2014-05-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag såg en kort dokumentär om 911 där de säger att de var inga plan som träffade WTC 9/11 utan de var animerade, att bomber inifrån byggnaden skulle gjort att byggnaderna rasade.

Med all säkerhet var det plan som träffade men det behöver inte ha varit de kapade planen utan preparerade plan. Svårigheterna att träffa WTC 1 och 2 för en pilot är så stora. Man kan inte jämföra att flyga en stor boeing med ett mindre plan, speciellt inte när man flyger en boeing i en hastighet som är nästan dubbelt mot vad planet är byggt för att klara
Citera
2014-05-12, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Med all säkerhet var det plan som träffade men det behöver inte ha varit de kapade planen utan preparerade plan. Svårigheterna att träffa WTC 1 och 2 för en pilot är så stora. Man kan inte jämföra att flyga en stor boeing med ett mindre plan, speciellt inte när man flyger en boeing i en hastighet som är nästan dubbelt mot vad planet är byggt för att klara

Att WTC byggnaderna rasade så som de gjorde är mycket märkligt.
Citera
2014-05-12, 16:01
Medlem
Citat:
Att WTC byggnaderna rasade så som de gjorde är mycket märkligt.

Fast de rasade inte på grund av planen, planen var ett skådespel för att få folket att tro att terrorister låg bakom
Citera
2014-05-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CowboyBurt
Här kommer lite bevis för sprängning och Nano Thermit mm

1) Active Thermitic Material Discovered in Dust from the 9/11 World Trade Center Catastrophe

[http://www2.ae911truth.org/downloads/Full_Thermite_paper.pdf]

2) Evidence for the Explosive Demolition of World Trade Center, Building 7 on 9/11

[http://www2.ae911truth.org/downloads/Republic-Magazine16_AE911Truth.pdf]

3) 29 Structural/Civil Engineers Cite Evidence for Controlled Demolition in Destruction of WTC

[http://www2.ae911truth.org/downloads/29_Structural-Civil_Engineers_2009-06-17.pdf]

4) The NIST Analyses: A Close Look at WTC 7

[http://www2.ae911truth.org/downloads/NIST_Analyses_Brookman.pdf]

5) 9/11 Investigator Newspaper

[http://www2.ae911truth.org/downloads/911investigator/911Investigator_1st_ed_v_1.2.pdf]

Nix, det är inga som helst bevis utan endast en hög med påståenden om att sådant skulle ha använts, med ännu har INGEN kunnat få fram bevis nog för att få alla dessa påståenden bekräftade, så det är fortfarande inte mer än lösa påståenden helt utan seriös grund.

Lite lustig att du säger dig inte ha så mycket kunnande i detta nu sitter och hävdar att saker du inte begriper dig på är bevis.... Det visar ju att du inte är intresserad av sanningen utan redan har din bergfasta åsikt och aldrig kommer att ändra dig eller ta till dig något som pekar mot din tro...
Citera
2014-05-12, 16:31
Bannlyst
Citat:
Fast de rasade inte på grund av planen, planen var ett skådespel för att få folket att tro att terrorister låg bakom
Såg en till video nu och vissa scener är nästan tydligt att det är animerat som videon säger.
Citera
2014-05-12, 16:35
Medlem
Citat:
Såg en till video nu och vissa scener är nästan tydligt att det är animerat som videon säger.

Isåfall får man ha väldigt starka bevis för att det skulle vara något annat för något var det som flög in och som också såg ut som ett flygplan. Den explosion som kom av det som träffade tornen hade heller inte kunnat göras på annat sätt än att något träffar tornen och som har hög fart.

Det finns många som har mer eller mindre fantasifulla teorier och det är säkert en del av dessa som är planterade för att sänka trovärdigheten bland de som vill få fram sanningen. Om du sett något video tre där det ser ut som om det inte är plan så kan det mycket väl vara filmer redigerade av personer som faktiskt är insyltade 9/11.
Citera
2014-05-12, 18:07
Medlem
CowboyBurts avatar
Det finns ingenjörer som hittat det här! Det är inte lösa grunder! Jag är inte ingenjör! Jag är bara någon som ställer frågor och länkar vad ingenjörer kommit fram till! När jag väljer sida så tar jag den som verkar mest trolig för mig! Det borde alla människor ha rätt till! USA är världen största demokrati! Så där får man väl tycka som man vill utan att vara rädd för förföljelse!? The land of the free?
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nix, det är inga som helst bevis utan endast en hög med påståenden om att sådant skulle ha använts, med ännu har INGEN kunnat få fram bevis nog för att få alla dessa påståenden bekräftade, så det är fortfarande inte mer än lösa påståenden helt utan seriös grund.

Lite lustig att du säger dig inte ha så mycket kunnande i detta nu sitter och hävdar att saker du inte begriper dig på är bevis.... Det visar ju att du inte är intresserad av sanningen utan redan har din bergfasta åsikt och aldrig kommer att ändra dig eller ta till dig något som pekar mot din tro...
Citera
2014-05-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CowboyBurt
Det finns ingenjörer som hittat det här! Det är inte lösa grunder! Jag är inte ingenjör! Jag är bara någon som ställer frågor och länkar vad ingenjörer kommit fram till! När jag väljer sida så tar jag den som verkar mest trolig för mig! Det borde alla människor ha rätt till! USA är världen största demokrati! Så där får man väl tycka som man vill utan att vara rädd för förföljelse!? The land of the free?

Det finns även en hög med folk som påstår sig vara ingenjörer men inte är det, det finns även påståenden om att ingenjörer hittat det ena eller andra men hela saken är påhittad och ingen har hört talas om de namngivna ingenjörerna, eller som t ex Niels Harrit som påstår han har hittat rester av nanotermite men hela hans påstådda undersökning är en parodi och han har i bästa fall hittat rost...

Det är nog så att du skulle behöva en 5års kurs i källkritik, logiskt tänkande och sunt förnuft.

Då kanske du skulle inse att det kanske finns en anledning till att konspirationsstollarna gapat sen 2001 om att det är nåt mysko med allt inom 9/11 och att de har solklara bevis, men ändå fortfarande står och trampar vatten på ruta ett.... De har helt enkelt inte kunnat skrapa fram ett enda hållbart bevis för ett enda av alla deras galna påståenden.

Samtidigt har de officiella förklaringarna oerhört starka grunder att stå på och har kunnat kontrollerats och bekräftats i allt väsentligt. Så det kanske dags att få in i skallen att det högst sannolikt hände på så sätt som beskrivs i de officiella förklaringarna.
Citera
2014-05-12, 18:24
Medlem
CowboyBurts avatar
Har du läst igenom allt? Jag har inte gjort det! Men innan du gjort det kan du inte avfärda det som en hög med påståenden! Du kan säkert vinna i argumentation över mig. Det struntar jag i! Det är inte min plikt att bevisa något för någon. Men att WTC7 rasar rakt ned? Bara det är en omöjlighet oberoende om det brann eller inte! DU har bestämt sida lika mycket som jag! Det finns betydligt mer lösa grunder på din sida! Varför forslades allt stål och delar från 9-11 bort och förstördes? Så det inte ska gå att analysera i efterhand?
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Citera
2014-05-12, 19:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
ehhh ? Läste du? Jag undrade varför han inte bara tog pengarna ($3,55 miljarder enligt dig) och struntade i att bygga nytt.

Du behöver inte räkna med det faktum att han var enligt kontraktet tvingad att bygga upp området. Han gör en förlust på händelsen ändå.

Men begära att du skulle kunna göra den matematiken är att begära att berget skall komma till Moses.
Citera
2014-05-12, 19:48
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Du verkar vara lite ambivalent i din åsikt huruvida Lucky Larry kommer tjäna pengar på detta eller inte. Själv är jag av den övertygelsen att pengar var (möjligtvis) ett av flera mål med terrorattacken.

Jag kan räkna, det räcker i detta fall, att sortera folk efter religon stärker inte din sak.
Håll dig till matematiken så skall du se att det klarnar.

Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Som vanligt är du alldeles för snabb med att häva ur dig grundlösa oförskämdheter och påståenden. CowboyBurt skrev ju redan i sitt inlägg här, (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2, att Larry övertog kontraktet tillsammans med sionisten Lowy.

CowboyBurt har inte skrivit något av detta, han kör copy-paste.

Det är inte 2 personer som gör detta, det är 2 bolag. Om du inte förstår skillnaden så är det inte mitt fel att du svamlar vidare.

Hade du något konkret att tillföra i ämnet?
Citera
2014-05-12, 20:29
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag kan räkna, det räcker i detta fall, att sortera folk efter religon stärker inte din sak.
Håll dig till matematiken så skall du se att det klarnar.

Vad svamlar du nu om, jag har inte sorterat folk efter religion

Citat:
CowboyBurt har inte skrivit något av detta, han kör copy-paste.

Det är inte 2 personer som gör detta, det är 2 bolag. Om du inte förstår skillnaden så är det inte mitt fel att du svamlar vidare.

Hade du något konkret att tillföra i ämnet?

Nu ljuger du, två gånger om dessutom, först påstår du att han fått informationen från Youtube och när jag beslår dig med den lögnen ljuger du om att han använt copy/paste, när han i själva verket översatt texten från Crime of zion.

Konkret kan man bara slå fast att det var en tursam affär för Lucky Larry som tack vare attacken fick möjlighet att smälla upp en ny skyskrapa på tomtmark som är hett eftertraktad, Ken Zakin som säkert vet mer om dylika investeringar än du och jag sade att: Weighing in at $3.2 billion, the acquisition of the 99-year leasehold of the World Trade Center was the largest of the year. "Notwithstanding the emotional difficulty of celebrating anything related to the World Trade Center is the fact that upon completion of its acquisition by Larry Silverstein, it was clearly the deal of the year for the industry, and now more than ever, a deal of [a] lifetime for Silverstein" said Ken Zakin, managing director at Insignia/ESG.

Lucky Larry landade alltså kontrakt på väldigt eftertraktad tomtmark och slapp undan den dyra saneringen av tornen, Port Authority ansökte ju om tillstånd om kontrollerad demolering eftersom de ansåg det för dyrt att plocka ner byggnaderna plan för plan alternativt sanera dem, Lucky Larry behövde inget tillstånd för demolering, de demolerades iaf, bara två månader senare. Och inte nog med att byggnaderna demolerades utan tillstånd, Larry behövde inte betala en krona för rivningen utan tvärtom lyfte han försäkringspengar.
Den inställda frukosten känner vi redan till så den tar jag inte upp men nog är han en tursam jäkel den där Larry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in