2014-05-14, 18:40
Medlem
Jag fick hem SDs valsedel idag. Wooho
Även om jag lätt hade kunnat fixa den ändå.
Citera
2014-05-14, 18:40
Medlem
Yttrandefriheten är inte till för människor i mittfåran.

Yttrandefriheten är till för de med åsikter på yttersta kanten.

Personer som tänker som denna brevbärare är ett hot mot yttrandefrihet och demokrati. Människor som strävar efter att alla skall tänka som mittfåran. Sen babblar de om mångkultur, mångfald och allas lika värde.
Citera
2014-05-14, 18:45
Medlem
Fick min idag.
Citera
2014-05-14, 18:45
Medlem
Jag föreslår att alla som inte får SD:S valsedlar hem polisanmäler sin brevbärare alternativ kontaktar posten och kräver att brevbäraren avskedas. Vem vill ha en brevbärare som sporadiskt levererar det som ska levereras? Då gör personen uppenbarligen inte sitt jobb och det borde vara grund för omplacering eller avsked från arbetsgivaren.

Min brevbärare gör sitt jobb - jag fick valsedlarna idag. Alla ni andra kan ju räkna med att det inte kommer att finnas några på plats då de "är slut". Att poströsta är även en bra idé.
Citera
2014-05-14, 18:47
Medlem
Det är väl bara bra att brevbärarna opponerar sig mot att vara ofrivilliga dyngspridare?
Det handlar inte om censur utan om människor som inte vill sprida rasistisk propaganda.
Demokrati i sin fulla rätt.

Cheers
Citera
2014-05-14, 18:48
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det här beteendet kan mycket väl vara kontraproduktivt. Det kan leda till att fler röstar på SD än vad som annars hade gjort det.

hur e de här kontraproduktivt? javisst man tycker brevbäraren e dum i huvet men jag skulle inte rösta på sd för de
Citera
2014-05-14, 18:53
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galimah
Det är väl bara bra att brevbärarna opponerar sig mot att vara ofrivilliga dyngspridare?
Det handlar inte om censur utan om människor som inte vill sprida rasistisk propaganda.

Cheers

De har sin fulla rätt att säga upp sig om de inte vill göra de arbetsuppgifter som jobbet innebär.
Citera
2014-05-14, 18:53
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galimah

Cheers
Vad var rasistiskt i deras papper?
Citera
2014-05-14, 18:56
Medlem
Paijters avatar
Jag fick inte centerpartiets och miljöpartiets. Är det brevbäraren eller kommer dessa imorgon?
Citera
2014-05-14, 18:58
Medlem
LoserMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Är det bara SD som skickar med valsedlar? Fick ett kuvert från Sossarna också men det slängde jag direkt utan att kolla i det

haha, nu vart jag också nyfiken.
Finns det någon här som öppnade sossarnas brev?
Citera
2014-05-14, 18:59
Medlem
MrSvarts avatar
Ingen SD idag. Jag tar det som ett tecken att min brevbärare är med i dehär antidemokratiska projekt. Som tur är, så är jag ledig imorgon och kan fråga ut honom.

För jag godtar inte att något antidemokratiskt kräk ska bestämma över min politiska insikt.
Citera
2014-05-14, 19:01
Medlem
stigmas avatar
Stor humor detta!

"Brevbärare mot rasism" hade räknat med likes och ryggdunkningar på Facebook. Men så blev det inte. Då tvingas dom att gå ut med att alla ändå ska få sin SD-reklam. Haha.

Fan, vilka pinsamma människor. Var är den berömda skämskudden när man behöver den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in