2014-05-12, 21:36
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Vad svamlar du nu om, jag har inte sorterat folk efter religion
Svamlet står du själv för, vilken tro eller religion en person har inget med detta att göra.
Så som jag sa innan, håll dig till matematiken så slipper vi denna skit i tråden. Religös tillhörighet har inget med detta att göra.

Citat:
Nu ljuger du, två gånger om dessutom, först påstår du att han fått informationen från Youtube och när jag beslår dig med den lögnen ljuger du om att han använt copy/paste, när han i själva verket översatt texten från Crime of zion.
Jasså? Undra vem som ljuger?

Detta skrev jag:
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Fast som vanligt så missar du och andra foliehattar att Larry inte var ensam i detta leasingkontrakt.
Så ev. vinst skall delas. Nu blev det ju ingen vinst men Larry var inte ensam i detta. Men det är väl inget som filmerna på youtube tar upp. Drygt att behöva leta på nätet i 2 minuter för att få fram fakta tydligen.
Jag skrev detta innan du la in länken om copy-paste texten i fråga. Jag hade innan inte kommenterat den texten. När jag gjorde detta så kommenterade jag det faktum att han inte själv skrivit detta vilket DU skrev. Och som du nu bekräftar genom att ange källan. Man tackar.

Så hur var det nu? Vem ljög om vad?

Citat:
Konkret kan man bara slå fast att det var en tursam affär för Lucky Larry som tack vare attacken fick möjlighet att smälla upp en ny skyskrapa på tomtmark som är hett eftertraktad, Ken Zakin som säkert vet mer om dylika investeringar än du och jag sade att: Weighing in at $3.2 billion, the acquisition of the 99-year leasehold of the World Trade Center was the largest of the year. "Notwithstanding the emotional difficulty of celebrating anything related to the World Trade Center is the fact that upon completion of its acquisition by Larry Silverstein, it was clearly the deal of the year for the industry, and now more than ever, a deal of [a] lifetime for Silverstein" said Ken Zakin, managing director at Insignia/ESG.

Lucky Larry landade alltså kontrakt på väldigt eftertraktad tomtmark och slapp undan den dyra saneringen av tornen, Port Authority ansökte ju om tillstånd om kontrollerad demolering eftersom de ansåg det för dyrt att plocka ner byggnaderna plan för plan alternativt sanera dem, Lucky Larry behövde inget tillstånd för demolering, de demolerades iaf, bara två månader senare. Och inte nog med att byggnaderna demolerades utan tillstånd, Larry behövde inte betala en krona för rivningen utan tvärtom lyfte han försäkringspengar.
Den inställda frukosten känner vi redan till så den tar jag inte upp men nog är han en tursam jäkel den där Larry.

Du håller inte reda på fakta i detta.

Ena gången så är det Port Authority som skall söka om demolering och andra gången är det Silverstein Properties and Westfield America som skall stå för saneringen av husen!

Ägaren till husen var Port Authority inte Silverstein Properties and Westfield America.
Så varför skall Silverstein Properties and Westfield America betala saneringen av husen dom inte ägde?

Den nya skyskrapan har hittills kostat $9 miljarder. Så det verkar ju vara en riktig bra affär? (ironi) Mot att ha 2 hus som man betalade $120 miljoner i leasingkostnad / år för och dessutom får in hyra på under 12 år. Nej, ni foliehattar är som vanligt ute och cyklar i träsket med lögner. Fortsätt gärna för ni gör jobbet åt oss så lätt.
Citera
2014-05-12, 21:57
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Svamlet står du själv för, vilken tro eller religion en person har inget med detta att göra.
Så som jag sa innan, håll dig till matematiken så slipper vi denna skit i tråden. Religös tillhörighet har inget med detta att göra.

Jag förstår ärligt talat inte vad du yrar om, menar du från en annan diskussion? Annan tråd? Förvirrat av dig att använda argument från andra trådar/diskussioner om det nu är där du fått det ifrån. Du kanske hallucinerar? I denna diskussion med dig har jag inte sagt ett ljud om religiös tillhörighet, sist du och jag diskuterade religiös tillhörighet var väl när vi diskuterade den judiska slavhandeln? Är det det du far efter?

Edit: Nä det var inte du och jag som diskuterade slavhandeln förresten, jag ger upp, du får helt enkelt visa mig var jag sorterat religiösa.

Citat:
Jasså? Undra vem som ljuger?

Detta skrev jag:
Jag skrev detta innan du la in länken om copy-paste texten i fråga. Jag hade innan inte kommenterat den texten. När jag gjorde detta så kommenterade jag det faktum att han inte själv skrivit detta vilket DU skrev. Och som du nu bekräftar genom att ange källan. Man tackar.

Så hur var det nu? Vem ljög om vad?

Du påstod att CowboyBurt inhämtat felaktig information från Youtube när informationen i själva verket kom från ett textstycke, ett textstycke du sade att han copy/pastat när han i själva verket översatt det från engelska, vilket CowboyBurt själv skrev. Källan angav han också själv så den behöver jag inte bekräfta.

Citat:
Du håller inte reda på fakta i detta.

Ena gången så är det Port Authority som skall söka om demolering och andra gången är det Silverstein Properties and Westfield America som skall stå för saneringen av husen!

Ägaren till husen var Port Authority inte Silverstein Properties and Westfield America.
Så varför skall Silverstein Properties and Westfield America betala saneringen av husen dom inte ägde?

Den nya skyskrapan har hittills kostat $9 miljarder. Så det verkar ju vara en riktig bra affär? (ironi) Mot att ha 2 hus som man betalade $120 miljoner i leasingkostnad / år för och dessutom får in hyra på under 12 år. Nej, ni foliehattar är som vanligt ute och cyklar i träsket med lögner. Fortsätt gärna för ni gör jobbet åt oss så lätt.

Före Larry tog över kontraktet låg det på Port Authority att stå för kostnaden, efter Larry tagit över kontraktet låg det på Larry att stå för kostnaden. Lyckosamt av Larry att ge sig in i en affär som på förhand såg ut att bli väldigt kostsam för honom med tanke på all asbest som skulle tas bort, men som i efterhand visade sig vara han livs affär enligt experter, för tillstånd till en kontrollerad rivning delades inte ut. Sedan visade det sig ju att Larry inte behövde något tillstånd trots allt, för Larry löste sig allt på bästa sätt med en hypermodern skyskrapa på eftertraktad tomtplats där den gamla uttjänta byggnaden bara försvann utan att kosta Larry ett öre.
Senast redigerad av Arthur Dent 2014-05-12 kl. 22:16.
Citera
2014-05-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CowboyBurt
Har du läst igenom allt? Jag har inte gjort det! Men innan du gjort det kan du inte avfärda det som en hög med påståenden! Du kan säkert vinna i argumentation över mig. Det struntar jag i! Det är inte min plikt att bevisa något för någon. Men att WTC7 rasar rakt ned? Bara det är en omöjlighet oberoende om det brann eller inte! DU har bestämt sida lika mycket som jag! Det finns betydligt mer lösa grunder på din sida! Varför forslades allt stål och delar från 9-11 bort och förstördes? Så det inte ska gå att analysera i efterhand?

Om du inte läst igenom allt, hur fan kan DU då påstå att det är bevis.....

Samtidigt så erkänner du själv att du inte är så kunnig i saken, och så sväljer du med hull och hår vad de påstår på konspirationssidorna.

Jag utgår endast från vad som är tekniskt och fysiskt möjligt, och skiter helt i allt vad politik heter. Och det är faktiskt fullt möjligt för en byggnad att kollapsa som det skedde i fallet med tornen och sjuan, vilket vi påvisat hur många gånger som helst i dessa trådar. Det följer helt och fullt alla fysikens lagar och är inget konstigt alls om man har alla fakta på bordet.
Citera
2014-05-12, 22:42
Medlem
CowboyBurts avatar
Efter som det bara var anställda på mainstream media och Tv tittarna som såg flygplanen så KAN det vara animerade plan och sprängladdningar och nanotermit i byggnaderna! Det är helt otroligt om det skulle vara så! Men videokillens film visar hur de skulle ha gjort det! Och att WTC7 blev sprängd är helt klarlagt!! Där gjorde dom bort sig totalt! En lögn för mycket!
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Isåfall får man ha väldigt starka bevis för att det skulle vara något annat för något var det som flög in och som också såg ut som ett flygplan. Den explosion som kom av det som träffade tornen hade heller inte kunnat göras på annat sätt än att något träffar tornen och som har hög fart.

Det finns många som har mer eller mindre fantasifulla teorier och det är säkert en del av dessa som är planterade för att sänka trovärdigheten bland de som vill få fram sanningen. Om du sett något video tre där det ser ut som om det inte är plan så kan det mycket väl vara filmer redigerade av personer som faktiskt är insyltade 9/11.
Citera
2014-05-12, 23:45
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Du påstod att CowboyBurt inhämtat felaktig information från Youtube när informationen i själva verket kom från ett textstycke, ett textstycke du sade att han copy/pastat när han i själva verket översatt det från engelska, vilket CowboyBurt själv skrev. Källan angav han också själv så den behöver jag inte bekräfta.

Jisses vilket svammel.

Du skrev detta:
Citat:
CowboyBurt skrev ju redan i sitt inlägg
Han har inte skrivet detta alls, han har gjort en klassisk copy-paste. Inget annat. Följer foliehattarnas bibel punkt till pricka.

Jag skrev:
Citat:
Fast som vanligt så missar du och andra foliehattar att Larry inte var ensam i detta leasingkontrakt.
Så ev. vinst skall delas. Nu blev det ju ingen vinst men Larry var inte ensam i detta. Men det är väl inget som filmerna på youtube tar upp. Drygt att behöva leta på nätet i 2 minuter för att få fram fakta tydligen.
Och det var svaret på detta inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av CowboyBurt
Tack för att du tog fram korrekt data. Jag medger att jag höftade lite! Jag kanske kollar upp detta. Jag är inte ute i något träsk. Men jag är ingen expert på 9-11. Vad är det som får oss att välja sida? Är det för att man Vill att det ska vara på ett sätt? Är det någon politisk tillhörighet? Jag har hämtat information på nätet! Kanske inte kollat upp alla källor! Var får du din information ifrån som garanterar att det är den faktiska sanningen? Jag intar ingen överlägsen attityd efter som jag inte kan lita på någon information alls till 100%! Men diskussion kommer inte sluta här! Den förs på många plan! Jag struntar i politik! Höger eller Vänster! Fattiga eller Rika! Jag skulle vilja veta sanningen bara!

Som du ser så hade jag då inte ens sett det inlägget du länkade till.
Det inlägget är gjort den 4 maj. Och att han har skrivit det själv som DU skrev är den lögnen du borde fokusera dig på.
Citera
2014-05-12, 23:55
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag förstår ärligt talat inte vad du yrar om, menar du från en annan diskussion? Annan tråd? Förvirrat av dig att använda argument från andra trådar/diskussioner om det nu är där du fått det ifrån. Du kanske hallucinerar? I denna diskussion med dig har jag inte sagt ett ljud om religiös tillhörighet, sist du och jag diskuterade religiös tillhörighet var väl när vi diskuterade den judiska slavhandeln? Är det det du far efter?

Du måste tydligen ha allt serverat framför dig för att kunna föra en diskussion. Du finner det helt naturligt att sätta etiketten sionist på personer, så naturligt att du förmodligen inte ens fattar vad det betyder.

Personers religösa tro har inte med detta att göra. Skall det vara så svårt att fatta?
Om du kallar personer för sionister gör inte att dina fantasier blir sanna helt plötsligt.
Om du kallar personer för sionister gör inte att du kommer få mer rätt i en diskussion.

Men du är nog alldeles för trög att fatta att ens religion aldrig kommer vara relevant i detta ämne.
Citera
2014-05-13, 00:36
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Före Larry tog över kontraktet låg det på Port Authority att stå för kostnaden, efter Larry tagit över kontraktet låg det på Larry att stå för kostnaden. Lyckosamt av Larry att ge sig in i en affär som på förhand såg ut att bli väldigt kostsam för honom med tanke på all asbest som skulle tas bort, men som i efterhand visade sig vara han livs affär enligt experter, för tillstånd till en kontrollerad rivning delades inte ut. Sedan visade det sig ju att Larry inte behövde något tillstånd trots allt, för Larry löste sig allt på bästa sätt med en hypermodern skyskrapa på eftertraktad tomtplats där den gamla uttjänta byggnaden bara försvann utan att kosta Larry ett öre.

Port Authority hade långt innan 2001 fått detta på sig.

According to court records from New Jersey, the Port Authority of New York and New Jersey attempted to have their insurers pay for the removal of the asbestos in several of their buildings including three of the buildings at the World Trade Center. The court case was initiated in 1991 after the Authority had scrapped extremely expensive asbestos removal in 1989. The case finally ended on 1 May 2001 with a judgment against the Port Authority. The Court decided that the insurance companies were not liable for the very costly removal of asbestos in the buildings in question

Historien och valen Port Authority hade att fundera på.

The Port Authority of New York and New Jersey had been losing money on the towers for years because of low tenancy. The financial loss was the real issue. There was also another vital issue – asbestos! The towers had become an albatross sitting on the most valuable piece of real estate in the world. The Port Authority had three choices: sell or lease them, pay for expensive asbestos removal or demolish them. The Authority had tried for years but were unable to sell the buildings – after all, what fool would take on the liability of asbestos?

Så då skulle jag vilja se något dokument som visar att denna skyldighet att ta över borttagandet av asbest togs över av Silverstein Properties and Westfield America i samband med skrivandet av leasingkontraktet.

Men om det nu finns ett kontrakt mellan Silverstein Properties and Westfield America och Port Authority där det i klartext står att det är Silverstein Properties and Westfield America som skall stå för saneringen av asbest, har någon av er tittat på vad detta skulle kosta? Det finns ju beräkningar på detta.
Jag har hittat siffror mellan $200-$600 miljoner. Fortfarande väldigt långt i från till en god affär för Silverstein Properties and Westfield America eftersom bygget av ett nytt torn har fram till idag kostat ca $9 miljarder. Men ni foliehattar kanske använder en ny teknik inom matematiken för att få detta till en vinst för Silverstein Properties and Westfield America.
Citera
2014-05-13, 09:18
Medlem
CowboyBurts avatar
Om DU inte har läst igenom allt som presenterats, hur kan DU vara så säker? Jag är bara ärlig!
Jag sväljer inte allt med "hull och hår"! Vi får väl se vad som händer i framtiden! Det är oftast de starka (som har mest vapen) som skriver historien!
Det är inte mitt heltidsarbete att avslöja 9-11. Med det jag läst och vad jag tror så ser det i mina ögon verkligen ut som hela 9-11 är ett stort försäkringsbedrägeri! Bara att komma över ett kontrakt att få bygga på den här marken (utan rivning, försäkring) är en stor symbolisk och ekonomisk vinst!
Den nya moderna byggnaden kommer att stå där och alstra pengar i 50-100 år! Vem vet vilka fler deal Silverstein och grabbarna har gjort med Bushadministrationen, Obama, Rotschild, Israel...
Det kommer komma fram mer & mer! Det är kanske för att kontrollera dessa lurade, arga människorna som USA avväpnar befolkningen och bygger FEMA Camps och Fusion Centers.

Det är ingenjörer och kemister och en massa experter som tagit fram massor med små och stora bevis för att den offentliga historien är en "begravning" av fakta! Det finns de som förlorat anhöriga och som hållit på hela sina liv med att söka sanningen! Inget kommer kunna stoppa dom! Mig kan du säkert hitta fel hos! Men jag är som sagt ingen expert! Men jag har inte hört eller läst något som får mig att tveka i min tro!

Se gärna Miko Peled på Youtube! Han är själv jude från Israel och pratar om Jerusalem, Israel, USA på ett öppet och ärligt sätt som man sällan ser från det hållet! Han har skrivit boken "The General's Son: Journey of an Israeli in Palestine"! Jag har tidigare i livet haft svårt att förstå, eller det är väldigt mycket att ta in om 1:a & 2:a världskriget, Nazister, Sovjet, Japan, Judar, Jerusalem, Israel, Gaza.... Jag fick inte lära mig "the big picture" i skolan! Mest om förintelsen och Nazisterna brott mot Zigenarna, Utvecklingsstörda, Judar, Sina egna mm! Men det var ingen som kunde förklara varför! Inte så jag förstod i alla fall! Jag medger att jag inte förstår det riktigt nu heller. Det var samma sak med droger! "Droger är farligt!" "Man blir knarkare!" Men det var ingen som förklarade varför en del ville använda hash eller heroin! Vad var det som var så skönt? Det var det ingen som ville prata om! Vem pratar man med det om då? Sina kompisar! Nyfikna ungdomar! Jag blir t o m upprörd när amerikansk tv censurerar "fula" ord och vissa kroppsdelar! Som att människor skulle må dåligt av det?! Folk mår dåligt av krig, svält, död, lögner, egoistiska politiker! Folk klarar av när en rappare säger "Fuck"!
Det är inte farligt alls!

Vad är historia? Berättelsen om det förflutna, försåvitt det framställes en för överklassen förmånlig dager. /August Strindberg

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om du inte läst igenom allt, hur fan kan DU då påstå att det är bevis.....

Samtidigt så erkänner du själv att du inte är så kunnig i saken, och så sväljer du med hull och hår vad de påstår på konspirationssidorna.

Jag utgår endast från vad som är tekniskt och fysiskt möjligt, och skiter helt i allt vad politik heter. Och det är faktiskt fullt möjligt för en byggnad att kollapsa som det skedde i fallet med tornen och sjuan, vilket vi påvisat hur många gånger som helst i dessa trådar. Det följer helt och fullt alla fysikens lagar och är inget konstigt alls om man har alla fakta på bordet.
Citera
2014-05-13, 18:10
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Som du ser så hade jag då inte ens sett det inlägget du länkade till.
Det inlägget är gjort den 4 maj. Och att han har skrivit det själv som DU skrev är den lögnen du borde fokusera dig på.

I inlägget stod det klart och tydligt att sionisten Larry inte ensam tog över kontraktet, inlägget skrevs innan du anklagade CowboyBurt för att inte veta detta eftersom han hämtat information från Youtube. Hade CB copypastat borde den engelska originaltexten framträtt på engelska även här, det gjorde den inte eftersom CB översatt den.

Citat:
Du måste tydligen ha allt serverat framför dig för att kunna föra en diskussion. Du finner det helt naturligt att sätta etiketten sionist på personer, så naturligt att du förmodligen inte ens fattar vad det betyder.

Personers religösa tro har inte med detta att göra. Skall det vara så svårt att fatta?
Om du kallar personer för sionister gör inte att dina fantasier blir sanna helt plötsligt.
Om du kallar personer för sionister gör inte att du kommer få mer rätt i en diskussion.

Men du är nog alldeles för trög att fatta att ens religion aldrig kommer vara relevant i detta ämne.

Sionism är ingen religion utan en politisk rörelse. Lucky Larry är sionist och Frank Lowy har varit på sionistläger i sin ungdom. Sedan slogs han för en sionistisk terroristorganisation, och nu skänker han enorma summor till den sionistiska organisationen Jewish National Fund. Detta är naturligtvis viktigt eftersom jag ju hävdar att sionisten Larry och sionisten Lowy på något vis är inblandade i terrorattacken och att anledningen är för att främja israel.

De som skyller hela attentatet på de nitton araberna verkar göra stor sak av att dessa påstås vara islamister, det finns nog mer som talar för att Lucky Larry och hans vapendragare Lowy är sionister än vad det finns som talar för att de andra nitton är islamister.

Citat:
Port Authority hade långt innan 2001 fått detta på sig.

According to court records from New Jersey, the Port Authority of New York and New Jersey attempted to have their insurers pay for the removal of the asbestos in several of their buildings including three of the buildings at the World Trade Center. The court case was initiated in 1991 after the Authority had scrapped extremely expensive asbestos removal in 1989. The case finally ended on 1 May 2001 with a judgment against the Port Authority. The Court decided that the insurance companies were not liable for the very costly removal of asbestos in the buildings in question

Historien och valen Port Authority hade att fundera på.

The Port Authority of New York and New Jersey had been losing money on the towers for years because of low tenancy. The financial loss was the real issue. There was also another vital issue – asbestos! The towers had become an albatross sitting on the most valuable piece of real estate in the world. The Port Authority had three choices: sell or lease them, pay for expensive asbestos removal or demolish them. The Authority had tried for years but were unable to sell the buildings – after all, what fool would take on the liability of asbestos?

Så då skulle jag vilja se något dokument som visar att denna skyldighet att ta över borttagandet av asbest togs över av Silverstein Properties and Westfield America i samband med skrivandet av leasingkontraktet.

Men om det nu finns ett kontrakt mellan Silverstein Properties and Westfield America och Port Authority där det i klartext står att det är Silverstein Properties and Westfield America som skall stå för saneringen av asbest, har någon av er tittat på vad detta skulle kosta? Det finns ju beräkningar på detta.
Jag har hittat siffror mellan $200-$600 miljoner. Fortfarande väldigt långt i från till en god affär för Silverstein Properties and Westfield America eftersom bygget av ett nytt torn har fram till idag kostat ca $9 miljarder. Men ni foliehattar kanske använder en ny teknik inom matematiken för att få detta till en vinst för Silverstein Properties and Westfield America.

Det jag påstår står ju klart och tydligt i texten du copy/pastat. Port Authority har ansvaret till det att någon annan tar över kontraktet.
Citera
2014-05-13, 19:05
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:

Du tillför aldrig någon tråd något konkret utom helt värdelösa pseudoargument. Personers religiösa tro och dess eventuella kopplingar till diverse händelser är något du och dina gelikar egenhändigt konstruerat för att sedan projicera detta på skeptiker.

Ni orkar uppenbarligen inte ens genomläsa de argument som framförs utan återfaller i ett evigt tuggande om meningslösa pseudodiskussioner om andra postares ståndpunkter.

Det finns hängivna sionister som är pursvenskar och inte säger sig tillhöra någon specifik religion. Ett gott exempel är Tommy Hansson, SD.
Citera
2014-05-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Du tillför aldrig någon tråd något konkret utom helt värdelösa pseudoargument. Personers religiösa tro och dess eventuella kopplingar till diverse händelser är något du och dina gelikar egenhändigt konstruerat för att sedan projicera detta på skeptiker.

Ni orkar uppenbarligen inte ens genomläsa de argument som framförs utan återfaller i ett evigt tuggande om meningslösa pseudodiskussioner om andra postares ståndpunkter.

Det finns hängivna sionister som är pursvenskar och inte säger sig tillhöra någon specifik religion. Ett gott exempel är Tommy Hansson, SD.

Så du har missat alla inlägg där ElGiganten radar upp massor med fakta, citat från sakkunniga med källhänvisning etc? Det gör han ju i nästan alla sina inlägg, och på det viset motbevisar korkade och bevisligen felaktiga påståenden från konspirationstroende.
Citera
2014-05-13, 21:11
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
I inlägget stod det klart och tydligt att sionisten Larry inte ensam tog över kontraktet, inlägget skrevs innan du anklagade CowboyBurt för att inte veta detta eftersom han hämtat information från Youtube. Hade CB copypastat borde den engelska originaltexten framträtt på engelska även här, det gjorde den inte eftersom CB översatt den.

Fast som jag redan skrivit, Jag hade inte sett det inlägget utan kommentaren från mig till han har jag visat för dig. Jag har redovisat klart och tydligt vilket inlägg jag kommenterade. Så lägg ner den här skiten nu. Du har inget att vinna på och förutsätta dina lögner.

CB har inte översatt något. Han har copy-paste. Likt alla andra av er foliehattar så är det copy-paste som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in