Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
På vilket sätt gör vederbörande bort sig? Genom att inte rapa ur sig PK-floskler?

Citat:
Ursprungligen postat av
TheBurden
På vilket sätt gör han bort sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Det var en helt ok intervju. Sluta tramsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Robin kunde ha varit bättre påläst, men vad exakt är så dåligt med den här intervjun anser du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Jag tycker det viktigaste är att de ger ett ärligt intryck, vi har tillräckligt många skitsnackare i riksdagen som ordbajsar ur sig substanslöst dravel. Sen är mediavana något man kan utveckla med tiden, tro mig det är inte enkelt att intervjuas.
Är ni allvarliga?
För att ge sken av att vara ett seriöst parti verkar ni ha medlemmar/sympatisörer med extremt låg självinsikt. Anders Leander har tidigare varit med i SD och säger själv att "
det är en väldigt stor skillnad på att jobba med SvP jämfört med SD". På frågan vad det är för skillnad säger han poltiken, "
det är en bättre politik" Tycker ni själva han ger en bild av att vara sakkunnig? Pinsamt att han inte ens kan ge ett konkret exempel på vad det är för skillnad på SD och SvPs politik. Hur ska ni övertyga folk från att rösta på SvP istället för SD när representanter själva inte kan ge exempel på vad ni gör bättre eller annorlunda?
En snarlik fråga kommer på tal när intervjuaren frågar varför man ska rösta på SvP istället för SD, där Leander svarar "
Ja det är ju politiken och det är bättre poltik än SD" När sedan intervjuaren ber om ett konkret exempel svarar han "
SD gick ut och lovade massa saker som dem inte hållt..." varpå intervjuaren verkar inse att det är meningslöst att ens försöka få ur Leander ett konkret exempel. Att kalla sig själv för politiker men att ha en argumentationsnivå liknande den i sandlådan på ett dagis måste vara extremt kontraproduktivt?
Och nämn nu inte mediaträning. Jag förstår att ni är ett litet parti och att budgeten inte tillåter profesionell mediaträning till alla era representanter. Men vill man på allvar bli taget som ett seriöst parti bör man som representant (oavsett politisk ideologi) kunna svara på dem mest basala frågor som direkt rör partiets politik. Något som Leander likt Robin Olsén uppenbarligen är inkapabla till. Ska det vara så svårt att någon dag innan en planerad intervju sätta sig ner, gå igenom partiets program och vanliga frågor som kan tänkas komma på tal? Om det handlar om lathet, låg intelligensnivå eller en kombination av båda vet jag icke.
Att han vidare har suttit i kommunfullmäktige sedan 2010 gör det hela ännu mer pinsamt. På frågan vad han kommer att ta med sig för erfarenheter svarar han "J
ag vet hur det fungerar".
Vet inte vad jag tycker är mer skrämmande, era uppenarligen extremt oinsatta representanter eller ni väljare som vägrar inse eller ens förstå hur en representant bör sköta sig och vad denne bör kunna.