2014-03-01, 20:58
Medlem
Jag vet inte om jag har lagt denna tråd rätt. En mod får gärna flytta den då i så fall.

http://www.exponerat.info/brevbararen-fredrik-bergkvist-pa-citymail-vagrar-dela-ut-sds-framlingsfientliga-valsedlar/
http://avpixlat.info/2014/03/01/brevbarare-vagrar-dela-ut-sd-valsedlar/

En ung brevbärare som jobbar på Bring CityMail i Göteborg har sagt på facebook att han delar inte ut SD-valsedlar till folks brevlådor eftersom han ser det som främlingsfientlig propaganda. Han anser att SD är odemokratiska. Tycker ni han gör rätt? Ska han få betalt för att avgöra att brevlådor som ha eller inte ha vissa reklamblad? Hans jobb är ju att dela ut brev och reklam, och inte vara en opinionsbildare. Tror ni han kommer få sparken? En del människor har sagt att dom har skickat anmälningar till Bring Citymail och klagar för att dom inte har fått sina sedlar. Kommer citymail pudla? Stödja honom? Vem vet.

Här ser ni facebook inläggen där han har skrivit. Man kan läsa om folks reaktioner. https://www.facebook.com/irm.se/photos/a.225958464171602.36852.210114715755977/455629514537828/?type=1&theater
Citera
2014-03-01, 20:58
Medlem
Ruskigbusss avatar
Originalinlägget har tagits bort, men Award gjorde en kopia.

Citat:
Ursprungligen postat av Award
Bild på sidan för er utan Facebook eller som backup. Togs för cirka 25 min sedan.

Angående vissa kommentarerna så är detta anledningen varför jag aldrig argumenterar/diskuterar på Facebook, vissa är bara dumma i huvudet och är så inställda att de aldrig kommer ändra sig eller ens försöka tänka från en annan vinkel.
Citera
2014-03-01, 21:02
Medlem
Nu har jag inte läst länkarna men...

Det är hans jobb att dela ut brev, reklam och paket. Gör han inte det så missköter han sitt jobb. Drar han dessutom in företaget i hans ställningstaganden för/ emot partier/ politik/ företag/ kunder etc så är ju inte det bra det heller.

Som ansvarig på Bring CityMail skulle jag gett han en varning i alla fall. Den här gången är det politik men nästa gång är det en vegetarian som t.ex. inte gillar ica/ coop/ scan reklam etc
Senast redigerad av getz 2014-03-01 kl. 21:12.
Citera
2014-03-01, 21:03
Medlem
alla sådana uttal gör att det får en omvänd effekt, han anser att de inte är demokratiska så hhan vill inte dela ut deras valsedlar, men det han gör är odemokratiskt då han inte väljer att dela ut just deras valsedlar och försöker påverka deras demokratiska vilja.
Citera
2014-03-01, 21:03
Medlem
ThisExiles avatar
"Han anser att det är rasistiskt, han anser att det är främlingsfientligt." Vilket djävla land vi lever vi. Landet brinner och ingen hade räknat med det här för 15 år sedan? Djävulen är här för att stanna.

Tjänstefel.
Citera
2014-03-01, 21:04
Medlem
Manboiiis avatar
Hahaha vilka barnungar, det där är lågstadie-nivå

Vad jag röstar spelar ingen roll, om jag ens gör det. Säger ingenting iaf, min personliga sak.

Men när man börjar bete sig på detta sätt så undrar jag verkligen om man har åldern inne för att rösta?
Citera
2014-03-01, 21:10
Medlem
IHateYous avatar
Det han har med sig ska delas ut, fan inte mycket svårare än så.
Citera
2014-03-01, 21:11
Medlem
Personen i fråga skrev bara att han inte delar ut någon "främlingsfientlig" propaganda - men han har heller aldrig blivit ombedd att göra det. SD har inte beställt ett utskick från Bring. Han ville bara väcka en diskussion med ett uttalande som kunde misstolkas.

End of story.
Senast redigerad av Leakiz 2014-03-01 kl. 21:21.
Citera
2014-03-01, 21:14
Medlem
cuntbags avatar
Bra då kan han få sparken på köpet också.
Citera
2014-03-01, 21:31
Medlem
Awards avatar
Bild på sidan för er utan Facebook eller som backup. Togs för cirka 25 min sedan.

Angående vissa kommentarerna så är detta anledningen varför jag aldrig argumenterar/diskuterar på Facebook, vissa är bara dumma i huvudet och är så inställda att de aldrig kommer ändra sig eller ens försöka tänka från en annan vinkel.
Senast redigerad av Award 2014-03-01 kl. 21:35.
Citera
2014-03-01, 21:47
Medlem
Pansarhyenas avatar
Inte första gången brevbärare vägrar dela ut något de ogillar. Både ND-utskick och porr har tidigare drabbats.

http://www.expressen.se/nyheter/brevbarare-vagrade-dela-ut-nd-propaganda/

(Hittar tyvärr inget om porren just nu. Det var ett tag sedan.)
Citera
2014-03-01, 21:50
Medlem
Han förtjänar sparken. Spelar ingen roll vad man tycker privat, gör ditt jobb unge man...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in