Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-12, 18:04
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
En militär bakgrund som svensk värnpliktig skyttesoldat smäller kanske inte särskilt högt i västerländska PMC-sammanhag men om man ser till den låga nivån på många av de frivilliga i västra Ukraina så är nog inte en svensk värnpliktig skyttesoldat så tokigt ändå.

Fast det måste vara åratal sedan Skillt gjorde lumpen om han är närmare 40 år.

Han borde vara ganska ringrostig så att säga.

Som allt annat är väl militära kunskaper färskvara som behöver underhållas.
Citera
2014-05-12, 18:05
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Fast det måste vara åratal sedan Skillt gjorde lumpen om han är närmare 40 år.

Han borde vara ganska ringrostig så att säga.

Som allt annat är väl militära kunskaper färskvara som behöver underhållas.

Han har väl hållt sina kunskaper i trim på SMRs scoutläger och härdat sig på kåken.
Citera
2014-05-12, 18:12
Medlem
Dorniers avatar
Frågan är väl om han får uppleva så mycket action eller om det mest är skryt?
Citera
2014-05-12, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Rösta på Svenskarnas parti i EU-valet:

https://www.svenskarnasparti.se/2014/05/12/rosta-pa-svenskarnas-parti-i-eu-valet/

Det tycker jag fler borde göra!
Citera
2014-05-12, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast vilken betydelse har det för vår sak att Ryssland inför samma lagar som redan finns i större delen av Europa? Man behöver inte se Putin som "kompis" utan bara analysera huruvida hans agerande som helhet kan skapa förutsättningar för förändringar i vår riktning. Putin är en ytterst slug politiker som slår mot NWO där det gör som mest ont, i plånboken, och ideologen Dugin har tydligt angripit de maktstrukturer som västvärlden bygger på, i synnerhet Federal reserve och banksystemet. Eurasian union som startar nästa år kommer att bli dödsstöten för dollar-hegemonin vilket är huvudanledningen till USA och EUs panikartade agerande i Ukraina.
Att Putin har kriminaliserat revisionism och förintelseförnekande i Ryssland och i allmänhet aktivt motarbetar nationalismen i landet är naturligtvis ett stort problem för alla som strävar efter ett vitt och fritt Europa och sanningen. En sådan lagstiftning gynnar ju bara den judiska eliten och på inget sätt det ryska folket eller öht någon annan än judarna.

Att en Eurasisk union blir dödsstöten för dollarhegemonin är ju trevligt skönt och det kan man ju glädja sig åt, men sedan då? Hur gynnar Putins planer de vita folken i förlängningen?

Att Rysslands geopolitiska intressen i vissa avseenden sammanfaller med våra egna är väl inte skäl nog att stödja dem, eller? Möjligtvis skulle ju det vara skäl nog för att stödja dem i en specifik konflikt, exempelvis mot NATO. Vilket jag tror att de flesta gör.

Citat:
Det är "Högra Sektorn", som Skillt ingår eller har ingått i, som har mördat massa civila i östra Ukraina. Det är de som våldtar och stryper gravida kvinnor och bränner ihjäl civila. De är de som skjuter ihjäl fredliga civila som vill delta i folkomröstningar om det egna folkets framtid. Enligt honom själv så ska han nu ha blivit medlem i någon slags antiterroriststyrka vid namn Alfa, som är en del av den judiska CIA-juntans myndigheter och en enhet som de använder för att bekämpa och förtrycka folket i östra Ukraina. Han jobbar numera alltså, enligt egen uppgift, direkt för den judiskt styrda och amerikanskt installerade kuppregimen i Kiev.
Usch, det lät ju väldigt otäckt och obehagligt på många sätt. Om du kan belägga att Skillt våldtar och stryper gravida kvinnor eller bränner ihjäl fredliga civila så är jag säker på att han utesluts ganska snabbt ur partiet. För du kan väl belägga att Skillt och den grupp han tillhör deltar i den här typen av verksamhet, det är väl inte bara skräckhistorier och propaganda? Skulle det stämma tar jag naturligtvis fullständigt avstånd ifrån det, det säger sig självt.

Skillt själv hävdar ju nämligen att han kämpar för ett fritt och självständigt Ukraina, men du delar alltså inte den analysen? Av dina inlägg att döma får man nämligen lätt intrycket av att allt som Ryssland och pro-ryska aktivister gör är bra, och allt deras motståndare gör är dåligt. Det känns varken sakligt eller objektivt - om du ursäktar.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men det handlar inte om "hur mycket folk bryr sig". Sån populistisk retorik är efterbliven. Det handlar om huruvida SvP:s ledning förstår hur världen fungerar eller inte.
Men vad är det man ska förstå? Att Ryssland är vår enda räddning mot NWO och villkorslöst måste stödjas? Så länge Ryssland för en antinationalistisk och folkfientlig politik så har jag svårt att se att det kommer att ske. Att Ryssland är sundare än Väst i många avseenden? Ja, det inser nog de flesta redan.

Lyckligtvis har vi fler alternativ än att stödja USA eller Ryssland.
Citera
2014-05-12, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejhej3333333
Till alla nationalister och Sverigevänner, läs detta och gå och rösta redan idag på Svenskarnas parti, i EU valet: https://www.svenskarnasparti.se/2014/05/12/rosta-pa-svenskarnas-parti-i-eu-valet/

Sprid vidare till familj, släkt och vänner och alla likasinnade på era facebook sidor, bloggar, forum osv osv!
Vettigt. Jag ska själv rösta på Svenskarnas parti, fast de inte ställer upp officiellt.
Citera
2014-05-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri

Usch, det lät ju väldigt otäckt och obehagligt på många sätt. Om du kan belägga att Skillt våldtar och stryper gravida kvinnor eller bränner ihjäl fredliga civila så är jag säker på att han utesluts ganska snabbt ur partiet. För du kan väl belägga att Skillt och den grupp han tillhör deltar i den här typen av verksamhet, det är väl inte bara skräckhistorier och propaganda? Skulle det stämma tar jag naturligtvis fullständigt avstånd ifrån det, det säger sig självt.

Skillt själv hävdar ju nämligen att han kämpar för ett fritt och självständigt Ukraina, men du delar alltså inte den analysen? Av dina inlägg att döma får man nämligen lätt intrycket av att allt som Ryssland och pro-ryska aktivister gör är bra, och allt deras motståndare gör är dåligt. Det känns varken sakligt eller objektivt - om du ursäktar.

Men vad är det man ska förstå? Att Ryssland är vår enda räddning mot NWO och villkorslöst måste stödjas? Så länge Ryssland för en antinationalistisk och folkfientlig politik så har jag svårt att se att det kommer att ske. Att Ryssland är sundare än Väst i många avseenden? Ja, det inser nog de flesta redan.

Lyckligtvis har vi fler alternativ än att stödja USA eller Ryssland.

Det handlar inte om att ta ställning för Ryssland eller Putin, det handlar om att ta sin tass från galningarna i Svoboda och Högra Sektorn.
Citera
2014-05-12, 18:33
Bannlyst
Citat:
Vad är det för larv med att det ska mailas och hållas på hela tiden? Nästan alla andra politiska aktörer bemöter kritik som framkommer i t.ex. media. Det som räknas och krävs är offentliga och officiella uttalanden och ställningstaganden, inte några mailsvar till enskilda privatpersoner.
SvP brukar bemöta artiklar som handlar om partiet, beroende på vad det är för medium som publicerar dessa. Expo bemöts exempelvis extremt sällan.

Citat:
Jag förutsätter att du är ironisk och raljerande men tyvärr så tror jag inte att de kommer att lyssna på "baggebo1", som uppenbart besitter en briljant expertis i ämnet "att förstå hur världen fungerar". Det är bara en liten klick med människor i Sverige som besitter denna briljanta expertis.
Du och Baggebo1 har inte funderat på att faktiskt göra lite nytta och ställa er till förfogande som geopolitiska rådgivare åt partiet? Det kanske vore något menar jag? Ni har ju uppenbarligen ett väldigt stort intresse och väldigt starka åsikter i dessa frågor, och det är ju positivt. Jag är alltså fullt allvarlig. Om det bara är en liten klick med människor som besitter denna "briljanta expertis" så får vi ju fanimig se till att den kommer till nytta på annat sätt än genom inlägg på Flashback, allt annat hade ju varit tjänstefel.
Citera
2014-05-12, 18:42
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
För alla någorlunda bildade, intelligenta, klarsynta och nationalistiskt sinnade svenskar har det stor betydelse.
Ja, och hur viktig är denna väljargrupp för Svenskarnas Parti, när "99% av Sveriges befolkning i vissa eller flera avseenden är idioter"?

Om vi antar att partiet skulle komma fram till samma slutsats som du, Europeisch, Gyllene Gryning m fl har gjort, skulle detta innebära massvis med problem för partiet, t ex att Motgiftsprojektet med Ukrainafrivilliga kraftigt skulle behöva revideras och folk skulle kräva ännu fler förklaringar, o s v. Du kan nog själv räkna ut betydligt fler negativa konsekvenser av ett utspel med andemeningen att "Vi är ledsna att vi gjorde helt fel analys och stödde NWO, judarna och fan och hans moster, men nu är vi på rätt kurs igen. Förlåt oss!" än vad jag kan.

Jag förstår liksom inte vad syftet är, med att vara så besatt vid denna fråga, när Svenskarnas Parti inte alls kan påverka situationen. Om partiet satt i riksdagen: självklart skulle man då vara tvungen att ta ställning i frågan, eftersom det är ens plikt att påverka det man kan. Ukraina-konflikten ligger dock bortom partiets såväl som dina händer.

Citat:
Vad är det för larv med att det ska mailas och hållas på hela tiden?
För att det endast finns två svenskpartister här på forumet som har rätt att uttala sig å partiets vägnar, varav en redan har sagt vad han tycker om Ukraina-konflikten i Radio Framåt.

Citat:
Nästan alla andra politiska aktörer bemöter kritik som framkommer i t.ex. media.
Ja, och Motgift (som officiellt inte är en del av SvP, men i praktiken fungerar som SvP:s radio, och som är ett mycket framgångsrikt projekt) har flera gånger diskuterat detta och tagit upp mycket av den problematik som diskuteras här på FB. I avsnitt 14 blev antagligen du, i egen hög majestätlig person (ej ironi), omdiskuterad i mycket negativa ordalag (av Andreas Carlsson).

Citat:
]Jag förutsätter att du är ironisk och raljerande men tyvärr så tror jag inte att de kommer att lyssna på "baggebo1", som uppenbart besitter en briljant expertis i ämnet "att förstå hur världen fungerar". Det är bara en liten klick med människor i Sverige som besitter denna briljanta expertis.
Och Baggebo är definitivt inte en av dem så jag förstår inte varför han spelar Allan-Ballan.
Citera
2014-05-12, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det handlar inte om att ta ställning för Ryssland eller Putin, det handlar om att ta sin tass från galningarna i Svoboda och Högra Sektorn.
Stödet för Svoboda förutsätter ju att de är trogna sina ideal och kämpar för det de sa sig kämpa för från början. Om de avviker från den linjen för mycket så är det givetvis inte längre aktuellt att stödja dem.

Många var de som upprördes så till den milda grad av att NSDAP slöt avtal med Sovjet att de gick förbi partihögkvarteret och kastade sina partiböcker på marken. Svoboda är inte NSDAP naturligtvis, men det är en intressant parallell. Idag hade garanterat många nationalister tagit avstånd från NSDAP eftersom dessa inte var tillräckligt renläriga, att de samarbetade med "liberala" nationalister och satte Järngardets ledare i koncentrationsläger, stöddes av sionistiska judar och liknande.

Med det sagt tycker jag naturligtvis också att vissa utspel är mycket oroväckande och att det hela bör följas upp mycket noggrant.
Citera
2014-05-12, 18:49
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Om det bara är en liten klick med människor som besitter denna "briljanta expertis" så får vi ju fanimig se till att den kommer till nytta på annat sätt än genom inlägg på Flashback, allt annat hade ju varit tjänstefel.
Liten klick?
Alla nationalister i hela världen fattar läget, förutom SvP.
Citera
2014-05-12, 19:01
Medlem
Skulle vara intressant att veta vad Ukraina kritikerna förespråkar istället? Skulle SvP istället aktivt ha skickat ner folk för att stödja ryssen eller skulle de bara stannat hemma på soffan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in