2014-03-02, 04:37
Medlem
Artikeln handlar ju egentligen om att brevbärarna tror att svenskarna inte analyserar partiernas politik, utan endast röstar efter vad partierna lovar. I förlängningen handlar artikeln således om att svenska brevbärare inte analyserar svensk politik. De är förmodligen själva typer som får ett oemotståndligt behov av att köpa solpaneler varje gång de ser en reklamaffisch för miljöpartiet, eller som bara måste köpa nya kuddar när IKEA-katalogen dimper ner i brevlådan.

Tack för visad omtanke, men de flesta av oss är smarta nog att tänka själva.
Citera
2014-03-02, 04:37
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stateofsweden
Partiprogrammet är vad som står i deras partiprogram, såklart. Jag säger inget annat. Men lär dig läsa mellan raderna. SD har sedan lång tid tillbaka stått för rasistiska åsikter, och många av deras anhängare är rasister, samtidigt som flertal SD politiker öppet beskrivit sina rasistiska åsikter, och visserligen fått sparken. Applåder. Klimatet i svensk politik för tillfället är väldigt antirasistisk, skulle SD propagera för en hårdare invandringspolitik skulle man troligtvis tappa röster. Hur du väljer att tolka SD:s politik är upp till dig, antagligen motsätter du mina åsikter. Jag ber dig inte heller att byta sida, du får tycka precis som du vill, men jag kommer tills min kista stängs stå för mina åsikter jämt emot främlingsfientliga personer som dig. Och ja, hade jag varit i brevbärarens skor, hade jag gjort likadant. Kalla det för brytande av anställningskontraktet, som det faktiskt är. Står han för sina åsikter och är emot SD:s propaganda(som är att sopa partiets smuts under mattan) gör han rätt i att bojkotta deras partiprogram. Det är i slutändan kanske inte bra för honom själv, men för mänskligheten.

Demokratiska värderingar handlar om att alla människor är lika mycket värda. SD står inte för dessa värderingar punkt slut.

Så om en läkare skulle vägra att vårda en patient pga dennes politiska åsikter så skulle det vara ok, eftersom läkaren "bara står för sina åsikter"? om en polis vägrar arrestera en mistänkt? om en brandman vägrar släcka en brand?
Citera
2014-03-02, 04:50
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
”Ja, om folk ändå var kapabla att göra egna val så hade det inte varit en diskussion Tyvärr har jag inte den tilliten till folk i mitt område. Tjänstefel är nästan omöjligt att inte göra som brevbärare, och jag håller inte mitt jobb lika nära mitt hjärta som gör med mina medmänniskor.”

"Mina medmänniskor"? Få se nu... Han struntar i svenskarna, Sverige, yttrandefriheten, och tydligen även i sitt jobb. Ingen vidare klyftig och empatisk kille inte.

Och vad kan han egentligen om politik? Säger Henrik Arnstad att ett nytt Nazityskland väntar så tror han förmodligen på det.
Citera
2014-03-02, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Någon gång får ni väl börja inse att SD är hatade för att de är ett vidrigt parti, inte för att alla andra är hjärntvättade...

Bra att folk på alla möjliga positioner säger ifrån mot SD - det rasistiska partiet med rötterna i nynazismen.

Visst. Att uppmuntra till censur är ju inte hjärntvättning.

Du har inte funderat på att bryta mönstret, och vara den första som kommer med faktamässiga förklaringar till varför SD är ett "rasistiskt" och "vidrigt parti" istället för att bara slänga ur dig åsikter? Vad tycker du om S då? Ska deras valsedlar också bokottas? S har ju sina rötter i den ursprungliga nazismen - du vet, den där S-nazismen som mördade judar i koncentrationsläger, sket i att lyssna på en svensk diplomats tidiga varningar om suspekta tågtransporter genom Europa, levererade stål till Hitler, lät nazistiska arméer åka genom Sverige för att invadera Norge, och än idag vägrar kännas vid Wallenbergs insatser för judiska lägerfångar (en hjälte som utanför Sverige fortfarande firas årligen, t.o.m. så långt bort som i USA)?

Nå? Låt höra om ditt förakt mot det vidriga, rasistiska partiet socialdemokraterna!

För övrigt så är det olagligt att stjäla andra människors post.
Senast redigerad av hasseochtage 2014-03-02 kl. 05:01.
Citera
2014-03-02, 05:11
Medlem
Att jävlas med människors post borde ge fängelse direkt.
Citera
2014-03-02, 06:36
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Kollade hans FB, inte särskilt överraskad och han har ju rätt till sin privata åsikt, dock skall han ju genomföra sitt jobb utan att blanda in dessa privata åsikter. Annars är han inte lämplig för det jobbet.

Mest skrämmande är ju de kommentarer som andra sinnessvaga individer lämnat där.....dessa personer är tydligen bara för demokrati om det passar dem.
Senast redigerad av vågaifrågasätta 2014-03-02 kl. 06:38.
Citera
2014-03-02, 07:06
Medlem
Är det verifierat att denna Fredrik Bergqvist är brevbärare hos Bring City Mail?
Citera
2014-03-02, 08:03
Medlem
TokyoBarns avatar
Borde få sparken direkt, jävla mupp.

Han ska dela ut det han får, annars kan han byta jobb eller bli politiker istället om det inte passar
Citera
2014-03-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Lite citat av vad han har skrivit för de som inte orkar läsa igenom

"Vi kan jämföra det med att jag skulle vara någon som jobbar statligt för att fler ska rösta. arbetsuppgifter som att informera om alla olika partier. Självklart lägger jag inte fram alla partier då. Då presenterar man de partier som är relevanta för vårat demokratiska system, vilket SD inte är."

"Ja, om folk ändå var kapabla att göra egna val så hade det inte varit en diskussion
Tyvärr har jag inte den tilliten till folk i mitt område. Tjänstefel är nästan omöjligt att inte göra som brevbärare, och jag håller inte mitt jobb lika nära mitt hjärta som gör med mina medmänniskor."

"1) Nej, jag sa att jag inte litade på att personer som inte exponeras för annat en det som kommer ner i deras brevlåda eller i deras email, kan forma en kvalificerad åsikt.
Om någon bara utsätts för en sorts åsikter är det stor chans att den individen accepterar de åsikter som läggs fram. Är det demokrati?"

"För det första handlar det inte om vad jag gillar eller inte. Det handlar om felaktig statistik, konstigt vinklade frågor och så vidare, som vissa människor inte kan stå emot."

"Fredrik Bergkvist hahaha underbart. Jag är ingen demokratiförrädare på något sätt" (yeah right....)

Vilket jäkla skåp, han lär ju inte vara ensam heller, givet vilka reaktioner han fick innan det hela började få spridning utanför den egna sfären. Undrar hur utbrett det är med den här typen av aktioner mot SD egentligen, de flesta skriver knappast om sina tjänstefel på Facebook.

Idioten menar på fullt allvar att det är mer demokratiskt att förhindra att folk från att ta del av hela utbudet än att de tillåts bilda sig en egen uppfattning baserat på så mycket information som möjligt, från alla sidor. Han tycker dessutom att det är självklart om den som har som arbetsuppgift att informera om alla olika politiska partier själv väljer vilka partier denne informerar om.

Undrar hur långt tid efter valet kravallerna börjar.
Citera
2014-03-02, 09:47
Medlem
Corrans avatar
Detta förklarar varför jag inte fick min första trängselskatt...
Och senare åkte på 500 kronor i straffskatt.

Brevbäraren var helt enkelt emot trängselskatt :-)
Citera
2014-03-02, 09:58
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leakiz
Personen i fråga skrev bara att han inte delar ut någon "främlingsfientlig" propaganda - men han har heller aldrig blivit ombedd att göra det. SD har inte beställt ett utskick från Bring. Han ville bara väcka en diskussion med ett uttalande som kunde misstolkas.

End of story.
Jag tror inte att han ville väcka en diskussion, han ville ha likes och ryggdunkningar av likasinnade på facebook men tyvärr så vaknade några upp och insåg att det han sysslade med var odemokratiskt. Kommer vi få en fortsättning på den här historian? Jag vill gärna veta vad hans arbetsgivare har att säga om detta.
Citera
2014-03-02, 11:27
Bannlyst
En sådan skylt borde väl fungera på samma sätt som en "ej reklam"-skylt. Att han berättar för oss att han är brevbärare och inte tänker göra sitt jobb är väl hans problem, nu har han fått sina minuter, och förmodligen ett jobb mindre.

Är du brevbärare och ser en "Nej tack SD"-skylt är det bara att försöka lyda. Men brevbärare kan ju inte bestämma vad som ska delas ut och inte. Men hans försvar är ju åtminstone att han inte är någon "demokratiförrädare". Spelar ingen roll hur anti-sd vissa människor beter sig, för dom tror verkligen att alla fasoner är fullständigt berättigade.

Många som har svårt att skilja på jobb och fritid nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in