2014-04-28, 13:59
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Låt mig "gissa" att Åsa röstar på vänsterpartiet.

Hon inte bara röstar på dem, hon har varit anställd som ombudsman för dåvarande Kommunistisk Ungdom och haft andra uppdrag.

Citat:
Trodde i min vildaste fantasi att journalisters arbete inte skulle återspegla deras politiska agenda så mycket.

Låter som rena LSD-hallucinationen. Svenska journalister är sen slutet av 60-talet vänsterpolitiska aktivister.

Citat:
Tja försvara våld är väldigt väldigt konstigt som journalist, märkligt.

Inte alls, det är en tradition på svenska kultursidor att ursäkta och hylla rätt sorts våld.
Citera
2014-04-28, 14:07
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Låt mig "gissa" att Åsa röstar på vänsterpartiet.Trodde i min vildaste fantasi att journalisters arbete inte skulle återspegla deras politiska agenda så mycket.Tja försvara våld är väldigt väldigt konstigt som journalist, märkligt.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article18786370.ab

Även om hon försvarar mycket våld i artikeln, så är den ju ett klart avståndstagande till vänsterns våld på våra gator. Det är ovanligt klart av henne. "Nej, antifascism är inte alltid självförsvar. Det strider mot vänsterns hela samhällssyn att gå på enskilda personer i stället för att organisera människor mot hela samhällsstrukturer."

Men jag undrar över följande meningar. Vad menar hon? Vad har hon för källor eller referenser?

" I rättegången mot medlemmarna ur Svenska Motståndsrörelsen var åklagaren överraskande saklig som underströk att det var nazisterna som attackerat en fredlig, tillståndsgiven demonstration och att kärrtorpsborna först agerade i självförsvar"

"I Jönköping har Svenskarnas parti fått demonstrationstillstånd på första maj. Så jobbar den svenska polisen."
Citera
2014-04-28, 14:08
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen

Så oskyldige Joel ska släppas fri? Vet Lindeborg ens om hans digra och omfattande brottsregister? I de bifogade bilderna så syns terrorvänstern (maskering i en demonstration är ett brott). Och vadå att vänsterns våld inte drabbar en tredje part, säg det till de slovakiska gästarbetare som misshandlades av revolutionära fronten!

Våld är demokrati.. precis som krig är fred, frihet är slaveri och okunnighet är styrka.
Citera
2014-04-28, 14:55
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

Men jag undrar över följande meningar. Vad menar hon? Vad har hon för källor eller referenser?

" I rättegången mot medlemmarna ur Svenska Motståndsrörelsen var åklagaren överraskande saklig som underströk att det var nazisterna som attackerat en fredlig, tillståndsgiven demonstration och att kärrtorpsborna först agerade i självförsvar"

Nja, fredlig var väl knappast demonstrationen om en stor del av den var AFA/RF, som väntade på SMR, med knivar och andra vapen. Enligt polisen var det också vänsterextremisterna som gick till närstrids-angrepp först. Svårt att se hur det kan bli självförsvar från fredliga demonstranter.

Citat:
"I Jönköping har Svenskarnas parti fått demonstrationstillstånd på första maj. Så jobbar den svenska polisen.

Nej, jag tror inte att det är den svenska polisen som bestämmer om rätten att demonstrera i Sverige.
Citera
2014-04-28, 16:10
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Nja, fredlig var väl knappast demonstrationen om en stor del av den var AFA/RF, som väntade på SMR, med knivar och andra vapen. Enligt polisen var det också vänsterextremisterna som gick till närstrids-angrepp först. Svårt att se hur det kan bli självförsvar från fredliga demonstranter.

Nej, jag tror inte att det är den svenska polisen som bestämmer om rätten att demonstrera i Sverige.

Precis. Men för Åsa Linderborg är det alltså ett faktum som kan nämnas som självklart att det svenska rättsväsendet - både polis och domstolar - är pronazistiska.
Citera
2014-04-28, 16:29
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Precis. Men för Åsa Linderborg är det alltså ett faktum som kan nämnas som självklart att det svenska rättsväsendet - både polis och domstolar - är pronazistiska.

Jo, det är visst nazister bakom varje gathörn nuförtiden, enligt Lindeborg och hennes kamrater. Till och med deras egen tidning har ju allierat sig med islamofober/rasister/nazister.
Senast redigerad av Reymont 2014-04-28 kl. 16:31.
Citera
2014-04-28, 16:38
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
OT: jo, formellt är det så. "Ansökan och anmälan om demonstrationstillstånd görs enligt lagen hos polismyndigheten." Källa Wikipedia, "demonstration".
Citera
2014-04-28, 17:08
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
OT: jo, formellt är det så. "Ansökan och anmälan om demonstrationstillstånd görs enligt lagen hos polismyndigheten." Källa Wikipedia, "demonstration".

Jo, visst, men jag tänkte att det inte är polisen som har bestämt spelreglerna de har att gå efter. De påstår ju sig ofta tvungna att ge tillstånd och att de inte kan neka för att lagen säger si och så. Då är det väl ändå snurrigt att anklaga polisen för att de ger tillstånd?

Men jag hörde idag på radion en polis som ansåg att det var fel att ge "nazister" demonstrationstillstånd. Han ansåg att det var hets mot folkgrupp och eftersom det är olagligt borde inte "nazister" få demonstrera. För någon månad sen hörde jag en annan polisman från just Jönköping som hade tittat närmare på just "hets mot folkgrupp" men inte hade hittat några belägg för att det förekommit under tidigare demonstrationer.

Sverige börjar bli läskigt korrupt.
Citera
2014-05-13, 17:41
Medlem
TheBurdens avatar
Åsa Linderborg vill att polisen börjar skjuta nationalister:
Citat:
Att polisen har för få resurser är inget argument för att inte ingripa mot nationalister som demonstrerar. Polisen har nämligen skjutvapen som de kan använda mot nationalisterna, påpekar Aftonbladets kommunistiska krönikör Åsa Linderborg i en artikel.
http://www.nationell.nu/2014/05/13/asa-linderborg-vill-att-polisen-ska-borja-skjuta-nationalister/
Citera
2014-05-13, 18:15
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Åsa Linderborg vill att polisen börjar skjuta nationalister:

http://www.nationell.nu/2014/05/13/asa-linderborg-vill-att-polisen-ska-borja-skjuta-nationalister/

Ärligt av Åsa! Äntligen tog hon bladet från munnen, det är precis vad många tycker men inte vågar skriva. Man ska låta polisen skjuta meningsmotståndare, inga krusiduller.

Blir man sådan automatiskt när man lever på gräddhyllan och bara umgås med ryggdunkare och ja-sägare?
Citera
2014-05-13, 18:36
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Ärligt av Åsa! Äntligen tog hon bladet från munnen, det är precis vad många tycker men inte vågar skriva. Man ska låta polisen skjuta meningsmotståndare, inga krusiduller.

Blir man sådan automatiskt när man lever på gräddhyllan och bara umgås med ryggdunkare och ja-sägare?

Tror det är fascistfittans mor fostrat henne i sann DDR-anda. Naturligtvis speglar hennes rabiata utfall aftonhorans kultur(marxistiska)redaktion som är djupt försjunken i sitt hat över meningsmotståndare man saknar argumentation att debattera mot.

Åsa kanske själv borde bemötas med en kula i pannan så man slapp hennes degenererade uppsyn och betalda floskelspyor. Förmodligen skulle aftonhorans kvarvarande rest av desillusionerade läsare dra en djup suck när de upptäcker att tidningen återigen blivit läsbar, mer än TV-programmen och vädret.
Citera
2014-05-13, 19:03
Medlem
HerrPs avatar
jag tycker att hon har fått en mycket lägre profil. Har inte hört av henne på väldigt länge. Hon verkar ha blivit för extrem för gemene man, men inte extrem nog för den yttersta våldsvänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in