Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-12, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Liten klick?
Alla nationalister i hela världen fattar läget, förutom SvP.
Du menar att det inte ens hjälpte när du kom in i tråden och omedelbart krävde svar från partiets företrädare? Taskigt av dem...

Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Skulle vara intressant att veta vad Ukraina kritikerna förespråkar istället? Skulle SvP istället aktivt ha skickat ner folk för att stödja ryssen eller skulle de bara stannat hemma på soffan?
Det verkar variera lite.
Citera
2014-05-12, 19:12
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Att Putin har kriminaliserat revisionism och förintelseförnekande i Ryssland och i allmänhet aktivt motarbetar nationalismen i landet är naturligtvis ett stort problem för alla som strävar efter ett vitt och fritt Europa och sanningen. En sådan lagstiftning gynnar ju bara den judiska eliten och på inget sätt det ryska folket eller öht någon annan än judarna.

Att en Eurasisk union blir dödsstöten för dollarhegemonin är ju trevligt skönt och det kan man ju glädja sig åt, men sedan då? Hur gynnar Putins planer de vita folken i förlängningen?

Att Rysslands geopolitiska intressen i vissa avseenden sammanfaller med våra egna är väl inte skäl nog att stödja dem, eller? Möjligtvis skulle ju det vara skäl nog för att stödja dem i en specifik konflikt, exempelvis mot NATO. Vilket jag tror att de flesta gör.

Usch, det lät ju väldigt otäckt och obehagligt på många sätt. Om du kan belägga att Skillt våldtar och stryper gravida kvinnor eller bränner ihjäl fredliga civila så är jag säker på att han utesluts ganska snabbt ur partiet. För du kan väl belägga att Skillt och den grupp han tillhör deltar i den här typen av verksamhet, det är väl inte bara skräckhistorier och propaganda? Skulle det stämma tar jag naturligtvis fullständigt avstånd ifrån det, det säger sig självt.

Skillt själv hävdar ju nämligen att han kämpar för ett fritt och självständigt Ukraina, men du delar alltså inte den analysen? Av dina inlägg att döma får man nämligen lätt intrycket av att allt som Ryssland och pro-ryska aktivister gör är bra, och allt deras motståndare gör är dåligt. Det känns varken sakligt eller objektivt - om du ursäktar.

Men vad är det man ska förstå? Att Ryssland är vår enda räddning mot NWO och villkorslöst måste stödjas? Så länge Ryssland för en antinationalistisk och folkfientlig politik så har jag svårt att se att det kommer att ske. Att Ryssland är sundare än Väst i många avseenden? Ja, det inser nog de flesta redan.

Lyckligtvis har vi fler alternativ än att stödja USA eller Ryssland.

Ibland är det bättre med små steg åt gången givet hur indoktrinerade merparten människor är och vi kan ju vända på det hela och fråga om vår sak verkligen hade gynnats av om Putin öppet förnekat "Förintelsen", pratat om jude-bolsjevismen och vrålat om judesvin i falsett i tid och otid? Trots att Putin inte gjort något av det nämnda så demoniseras han av västmedia i försök att skapa skräck hos befolkningarna, så tänk på hur det hade kunnat se om de även fått möjlighet att sätta mustasch på honom. Vad Ryssland tillsammans med Kina faktiskt har möjlighet att göra nu givet USAs synnerligen prekära finansiella läge är närmast unikt i historien, att välta det sista judisk-anglosaxiska imperiet över ända. För judarnas del kan det leda till en roll-back strategi eftersom de numer faktiskt har ett land att beskydda.
Citera
2014-05-12, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ibland är det bättre med små steg åt gången givet hur indoktrinerade merparten människor är och vi kan ju vända på det hela och fråga om vår sak verkligen hade gynnats av om Putin öppet förnekat "Förintelsen", pratat om jude-bolsjevismen och vrålat om judesvin i falsett i tid och otid? Trots att Putin inte gjort något av det nämnda så demoniseras han av västmedia i försök att skapa skräck hos befolkningarna, så tänk på hur det hade kunnat se om de även fått möjlighet att sätta mustasch på honom. Vad Ryssland tillsammans med Kina faktiskt har möjlighet att göra nu givet USAs synnerligen prekära finansiella läge är närmast unikt i historien, att välta det sista judisk-anglosaxiska imperiet över ända. För judarnas del kan det leda till en roll-back strategi eftersom de numer faktiskt har ett land att beskydda.
Rimligt, och därför bör man inte vara öppet fientlig mot varken Ryssland eller Kina, förrän de försöker ta kontrollen över andra vita länder. Putin bör kritiseras som den antinationalist han är, och man bör försöka stödja mer nationalistiska grupperingar i landet om man har möjlighet. Däremot kan det vara rimligt att uttala sitt stöd för Ryssland (eller Kina) i vissa specifika situationer.
Citera
2014-05-12, 19:28
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Rimligt, och därför bör man inte vara öppet fientlig mot varken Ryssland eller Kina, förrän de försöker ta kontrollen över andra vita länder. Putin bör kritiseras som den antinationalist han är, och man bör försöka stödja mer nationalistiska grupperingar i landet om man har möjlighet. Däremot kan det vara rimligt att uttala sitt stöd för Ryssland (eller Kina) i vissa specifika situationer.

Jag tror man ska vara lite vaksam på en del nationella grupperingar i Ryssland, inte alls säkert att somliga av dem är vad de utgör sig för att vara.
Citera
2014-05-12, 19:36
Bannlyst
Citat:
Jag tror man ska vara lite vaksam på en del nationella grupperingar i Ryssland, inte alls säkert att somliga av dem är vad de utgör sig för att vara.
Det finns nog olika sorter
Citera
2014-05-12, 20:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
För du kan väl belägga att Skillt och den grupp han tillhör deltar i den här typen av verksamhet, det är väl inte bara skräckhistorier och propaganda? Skulle det stämma tar jag naturligtvis fullständigt avstånd ifrån det, det säger sig självt.

Några belägg finns överhuvudtaget inte utan det handlar som vanligt om att ryssvurmarna sväljer precis allt som pro-ryssarna påstår. Vad dessa inte förstår är att det pågår ett ständigt propagandakrig just nu.
Citera
2014-05-12, 22:20
Medlem
TheBurdens avatar
Ingen röst på Svenskarnas parti är bortkastad:
Citat:
Något man alldeles för ofta hör från nationellt sinnade är att en röst på det nationalistiska Svenskarnas parti skulle vara ”bortkastad”. Resonemanget går ofta i stil med att SvP ändå inte kommer komma in i riksdagen nästa val, och därför är det bättre att rösta på något parti som redan är i riksdagen och som kanske är lite mindre dåligt än de sju andra.

Förutom det inbyggda feltänket i att inte rösta på ett parti för att de inte redan har stor framgång, när man egentligen borde rösta på ett parti för att möjliggöra deras framgång, så finns det ett flertal andra felaktiga slutsatser i ett sådant resonemang.
https://www.motgift.nu/2014/05/ingen-rost-pa-svenskarnas-parti-ar-bortkastad/
Citera
2014-05-12, 23:01
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
På vilket sätt gör vederbörande bort sig? Genom att inte rapa ur sig PK-floskler?

Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
På vilket sätt gör han bort sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det var en helt ok intervju. Sluta tramsa.

Citat:
Robin kunde ha varit bättre påläst, men vad exakt är så dåligt med den här intervjun anser du?

Citat:
Jag tycker det viktigaste är att de ger ett ärligt intryck, vi har tillräckligt många skitsnackare i riksdagen som ordbajsar ur sig substanslöst dravel. Sen är mediavana något man kan utveckla med tiden, tro mig det är inte enkelt att intervjuas.

Är ni allvarliga?

För att ge sken av att vara ett seriöst parti verkar ni ha medlemmar/sympatisörer med extremt låg självinsikt. Anders Leander har tidigare varit med i SD och säger själv att "det är en väldigt stor skillnad på att jobba med SvP jämfört med SD". På frågan vad det är för skillnad säger han poltiken, "det är en bättre politik" Tycker ni själva han ger en bild av att vara sakkunnig? Pinsamt att han inte ens kan ge ett konkret exempel på vad det är för skillnad på SD och SvPs politik. Hur ska ni övertyga folk från att rösta på SvP istället för SD när representanter själva inte kan ge exempel på vad ni gör bättre eller annorlunda?

En snarlik fråga kommer på tal när intervjuaren frågar varför man ska rösta på SvP istället för SD, där Leander svarar "Ja det är ju politiken och det är bättre poltik än SD" När sedan intervjuaren ber om ett konkret exempel svarar han "SD gick ut och lovade massa saker som dem inte hållt..." varpå intervjuaren verkar inse att det är meningslöst att ens försöka få ur Leander ett konkret exempel. Att kalla sig själv för politiker men att ha en argumentationsnivå liknande den i sandlådan på ett dagis måste vara extremt kontraproduktivt?

Och nämn nu inte mediaträning. Jag förstår att ni är ett litet parti och att budgeten inte tillåter profesionell mediaträning till alla era representanter. Men vill man på allvar bli taget som ett seriöst parti bör man som representant (oavsett politisk ideologi) kunna svara på dem mest basala frågor som direkt rör partiets politik. Något som Leander likt Robin Olsén uppenbarligen är inkapabla till. Ska det vara så svårt att någon dag innan en planerad intervju sätta sig ner, gå igenom partiets program och vanliga frågor som kan tänkas komma på tal? Om det handlar om lathet, låg intelligensnivå eller en kombination av båda vet jag icke.

Att han vidare har suttit i kommunfullmäktige sedan 2010 gör det hela ännu mer pinsamt. På frågan vad han kommer att ta med sig för erfarenheter svarar han "Jag vet hur det fungerar".

Vet inte vad jag tycker är mer skrämmande, era uppenarligen extremt oinsatta representanter eller ni väljare som vägrar inse eller ens förstå hur en representant bör sköta sig och vad denne bör kunna.
Citera
2014-05-12, 23:20
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Är ni allvarliga?

För att ge sken av att vara ett seriöst parti verkar ni ha medlemmar/sympatisörer med extremt låg självinsikt. Anders Leander har tidigare varit med i SD och säger själv att "det är en väldigt stor skillnad på att jobba med SvP jämfört med SD". På frågan vad det är för skillnad säger han poltiken, "det är en bättre politik" Tycker ni själva han ger en bild av att vara sakkunnig? Pinsamt att han inte ens kan ge ett konkret exempel på vad det är för skillnad på SD och SvPs politik. Hur ska ni övertyga folk från att rösta på SvP istället för SD när representanter själva inte kan ge exempel på vad ni gör bättre eller annorlunda?

En snarlik fråga kommer på tal när intervjuaren frågar varför man ska rösta på SvP istället för SD, där Leander svarar "Ja det är ju politiken och det är bättre poltik än SD" När sedan intervjuaren ber om ett konkret exempel svarar han "SD gick ut och lovade massa saker som dem inte hållt..." varpå intervjuaren verkar inse att det är meningslöst att ens försöka få ur Leander ett konkret exempel. Att kalla sig själv för politiker men att ha en argumentationsnivå liknande den i sandlådan på ett dagis måste vara extremt kontraproduktivt?

Och nämn nu inte mediaträning. Jag förstår att ni är ett litet parti och att budgeten inte tillåter profesionell mediaträning till alla era representanter. Men vill man på allvar bli taget som ett seriöst parti bör man som representant (oavsett politisk ideologi) kunna svara på dem mest basala frågor som direkt rör partiets politik. Något som Leander likt Robin Olsén uppenbarligen är inkapabla till. Ska det vara så svårt att någon dag innan en planerad intervju sätta sig ner, gå igenom partiets program och vanliga frågor som kan tänkas komma på tal? Om det handlar om lathet, låg intelligensnivå eller en kombination av båda vet jag icke.

Att han vidare har suttit i kommunfullmäktige sedan 2010 gör det hela ännu mer pinsamt. På frågan vad han kommer att ta med sig för erfarenheter svarar han "Jag vet hur det fungerar".

Vet inte vad jag tycker är mer skrämmande, era uppenarligen extremt oinsatta representanter eller ni väljare som vägrar inse eller ens förstå hur en representant bör sköta sig och vad denne bör kunna.

Partiet bildades 2008 och är ett väldigt nytt parti. Rom byggdes inte på en dag.
Citera
2014-05-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Ingen röst på Svenskarnas parti är bortkastad:

https://www.motgift.nu/2014/05/ingen-rost-pa-svenskarnas-parti-ar-bortkastad/

Exakt bra artikel!

Därför bör man också rösta på Svenskarnas parti i EU valet den 25 maj!:

https://www.svenskarnasparti.se/2014/05/12/rosta-pa-svenskarnas-parti-i-eu-valet/

Eller redan imorgon, man kan faktiskt förtidsrösta varje dag fram till den 25 maj! Så iväg nu och rösta, inga bortförklaringar finns för svenska nationalister att inte rösta på SvP i EU valet och riksdagsvalet i år.
Citera
2014-05-12, 23:28
Medlem
TheBurdens avatar
SD eller SvP?:
http://www.sdellersvp.com/

En sida som handlar om varför man bör rösta på SvP istället för SD.
Citera
2014-05-12, 23:49
Medlem
Hur tror ni valet i höst kommer att gå till när det redan börjar så här:

http://hallandsposten.se/nyheter/val2014/val/1.3137874-rostsedlarna-till-eu-valet-var-inlasta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in