Citat:
Ursprungligen postat av
kenmannen
Var på besök igår igen... Som många skrivit här inne så var det ganska nerstämt på Pusher street.
Kamouflage, ja nu förstår jag vad ni menar. Alla stånden var ganska kamouflerade och även vissa pushers. Inte alls nice.
Dock gick jag till samma pusher jag alltid brukar handla av när jag är där inne. Han var lika glad som vanligt och jag frågade vad som har hänt. Och han sa att polisen gjort många razzior och att stämningen blivit ganska nerdragen därinne.
Det var konstiga blickar på vissa som gick fram och handlade och spontant kände jag mig själv ganska uttittad också tills min pusher hejjade på mig och alla andra runtomkring släppte blicken på mig.

Mm var förbi i byen härom veckan och tog en kort visit i fristaden. Och jo, dyster och paranoid stämning. Kamouflerade stånd och pushers, som för tanken till guerillakrig och säkert är huvudsakligen symboliskt. Folket är arga och de flesta vill inte prata. En snubbe sa till mig att det varit en stor razzia och ett 80-tal arresterats, långa fängelsestraff är att vänta. Så inte undra på att det är dålig stämning. Men det går fortfarande bra att köpa och att röka. Bevar Christiania!