2014-05-11, 14:41
Medlem
CowboyBurts avatar
Jag menade inte att ett antal mediaanställda såg flygplan.
Jag menar att medias ENDA vittnen till flygplan inom 4 minuter efter första planer var samtliga anställda av media!

Vilken anledning att spränga alla 7 byggnader? 1. Ekonomisk! (200 miljoner dollar i renovering blev 1,8 miljarder i vinst för Larry S!

2. Oljan Irak 3. Bin Laden 4. Patriot Act mm

Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Fast var är källorna på att brandmän förlorar pension om de pratar om 911?

Förstår inte retoriken eller logiken i att du inte tror på ord i dokument men ändå ser starka argument i de som misstror den officiella förklaringarna som just är ord i ett dokument. Och anledningen till att det används fördummande ord är att en hel del av thruth sidorna är fyllda av okunnighet inom fysik, politik och historia. En av dem som till och med thruth rörelsen förklarat som idiot är september clues.

Att Bin Ladin var misstänkt är inte så konstigt då han seda 90 talet stått för terrordåd mot USA, men det finns uppgifter, har inte fått dem helt bekräftade, att Cheney försökte förmå folk att hitta bevis att det var Irak som låg bakom det inte talibanerna med Bin Ladin i spetsen. Men jag kan se att just stödet till honom under afghanistan sovjet kriget är en av orsakerna där man stödjer en religös vettvilling utan tanke på vad det kan leda till.

Jag ser forfarande inte att de som du menar verkar konstigt med att det fanns ett antal medieanställda som såg detta, då måste du ta fram hur många vittnen som var mediaanställda som berättat att de såg flygplan.

Jag skulle vilja säga att det känns obegripligt att fortfarande ifrågasätta att det var flygplan vid WTC som kraschade i dem med tanke på vittnesmål, livesändningar särskilt plan nummer två.

Ingen har hittentills kunnat förklara varför USA skulle utföra en så sjukt komplex operation att ha ihjäl en massa folk inom landet, anlita så in i helvete mycket folk att placera sprängämnen, som dessutom tål brand så bra utan att brisera, i WTC husen och dessutom betala eller hota ekonomistkt dem och andra att hålla tyst. Det hade faktiskt räckt med att spränga en amerikansk ambassad, vilket hade varit billigare!

911 är ett bevis på att folk har svårt att hantera komplex frågeställning där många orsaker leder till en katastrof utan tar hellre till konspirationsteorier från personer i USA som är fientlig mot staten oavsett vem som leder den.
Citera
2014-05-11, 16:06
Medlem
Citat:
Fast var är källorna på att brandmän förlorar pension om de pratar om 911?
Kan tänka mig det är lite svårt att hitta källor på brandmännens pensionsavtal eftersom de inte får prata om 911
Men se programmet här så beskrivs det 10 minuter in i programmet: http://www.ora.tv/offthegrid/911-now-0_5i68iwsr7tao
Citera
2014-05-11, 16:20
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Kan tänka mig det är lite svårt att hitta källor på brandmännens pensionsavtal eftersom de inte får prata om 911
Men se programmet här så beskrivs det 10 minuter in i programmet: http://www.ora.tv/offthegrid/911-now-0_5i68iwsr7tao

Jess ventura???? Killen som inte vet om han vart navy seal eller inte, trovärdig som von Münchausen.

Berätta hellre med egna ord vem eller vilka som berättat att de förlorat sin pension genom att berätta om 911 än att jag måste genomlida en Jess Ventura klipp.
Citera
2014-05-11, 16:25
Medlem
Citat:
Jess ventura???? Killen som inte vet om han vart navy seal eller inte, trovärdig som von Münchausen.

Berätta hellre med egna ord vem eller vilka som berättat att de förlorat sin pension genom att berätta om 911 än att jag måste genomlida en Jess Ventura klipp.

Med tanke på din reaktion så betyder det att om det är så att poliser och brandmän får deras pension indragen om de går ut i media och beskriver deras uppfattning om 9/11 så betyder det att du tycker något är lurt. Är det korrekt uppfattat?
Citera
2014-05-11, 16:28
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CowboyBurt
Jag menar att medias ENDA vittnen till flygplan inom 4 minuter efter första planer var samtliga anställda av media!

Vilken anledning att spränga alla 7 byggnader? 1. Ekonomisk! (200 miljoner dollar i renovering blev 1,8 miljarder i vinst för Larry S!

Jaha så du menar att staten usa hjälper enskilda näringsidkare att tjäna pengar på försäkringsbedrägeri??? Och men den "vinsten" är det borta inom 17 år med tanke på vad hans kostnad att leasa området är.

Du kan ju räkna ut hur mycket kriget har kostat och vad USA skulle tjäna på oljan!
Citera
2014-05-11, 16:32
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Med tanke på din reaktion så betyder det att om det är så att poliser och brandmän får deras pension indragen om de går ut i media och beskriver deras uppfattning om 9/11 så betyder det att du tycker något är lurt. Är det korrekt uppfattat?

Fattar som vanligt inte vad du menar, jag ville ha källor på att någon förlorar sin pension på grund av om de pratar 911 från dig istället för att behöva genomlida Jess Ventura.
Citera
2014-05-11, 16:40
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Vilket naturligtvis är en lögn. Eftersom du vill att det skall vara på ett vis så ger du fan i att ta till dig fakta.

"The lease agreement applied to One, Two, Four, and Five World Trade Center, and about 425,000 square feet (39,500 m2) of retail space. Silverstein put up $14 million of his own money to secure the deal gave Silverstein, as leaseholder, the right and the obligation to rebuild the structures if destroyed."

Han leasade dess byggnader, inte alla 7. Så bara där är du ute i träsket med osanningar.

Försäkringspremien som utföll för husen blev $3,55 miljarder.
Att bygga nytt har hittills kostat $9 miljarder.
Att betala leasingkostnaden från 11 sep 2001 fram tills nya WTC är klart och utan att få in en krona i hyra från några hyresgäster. Hur du och andra foliehattar får detta till en vinst är en gåta ingen har kunnat förklara på snart 13 år.

Att Larry kommer tjäna pengar framöver tvivlar jag inte på. Men det allra bästa för hans affärer hade varit om händelserna den 11 sep 2001 inte hade hänt.
Citera
2014-05-11, 16:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Vad är det för 1.8 miljarder i "vinst" du pratar om? Kostnaderna för det nya wtc har ju vida överstigit vad Silverstein fått ut på försäkringarna, och dessutom har han förlorat eller tvingats kompromissa i flera rättsprocesser med försäkringsbolagen.
https://www.metabunk.org/threads/larry-silversteins-9-11-insurance.2375/
Citera
2014-05-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad är det för 1.8 miljarder i "vinst" du pratar om? Kostnaderna för det nya wtc har ju vida överstigit vad Silverstein fått ut på försäkringarna, och dessutom har han förlorat eller tvingats kompromissa i flera rättsprocesser med försäkringsbolagen.
https://www.metabunk.org/threads/larry-silversteins-9-11-insurance.2375/

Menar du att han gått back? Hur mycket då...
Varför skulle han överhuvudtaget bemöda sig om att bygga nya skyskrapor om han går back
Citera
2014-05-11, 17:12
Medlem
Citat:
Fattar som vanligt inte vad du menar, jag ville ha källor på att någon förlorar sin pension på grund av om de pratar 911 från dig istället för att behöva genomlida Jess Ventura.
Vad är en trovärdig källa enligt dig?
Citera
2014-05-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Att Larry kommer tjäna pengar framöver tvivlar jag inte på. Men det allra bästa för hans affärer hade varit om händelserna den 11 sep 2001 inte hade hänt.

Om man medvetet förstör sin egen egendom skall man inte ha en krona.
Hade inte 9/11 hänt hade han haft extremt dyrt saneringsarbete att betala
Citera
2014-05-11, 17:35
Medlem
CowboyBurts avatar
Tack för att du tog fram korrekt data. Jag medger att jag höftade lite! Jag kanske kollar upp detta. Jag är inte ute i något träsk. Men jag är ingen expert på 9-11. Vad är det som får oss att välja sida? Är det för att man Vill att det ska vara på ett sätt? Är det någon politisk tillhörighet? Jag har hämtat information på nätet! Kanske inte kollat upp alla källor! Var får du din information ifrån som garanterar att det är den faktiska sanningen? Jag intar ingen överlägsen attityd efter som jag inte kan lita på någon information alls till 100%! Men diskussion kommer inte sluta här! Den förs på många plan! Jag struntar i politik! Höger eller Vänster! Fattiga eller Rika! Jag skulle vilja veta sanningen bara!

[quote=ElGiganten]Vilket naturligtvis är en lögn. Eftersom du vill att det skall vara på ett vis så ger du fan i att ta till dig fakta.

[i]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in