Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Han riskerar ytterligare 10 år i fängelse.
Han är skyldig! Han vet om det. Du vet om det. Vi alla vet om det. Men tyvärr handlar inte tråden om det längre. Det blev väl lite som så att vi alla, oavsett vad vi tyckt (eller försökt få andra tro att vi tyckt) i denna tråd, blev lite besvikna över hur detta slutade.
Vi som är övertygande om KJs skyldighet och som anser att han skulle sitta inne bra mycket längre än han kommer att göra - vi är givetvis inte nöjda.
De som tror på KJs skyldighet men som tror att han är så pass sjuk att han behöver vård och därmed inte ska sitta i ett fängelse kan inte vara nöjda.
De som tror att han är oskyldig tycker att sex år (om det nu blir så) är för mycket.
De som bara varit härinne för att smutskasta MB och hans familj är väl besvikna för att MB inte åkte dit.
Alla de som tror att olika djungelligor eller kinesiska maffian ligger bakom allt som händer i Sverige när det gäller mord på unga stackars Asiatiska kvinnor är nog oerhört besvikna.
De som kanske är minst besvikna är väl den skara som finns överallt som alltid ska kritisera systemet. I detta fall FUP, polisens jobb, rättegångar, förhör etc etc. För denna skara tror ju sig att veta att om allt detta de kritiserar varit bättre utfört så hade han inte "bara" åkt in i sex år. Men eftersom denna typ av människor inte stoppar där så är de aldrig nöjda utan anser att han inte skulle åka in alls. Så jag förmodar att ingen av oss är helt nöjda med hur detta slutade.
Men en sak kan jag lova - vi synes här snart igen om låt oss säga 9-14 år. Han har kanske fixat så att han då har andra initialer men KJ är KJ och då tror jag att han har ordnat en ny smaskig tråd för oss att ta del av. Tyvärr!
Så tack för ett frusterande, underhållande, irriterande, spännande år i denna tråd. Tack till MrFold, LKVN, Hamilkar, FUP(glömt exakt forumnamn men menar postaren som ofta gör undersökningar innan hen postar) och många andra som enligt mig skänkt tråden en rejäl kvalitetshöjning oavsett vem ni trott är skyldig.
Tack Quarrel för att du alltid är så hjälpsam även om dina oneliners för att få leverera ännu fler oneliners är oerhört frusterande.
Tack gode gud att man slipper vissa i denna tråd - främst Zeni/giveyourloveaway.
Vi synes om 9 till 14 år igen.