2014-03-05, 21:19
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Mycket bra kommentar av Cwejman. Lindeborg är rent av vårdslös, hon skriver ur ett efterklokt von-oben perspektiv kryddat med ren och skär historierevisionism.

Jag blir lika fascinerad varje gång jag ser hur vänsteranhängaren aktivt gör fördelningen mellan ont och gott. Arabiska våren som Cwejman tar upp var som sagt något superpositivt, oavsett om det var vrålkonservativa islamister som fick komma till makten. Varför tyckte de att det var en bra idé?

Nu är det plötsligt en superbra att Ryssland försöker stoppa upproren mot den korrupta staten.

Förbluffande!

Men men, drömmen om USSR's pånyttfödelse brinner väl starkt i dessa röda hjärtan. Tvi vale.
Citera
2014-03-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Åsa snackar om Ukraina.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article18478974.ab
Kulturredaktionen förklarar "läget" . Konstigt att man använder kulturredaktionerna för utrikesnyheter? För att de regelrätta nyheterna har ännu lägre trovärdighet?

Försökte läsa artikeln tidigare idag när jag var klar i huvudet, men det gick inte, nu när man är trött och helt slut i hjärnan satt den som en smäck.
Citera
2014-03-05, 21:47
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag blir lika fascinerad varje gång jag ser hur vänsteranhängaren aktivt gör fördelningen mellan ont och gott. Arabiska våren som Cwejman tar upp var som sagt något superpositivt, oavsett om det var vrålkonservativa islamister som fick komma till makten. Varför tyckte de att det var en bra idé?

Nu är det plötsligt en superbra att Ryssland försöker stoppa upproren mot den korrupta staten.

Förbluffande!

Men men, drömmen om USSR's pånyttfödelse brinner väl starkt i dessa röda hjärtan. Tvi vale.
Just Linderborg är ju väldigt stolt över sitt ryska arv. Så du är nog inte helt långt ifrån sanningen.
Citera
2014-03-05, 22:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Just Linderborg är ju väldigt stolt över sitt ryska arv. Så du är nog inte helt långt ifrån sanningen.
Hon är råkommunist och diktaturkramare, vad är att vänta än att hylla en folkrättsvidrig invasion.
Citera
2014-03-05, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket

Ryskt arv? Snarare judiskt i så fall, som de flesta bolsjeviker var/är. Tror inte att den tidningen tar in "ryssar" i sin strävan att propagera för judenheten.
Citera
2014-03-05, 22:29
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavianov
Ryskt arv? Snarare judiskt i så fall, som de flesta bolsjeviker var/är. Tror inte att den tidningen tar in "ryssar" i sin strävan att propagera för judenheten.

Läs på lite! Bägge morföräldrarna var (etniska) ryssar och Åsa skryter om sitt ryska arv i nästan varje intervju/krönika. Det går inte att missa.
Citera
2014-03-05, 22:32
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown

Förbluffande!

För att dom tänker med reptilhjärnan. Tankebana; Andra kulturer positivt -> islam positivt-> Islam manchuvinistiskt -> revolution -> positivt -> islamsk revolution -> liberal islamism -> positivt -> islamska brödraskapet -> mindre positivt men det har iallafall hänt något -> ja! vad fan ska man säga, det blev inte så mycket sämre iallafall.

Går att översätta till Ukraina, men slutsatsen är ännu så länge oklar.
Citera
2014-03-05, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein

Läs på lite! Bägge morföräldrarna var (etniska) ryssar och Åsa skryter om sitt ryska arv i nästan varje intervju/krönika. Det går inte att missa.

Du har missuppfattat. Hennes så kallade "ryska" morföräldrar, är med största sannolikhet judar från Sovjet. Många judar kommer från just öst.

Det är klart att hon maskerar detta och kallar sitt ursprung för "ryskt". Det gör nästan alla judar så man inte upptäcker vem de är. Ingen rå.kommunist från Ryssland har de åsikter som hon har ens. Kommunisterna där är nationalistiska.

Sen, vilken judemedia anställer en etnisk ryss som ska sitta och propagera för Ryssland? Goldman Sachs betalar hennes lön, världens storbank (kapitalister). Hur går det ihop?
Citera
2014-03-06, 16:58
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
För att dom tänker med reptilhjärnan. Tankebana; Andra kulturer positivt -> islam positivt-> Islam manchuvinistiskt -> revolution -> positivt -> islamsk revolution -> liberal islamism -> positivt -> islamska brödraskapet -> mindre positivt men det har iallafall hänt något -> ja! vad fan ska man säga, det blev inte så mycket sämre iallafall.

Går att översätta till Ukraina, men slutsatsen är ännu så länge oklar.

Sista punkten är förstås fel, det blev mycket värre för vissa grupper, men de är kristna -> kristendom är vår kultur -> vår kultur är dålig -> muslimska brödraskapet är bra?

Eller så har de helt enkelt bara hejat på den här förändringen så jävligt att de inte kan erkänna att det blev skit av alltihop.
Citera
2014-04-13, 21:00
Medlem
blofeld88s avatar
Inte så konstigt att hon började sin karriär på historiska institutionen i Uppsala. Den var full av gamla maoister. Hur en sån som hon får hållas är helt obegripligt.
Citera
2014-04-28, 13:18
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Låt mig "gissa" att Åsa röstar på vänsterpartiet.Trodde i min vildaste fantasi att journalisters arbete inte skulle återspegla deras politiska agenda så mycket.Tja försvara våld är väldigt väldigt konstigt som journalist, märkligt.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article18786370.ab
Citera
2014-04-28, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Låt mig "gissa" att Åsa röstar på vänsterpartiet.Trodde i min vildaste fantasi att journalisters arbete inte skulle återspegla deras politiska agenda så mycket.Tja försvara våld är väldigt väldigt konstigt som journalist, märkligt.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article18786370.ab

Så oskyldige Joel ska släppas fri? Vet Lindeborg ens om hans digra och omfattande brottsregister? I de bifogade bilderna så syns terrorvänstern (maskering i en demonstration är ett brott). Och vadå att vänsterns våld inte drabbar en tredje part, säg det till de slovakiska gästarbetare som misshandlades av revolutionära fronten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in