2014-05-14, 17:57
Medlem
Jimbos avatar
Beklagligt.
Det är en följd av ett samhälle där varje individ tycker att just hen är viktig och med den självuttalade rätten att påverka och påtala sin omgivning att tänka rätt.

För det mesta brukar sådant beteende vara en del av sociala medier, flashback och de anonyma kommentarsfälten. Inte som en del av själva samhällsflödet.

Dock väljer jag att inte tro på att det är riktiga brevbärare bakom FB-sidan, utan alltihop är en del av SD:s black-pos för att skapa störa sympatier utifrån ett utsatt, offer-läge.

Alla som inte inser det är idioter.

(Ser ni vad jag precis gjorde? Precis. Jag är en följd av detta samhälle.)
Citera
2014-05-14, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Du, liksom alla andra dumvänster har tydligen inte begripigt, att SD inte alls måste
lösa ut några brev. Varför skulle de behöva göra det?

Mycket fult att politisk reklam tvingas på folk och att man dessutom inte kan få de att betala tillbaka
Citera
2014-05-14, 18:08
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tror knappast att det här är speciellt representativt för brevbärare i stort. Snarare är det väl som vanligt några förvirrade syndikalister och liknande tomtar som försöker göra sig till talesmän för hela yrkesgruppen. Hur som helst är bör förstås arbetsgivarna ge de som inte sköter sig sparken.

För min egen del fick jag i alla fall några valsedlar i brevinkastet idag.

EDIT:

Vad gäller det här med att PostNord slår in utskicken i ett papper där det står samhällsinformation så kan det ju vara så enkelt att man helt enkelt vill slippa arga protester från folk som anser att de fått reklam fast det står "reklam - nej tack" på dörren. Vi får väl se om andra partiers informationsblad får samma behandling.

Socialdemokraternas kom tidigare i veckan, utan att vara inlindat, det var ett grått kuvert med en röd cirkel med ett vitt "i" och under det en röd fyrkant med vit text "INNEHÅLLER VIKTIG INFORMATION INFÖR EU-VALET" och nedanför det partilogga och partinamn. På baksidan lite kort information om förtidsröst/vallokal röst
Citera
2014-05-14, 18:10
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Socialdemokraternas kom tidigare i veckan, utan att vara inlindat, det var ett grått kuvert med en röd cirkel med ett vitt "i" och under det en röd fyrkant med vit text "INNEHÅLLER VIKTIG INFORMATION INFÖR EU-VALET" och nedanför det partilogga och partinamn. På baksidan lite kort information om förtidsröst/vallokal röst
Fick inte jag i postlådan, fast ingen i mitt område vill ha reklam från sossarna ändå
Citera
2014-05-14, 18:12
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Mycket fult att politisk reklam tvingas på folk och att man dessutom inte kan få de att betala tillbaka
Jo tjena, du behöver ju inte öppna och läsa.
Hur jävla svårt kan det vara? Ibland undrar jag
om såna som ni inte är deprimerade.
Citera
2014-05-14, 18:15
Medlem
LoserMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainOfMySoul
Jag fick SD-reklam på posten idag som låg i ett annat papper med postens logga. Förmodligen för att inte brevbärarna ska se? Eller vad tror ni? Har inte fått reklam som ligger i ett sånt där papper från andra partier.

Fick också täckpapper från postnord, det är väl för att det inte ska synas. Står iaf att det använder det för "icke komersiell samhällsinformation". Så..

Edit: Ja, och det var svarat redan överallt. Vart en bump istället då. Sjukt stenad.
Senast redigerad av LoserMachine 2014-05-14 kl. 18:20.
Citera
2014-05-14, 18:22
Medlem
Mr.Maazes avatar
Är det bara SD som skickar med valsedlar? Fick ett kuvert från Sossarna också men det slängde jag direkt utan att kolla i det
Citera
2014-05-14, 18:26
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
En sådan skylt borde väl fungera på samma sätt som en "ej reklam"-skylt. Att han berättar för oss att han är brevbärare och inte tänker göra sitt jobb är väl hans problem, nu har han fått sina minuter, och förmodligen ett jobb mindre.

Är du brevbärare och ser en "Nej tack SD"-skylt är det bara att försöka lyda. Men brevbärare kan ju inte bestämma vad som ska delas ut och inte. Men hans försvar är ju åtminstone att han inte är någon "demokratiförrädare". Spelar ingen roll hur anti-sd vissa människor beter sig, för dom tror verkligen att alla fasoner är fullständigt berättigade.

Många som har svårt att skilja på jobb och fritid nuförtiden.

Sammhällsinformation omfattas inte av "nej tack" skyltar utan ska delas ut till alla hushåll oavsett.
Citera
2014-05-14, 18:29
Medlem
Frågan är nu, hur kan vi göra så att dom får sparken?
Citera
2014-05-14, 18:29
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 85f1.8
I gruppen citerar någon "Jag gillar inte dina åsikter men är beredd att dö för att du ska få framföra dem" varpå gruppens representant svarar:
"Voltaire i all ära, men det är en skillnad på yttrandefrihet och att sabba en hel arbetsdag för landets brevbärare."

Jag förstår inte det här resonemanget alls.
Citera
2014-05-14, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Förmodligen bara en deltidsslusk som pluggar genusvetenskap i vanliga fall.
Nu borde Posten veta hans identitet och skriftlig varning kan utdelas.

En varning som delas ut av statlig eller kommunal arbetsgivare är offentlig och öppen för beskådande av allmänheten.

Kort sagt.

En varning pga slängda valsedlar i tjänsten! = En för evigt offentliggjord antidemokrat.
Senast redigerad av Idle81 2014-05-14 kl. 18:36.
Citera
2014-05-14, 18:36
Medlem
CFA.Nilssons avatar
Synd att man inte bor kvar i sin hemstad Eslöv. Där är Sverigedemokraternas partisekreterare Johan Sandqvist förman på Postkontoret så där sköts ruljansen med bravur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in