2014-05-01, 00:43
Medlem
kaffidaxs avatar
Besökte Christiania för andra gången nu i veckan. Jag upplevde att det var en (mestadels) trevlig stämning och eftersom jag inte har varit där så många gånger vet jag inte hur det brukar vara, men jag som har lätt att noja sönder (de få gånger jag röker) kände mig helt avslappnad hela tiden jag var där!
Citera
2014-05-04, 19:02
Medlem
AgustSeris avatar
Tänker kolla på pipor hur mycket pengar föreslår ni att man ska ta med?
Citera
2014-05-05, 08:42
Medlem
Moltas666s avatar
Det förefaller som om Christiania står inför en del förändringar enligt Sydsvenskan. Antalet bofasta sjunker, Köpenhamn vill normalisera Christiania och få väck droghandeln på Pusher Street.

http://www.sydsvenskan.se/danmark/nu-maste-fristaden-valja-vag/

Inget nytt iofs men många tycker att det mullrar värre än på länge.
Citera
2014-05-07, 18:31
Medlem
Jag var där över långhelgen nu , aldrig varit i Chirstiania innan men jag/vi hade inga problem. De stod i små bås/tält övertäckta med camo nät, men de va bara att gå in och säga vad man skulle ha, köpa en tuborg i baren rulla upp en fet drake och bara njuta av stämningen

Bjuder på stavfel
Citera
2014-05-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenmannen
Var på besök igår igen... Som många skrivit här inne så var det ganska nerstämt på Pusher street.
Kamouflage, ja nu förstår jag vad ni menar. Alla stånden var ganska kamouflerade och även vissa pushers. Inte alls nice.

Dock gick jag till samma pusher jag alltid brukar handla av när jag är där inne. Han var lika glad som vanligt och jag frågade vad som har hänt. Och han sa att polisen gjort många razzior och att stämningen blivit ganska nerdragen därinne.

Det var konstiga blickar på vissa som gick fram och handlade och spontant kände jag mig själv ganska uttittad också tills min pusher hejjade på mig och alla andra runtomkring släppte blicken på mig.
Mm var förbi i byen härom veckan och tog en kort visit i fristaden. Och jo, dyster och paranoid stämning. Kamouflerade stånd och pushers, som för tanken till guerillakrig och säkert är huvudsakligen symboliskt. Folket är arga och de flesta vill inte prata. En snubbe sa till mig att det varit en stor razzia och ett 80-tal arresterats, långa fängelsestraff är att vänta. Så inte undra på att det är dålig stämning. Men det går fortfarande bra att köpa och att röka. Bevar Christiania!
Citera
2014-05-08, 10:00
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Handlade lite på Christiania i går. Ja, vad ska man säga? Tråkigt med det nya stuket.

Många turister från Eurovisionjippot.
Citera
2014-05-12, 10:25
Medlem
Funderar på att åka ner i Juni, och har lite funderingar...

Ställt den här frågan förut, men hur är det med torsk? När jag söker är det mesta ifrån 2 år sen + och inget som ger ett direkt svar på min fråga, dessutom har det ändrats otroligt mycket dom senaste åren. När man är inne i chris behöver man nojja och sedan vad är bästa vägen att ta sig ut?
Citera
2014-05-12, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlytandeAlkis
Funderar på att åka ner i Juni, och har lite funderingar...

Ställt den här frågan förut, men hur är det med torsk? När jag söker är det mesta ifrån 2 år sen + och inget som ger ett direkt svar på min fråga, dessutom har det ändrats otroligt mycket dom senaste åren. När man är inne i chris behöver man nojja och sedan vad är bästa vägen att ta sig ut?

Nej, polisen bryr sig inte om du går ut därifrån. Ska vara mycket till om dom skulle få för sig att stanna dig.
Citera
2014-05-12, 13:22
Medlem
parkråttas avatar
Mycket snack om läget på pusher street, men hur ser det ut i övriga fristaden? Kan man fortfarande strosa runt i skogsdungarna och varva ner? Det lilla marknaden innan man kommer till pusher stree där de säljer röktillbehör och annat krimskrams, cafeerna osv.. springer det runt maskerade pushers överallt och håller koll eller är den "paranioda" stämmningen mest kring haschbodarna?
Citera
2014-05-13, 05:46
Medlem
Vilka tider är stånden på plats då? Kan man gå förbi en tisdag morgon 7 på morgonen liksom?
Citera
2014-05-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Mycket snack om läget på pusher street, men hur ser det ut i övriga fristaden? Kan man fortfarande strosa runt i skogsdungarna och varva ner? Det lilla marknaden innan man kommer till pusher stree där de säljer röktillbehör och annat krimskrams, cafeerna osv.. springer det runt maskerade pushers överallt och håller koll eller är den "paranioda" stämmningen mest kring haschbodarna?

Mest runt bodarna, men visst e det några maskerade runt omkring o spanar.
Citera
2014-05-13, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudee
Vilka tider är stånden på plats då? Kan man gå förbi en tisdag morgon 7 på morgonen liksom?

Visst kan du det men som bäst får du nåt dåligt brunt då och kanske nån färdigrullad skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in