte billigast att beställa en flaska Aventus från allbeauty.com? Hur stor risk är det att den fastnar i tullen eller att det tillkommer extra kostnader?.. Förut beställde jag från Essenza Nobile men var inte riktigt nöjd med batch nummer då den luktade annorlunda än den jag fick i sample, så jag tänkte ta och chansa lite och beställa ännu en gång och hoppas på mer tur. Jag mailade dem och frågade villka batch nummer dem sålde och det var den här "A42B13R01"...vete fan...
Citera
2014-05-19, 22:08
Medlem
dantisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Är det inte billigast att beställa en flaska Aventus från allbeauty.com? Hur stor risk är det att den fastnar i tullen eller att det tillkommer extra kostnader?.. Förut beställde jag från Essenza Nobile men var inte riktigt nöjd med batch nummer då den luktade annorlunda än den jag fick i sample, så jag tänkte ta och chansa lite och beställa ännu en gång och hoppas på mer tur. Jag mailade dem och frågade villka batch nummer dem sålde och det var den här "A42B13R01"...vete fan...

Beställde Aventus ifrån allbeauty, den hamnade i tullen men skickade lite bilder på papperna som jag fick av tullen till allbeauty så betalade dom tullavgifterna.
Citera
2014-05-19, 22:14
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dantisen
Beställde Aventus ifrån allbeauty, den hamnade i tullen men skickade lite bilder på papperna som jag fick av tullen till allbeauty så betalade dom tullavgifterna.

Jaha ok,Tack! Men hur är det med parfymen, är du nöjd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in