2014-04-20, 18:16
Medlem
drog i morse mot swe igen. finns bra grejer Men man köper dom dock inte i stånden. bra o känna folk där .
Citera
2014-04-21, 01:47
Medlem
Nyss hemkommen från Chris,
sitter o puffar på nåt weed jag fick med mig!

Åkte förbi tullen vid 8.45 ungefär, bussen åkte rakt igenom.

Sen Chris då, stressig atmosfär med kamouflage på
Alla stånd så du måste ducka för o komma in.
Dem flesta runt stånden är maskerade. Svårt o få tag
på nåt bra weed och dåligt utbud..

Dem flesta hade max 3 sorter o välja på!

Men man förstår ju dem... Bevar christiania
Citera
2014-04-22, 14:26
Medlem
Hur är utbudet så här efter 420?
Citera
2014-04-23, 16:02
Medlem
kobents avatar
Hoppas det bättrar sig, ska nämligen ner om ett tag och ha lite trevligt i kph.

Hur illa är det? Är det lugnt att köpa på sig lite och gå runt och kicka i chris eller ska man köpa och dra därifrån helst?

Bor på ett skönt hotell så vi kan röka utanför relativt ostört.
Citera
2014-04-23, 23:38
Medlem
KaptenTrulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrapris
Påväg till Köpenhamn just nu, tänkte tillbringa
4/20 i Chris :-) nån annan som ska dit?

Yes, jag var där ^^

Första gången jag var i chris men jag förväntande mig att de skulle finnas fler stånd, var typ runt 5 stycken.. Folk var maskerade som stod utanför stånden.. Samt att de gick runder maskerade emellanåt
Citera
2014-04-23, 23:45
Medlem
Är inte så insatt i ämnet, men är det inte lagligt där? Varför går folk då maskerade? Dåligt med stånd och utbud etc.
Citera
2014-04-24, 00:01
Medlem
KaptenTrulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoAlfa
Är inte så insatt i ämnet, men är det inte lagligt där? Varför går folk då maskerade? Dåligt med stånd och utbud etc.

Haha, inte lagligt men det är mer accepterat om man säger så.. Antagligen vill de inte visa ansikte, och om polisen kommer så är det ju bra att vara maskerad
Citera
2014-04-26, 14:44
Medlem
Taurus-s avatar
Då har man besökt fristaden för första gången, ville kolla in fenomenet, blev en positiv upplevelse
Tre maskerade stånd öppna vid lunch, blev paff hur pass öppet folk handlade, vissa gick ifrån ståndet och luktade på zipbagen helt öppet

Köpte många Christianiaöl på woodstock, och jäklar vad inrökt det var. Såg många pundiga personer som satt däckade på bänkar, det gick även runt maskerade snubbar som spände sig och såg hotfulla ut

Snackade lite med nån äldre man i cowboyhatt som rökte en fet, han ville bjussa på några bloss. När jag nekade undrade han "varför är du här då?" och garvade
Citera
2014-04-26, 18:12
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobent
Hoppas det bättrar sig, ska nämligen ner om ett tag och ha lite trevligt i kph.

Hur illa är det? Är det lugnt att köpa på sig lite och gå runt och kicka i chris eller ska man köpa och dra därifrån helst?

Bor på ett skönt hotell så vi kan röka utanför relativt ostört.
Det går att glida runt fritt i christiania även nu för tiden.
Citera
2014-04-28, 00:04
Medlem
Var på besök igår igen... Som många skrivit här inne så var det ganska nerstämt på Pusher street.
Kamouflage, ja nu förstår jag vad ni menar. Alla stånden var ganska kamouflerade och även vissa pushers. Inte alls nice.

Dock gick jag till samma pusher jag alltid brukar handla av när jag är där inne. Han var lika glad som vanligt och jag frågade vad som har hänt. Och han sa att polisen gjort många razzior och att stämningen blivit ganska nerdragen därinne.

Det var konstiga blickar på vissa som gick fram och handlade och spontant kände jag mig själv ganska uttittad också tills min pusher hejjade på mig och alla andra runtomkring släppte blicken på mig.

Utbudet var ganska dåligt faktiskt jämfört mot vad det brukar vara. Men lika bra röka som alltid
Citera
2014-04-29, 11:17
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mol3x
Inte för att jag har tänkt åka dit, men undrar bara. Hur säkert är det att vara i Christiania?

"Fristaden saknar lagar men har en samling regler som gäller för alla:
Ingen tung narkotika
Inga vapen
Inget våld
Ingen handel med byggnader eller bostäder"

Är det så ?
Inga mera? stöld då?
Citera
2014-04-30, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri