Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Självklart så älskar vi vår alldeles egen bombnazist, det är inte alla som har en sådan

Vi får hoppas att "Bombnazisten" är av bättre virke än "Bombmannen" i alla fall.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lars_Tingstr%C3%B6m
Citera
2014-05-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Här är avsnittet du pratar om:http://www.youtube.com/watch?v=HixvPj2GxoA Konstigt att inte denna serie sändes i svensk tv
Ett annat bra avsnitt är avsnittet om våld som tar upp en del icke PK-förklaringar som förklaringar till varför vissa är mer aggresiva och våldsamma än andra. http://vimeo.com/19921232

Här är samma avsnitt fast med engelsk undertext
Citera
2014-05-11, 21:05
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Han är fåordig och ger ett väldigt klent intryck, Björn får nästan försöka dra orden ur honom. Han skulle kunna utveckla sina svar mer, att "politiken är bättre" är liksom inget svar.

Jag tycker det viktigaste är att de ger ett ärligt intryck, vi har tillräckligt många skitsnackare i riksdagen som ordbajsar ur sig substanslöst dravel. Sen är mediavana något man kan utveckla med tiden, tro mig det är inte enkelt att intervjuas.
Citera
2014-05-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag tycker det viktigaste är att de ger ett ärligt intryck, vi har tillräckligt många skitsnackare i riksdagen som ordbajsar ur sig substanslöst dravel. Sen är mediavana något man kan utveckla med tiden, tro mig det är inte enkelt att intervjuas.

Det intressanta är att Leander jobbar som sjökapten så han kan ju knappast vara korkad. Det handlar förmodligen om lite blyghet och medieovana bara
Citera
2014-05-11, 21:37
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Robin kunde ha varit bättre påläst, men vad exakt är så dåligt med den här intervjun anser du?
Det enda jag har att invända emot är att han borde ha haft mer att komma med när det gäller hans komunala politik och siffror efterssom det var det som intervjun skulle handla om. Annars så verkar robin ha hyfsad koll på de frågor som rör rix men han valde att inte svara på mer kontroveriella frågor vilket jag förstår.
Senast redigerad av adolf512 2014-05-11 kl. 21:42.
Citera
2014-05-11, 21:38
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det intressanta är att Leander jobbar som sjökapten så han kan ju knappast vara korkad. Det handlar förmodligen om lite blyghet och medieovana bara

Är han släkt med nazist-sångerskan Zarah Leander?

http://www.youtube.com/watch?v=xp6l59mZojM
Citera
2014-05-11, 21:45
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Jämför med Spansk som fick precis samma frågor, tycker du han framstår som en skitsnackare som ordbajsar sig ur substanslöst dravel? Nog för att det kan vara skillnad i medievana och personlighet men Leander ger ett alldeles för klent och tamt intryck för min smak. Det var helt enkelt inte bra, om än kanske inte lika dåligt som Robin.
Citera
2014-05-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
När jag skaffar barn kommer de att få mina gener eller hur?

Vad grannens ungar har för gener bryr jag mig inte om.

Du som individ är en del i ett större nät som sträcker sig mellan och över släkter och tidsepoker. Ditt och mitt liv som individer är endast temporära manifestationer av en större kedja av liv. Därför är det naturligt att man bryr sig om sin dåtid och agerar väktare för gruppens framtid, eftersom det de facto är en del av ens eget liv. Det är också av den anledningen man ska bry sig om andra svenskar och européer(främst nordeuropéer) som tillhör samma generation som man själv.
Citera
2014-05-11, 22:08
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jämför med Spansk som fick precis samma frågor, tycker du han framstår som en skitsnackare som ordbajsar sig ur substanslöst dravel? Nog för att det kan vara skillnad i medievana och personlighet men Leander ger ett alldeles för klent och tamt intryck för min smak. Det var helt enkelt inte bra, om än kanske inte lika dåligt som Robin.

Nej, men som jag skrev så handlar det mycket om mediavana också och visst, ska SvP välja i nuläget så bör man kanske skicka fram de som klarar media bäst. Det finns kurser förövrigt, kan vara värt att pröva.
Citera
2014-05-11, 22:24
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Nej, men som jag skrev så handlar det mycket om mediavana också och visst, ska SvP välja i nuläget så bör man kanske skicka fram de som klarar media bäst. Det finns kurser förövrigt, kan vara värt att pröva.
Har man suttit i kommunfullmäktige i fyra år så tycker jag väl att man kan ge ett mer rutinerat intryck i alla fall, speciellt när det är en hederlig person som intervjuar en och inte en folkfientlig journalist. Annars verkar han ju vara en bra människa, lugn, sansad och ärlig. Med tanke på att han redan sitter i kommunfullmäktige så är han säkert en bra politiker också, men intrycket han ger i intervjun lämnar väldigt mycket att önska.

Men det är kul att se hur folk utvecklas, Jacobsson tyckte jag var helt bedrövlig när man såg hans första tal och intervjuer, men han har verkligen vuxit i sina skor nu. Förhoppningsvis tar kommunpolitikerna efter och visar lite karaktär.
Citera
2014-05-11, 23:07
Medlem
TheBurdens avatar
Här kandiderar Svenskarnas parti:
Citat:
I valet 2010 ställde Svenskarnas parti upp i åtta kommunalval, ett landstingsval och till Riksdagen. Sedan dess har utvecklingen i partiet gått stadigt framåt och de senaste åren har positionerna flyttats fram på område efter område. Nu står det klart att partiet kommer att kandidera i minst 35 kommunalval, sex landstingsval och till Riksdagen.

Svenskarnas parti är den verkliga oppositionen mot dagens maktelit. Bland partiets kandidater finns många åldrar och samhällsklasser representerade, men framförallt är kandidaterna rakryggade svenskar som anser att vanstyret av Sverige måste upphöra och att det nu är på tiden att svenskens intressen tas tillvara på först och främst.
https://www.svenskarnasparti.se/2014/04/17/har-kandiderar-svenskarnas-parti/
Citera
2014-05-11, 23:20
Bannlyst
Hur förhåller sig SvP till Israel? Erkänner man Israels existens som en judisk etnostat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in