Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-12, 23:59
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
SD eller SvP?:
http://www.sdellersvp.com/

En sida som handlar om varför man bör rösta på SvP istället för SD.
Bör spridas överallt.
Skulle inte SvP ta fram ett nytt flygblad av "varför rösta på SvP istället för SD" När kommer det och de andra bladen inför valet?
Citera
2014-05-13, 00:11
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Partiet bildades 2008 och är ett väldigt nytt parti. Rom byggdes inte på en dag.

Så du menar att det tar längre tid än sex år för att man som representant ska kunna argumentera för sin sak? Annars förstår jag inte riktigt vart du vill komma med ditt inlägg då det inte på något sätt besvarade mina frågor.
Citera
2014-05-13, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Så du menar att det tar längre tid än sex år för att man som representant ska kunna argumentera för sin sak? Annars förstår jag inte riktigt vart du vill komma med ditt inlägg då det inte på något sätt besvarade mina frågor.
Du har helt rätt i att man aldrig får nöja sig utan hela tiden måste arbeta för förbättring. Presterar man dåligt i intervjuer så ska man antingen låta bli att göra sådana, eller helt enkelt öva öva öva öva tills man blir bättre. Det är inte svårare än så.
Citera
2014-05-13, 01:19
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb

Jag menade att det tar tid att bygga upp ett parti.
Citera
2014-05-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Att Rysslands geopolitiska intressen i vissa avseenden sammanfaller med våra egna är väl inte skäl nog att stödja dem, eller? Möjligtvis skulle ju det vara skäl nog för att stödja dem i en specifik konflikt, exempelvis mot NATO. Vilket jag tror att de flesta gör.

Jag har aldrig förespråkat någon fullständig allians med Ryssland eller att de är våra ovillkorliga vänner och frälsare. För att hålla en sund relation och förståelse så bör man kanske betrakta dem mer som Iran, Syrien eller något annat land som också är emot NWO. Nej, Ryssland är inte hundra procent för oss och de är kanske inte våra frälsare, men de är tveklöst NWO:s främsta fiende och hinder på planeten jorden idag.

Citat:
Usch, det lät ju väldigt otäckt och obehagligt på många sätt. Om du kan belägga att Skillt våldtar och stryper gravida kvinnor eller bränner ihjäl fredliga civila så är jag säker på att han utesluts ganska snabbt ur partiet. För du kan väl belägga att Skillt och den grupp han tillhör deltar i den här typen av verksamhet, det är väl inte bara skräckhistorier och propaganda? Skulle det stämma tar jag naturligtvis fullständigt avstånd ifrån det, det säger sig självt.

Jag kan naturligtvis inte belägga att Skillt personligen har deltagit i några aktiviteter av något slag och jag hoppas verkligen att så inte heller är fallet. Det man kan hoppas är ju att han inser att det han håller på med är fel och att han slutar med det. Däremot så är det belagt att det var Högra Sektorn, som Skillt har kamperat med, som brände ihjäl civila, som våldtar och stryper gravida kvinnor och som skjuter ihjäl fredliga civila i östra Ukraina som vill rösta om det egna folkets frihet från NWO-förtryck. Högra Sektorn är åtminstone sedan några veckor tillbaka en otvivelaktigt dokumenterad skurkorganisation. Deras omoraliska aktiviteter gynnar dessutom världsjudenhetens agenda.

Citat:
Skillt själv hävdar ju nämligen att han kämpar för ett fritt och självständigt Ukraina, men du delar alltså inte den analysen?

Nej, jag delar inte den analysen. Ukraina blir inte "fritt" (jag tror nog inte riktigt på "frihet") av att styras av judiska oligarker, CIA och IMF. Att galna och mordiska sektkatoliker från västra Ukraina angriper, förtrycker, terroriserar och ockuperar folk i östra Ukraina som inte vill ha något med NWO-regimen i Kiev att göra har inte heller någonting med Ukrainas (vad nu Ukraina egentligen är) "frihet och självständighet" att göra. Alla seriösa, framträdande och kända nationalister i Europa och USA delar för övrigt min analys av Ukraina-krisen.

Citat:
Av dina inlägg att döma får man nämligen lätt intrycket av att allt som Ryssland och pro-ryska aktivister gör är bra, och allt deras motståndare gör är dåligt. Det känns varken sakligt eller objektivt - om du ursäktar.

Av detta inlägg att döma får man lätt intrycket av att du är ett judiskt troll eller en subversiv provokatör av något slag. Det känns varken sakligt eller objektivt.

Citat:
Men vad är det man ska förstå?

Judefrågan? Typ?
Citera
2014-05-13, 01:30
Avslutad
Citat:
Jag menade att det tar tid att bygga upp ett parti.
Och vad har det med Leanders intervju att göra?

Leanders intervju var inte bra. Han verkade ovillig att svara på frågorna och gav inte särskilt bra svar. Spansks intervju var däremot bättre. Den tredje har jag inte sett.
Citera
2014-05-13, 01:35
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Och vad har det med Leanders intervju att göra?

Leanders intervju var inte bra. Han verkade ovillig att svara på frågorna och gav inte särskilt bra svar. Spansks intervju var däremot bättre. Den tredje har jag inte sett.

Övning ger färdighet.
Citera
2014-05-13, 01:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Att Rysslands geopolitiska intressen i vissa avseenden sammanfaller med våra egna är väl inte skäl nog att stödja dem, eller? Möjligtvis skulle ju det vara skäl nog för att stödja dem i en specifik konflikt, exempelvis mot NATO. Vilket jag tror att de flesta gör.
Ryssland kämpar just nu mot NATO i Ukraina. Alla normala nationalister i hela världen stödjer Ryssland. Obildade svenska dårar stödjer NATO.
Citat:
Skillt själv hävdar ju nämligen att han kämpar för ett fritt och självständigt Ukraina, men du delar alltså inte den analysen?
Du menar på fullt allvar att du stödjer Skillts "analys" av situationen i Ukraina?
Citat:
Att Ryssland är vår enda räddning mot NWO och villkorslöst måste stödjas?
Att Ryssland är en viktig kugge i kampen mot NWO förstår alla nationalister i hela världen. Det är därför seriösa nationalistpartier som Gyllene Gryning söker kontakt med dem medans sinnessjuka dårar från Sverige kämpar fysiskt mot dem.
Citat:
Så länge Ryssland för en antinationalistisk och folkfientlig politik så har jag svårt att se att det kommer att ske.
Ryssland för en betydligt mer folkvänlig politik än de svenska nationalister som slåss mot Ryssland.
Citera
2014-05-13, 01:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Du och Baggebo1 har inte funderat på att faktiskt göra lite nytta och ställa er till förfogande som geopolitiska rådgivare åt partiet? Det kanske vore något menar jag? Ni har ju uppenbarligen ett väldigt stort intresse och väldigt starka åsikter i dessa frågor, och det är ju positivt. Jag är alltså fullt allvarlig. Om det bara är en liten klick med människor som besitter denna "briljanta expertis" så får vi ju fanimig se till att den kommer till nytta på annat sätt än genom inlägg på Flashback, allt annat hade ju varit tjänstefel.
Expertisen tar ni ju del av här på fb. Vad ni gör med den är ert problem men om ni inte tar till er av vad intelligenta personer säger så är ni körda i det långa loppet.
Citera
2014-05-13, 01:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Ja, och hur viktig är denna väljargrupp för Svenskarnas Parti, när "99% av Sveriges befolkning i vissa eller flera avseenden är idioter"?
De intellektuella eliten är alltid en viktig väljargrupp.
Citat:
Om vi antar att partiet skulle komma fram till samma slutsats som du, Europeisch, Gyllene Gryning m fl har gjort, skulle detta innebära massvis med problem för partiet, t ex att Motgiftsprojektet med Ukrainafrivilliga kraftigt skulle behöva revideras och folk skulle kräva ännu fler förklaringar, o s v.
Exakt. Det borde ha skett tidigare men bättre sent än aldrig.
Citat:
Du kan nog själv räkna ut betydligt fler negativa konsekvenser av ett utspel med andemeningen att "Vi är ledsna att vi gjorde helt fel analys och stödde NWO, judarna och fan och hans moster, men nu är vi på rätt kurs igen. Förlåt oss!" än vad jag kan.
Jag kan räkna ut fler negativa konsekvenser av ett utspel med konsekvensen "vi vet att vi fortfarande stödjer NWO, judarna och fan och hans moster, men vi fortsätter eftersom vi är för stolta och dumma för att ändra oss".
Citat:
Jag förstår liksom inte vad syftet är, med att vara så besatt vid denna fråga, när Svenskarnas Parti inte alls kan påverka situationen. Om partiet satt i riksdagen: självklart skulle man då vara tvungen att ta ställning i frågan, eftersom det är ens plikt att påverka det man kan.
Vad SvP gör och säger idag måste vara samma sak som de gör och säger i ett läge där de har makten. Nationalister ska tänka "fan vad synd att de inte styr", inte som idag "tur att de idioterna inte styr".
Citat:
Och Baggebo är definitivt inte en av dem så jag förstår inte varför han spelar Allan-Ballan.
Jag har bättre koll än de flesta nationalister på utrikespolitik. Den saken har ju bara blivit tydligare efter den senaste tidens idiotier.
Citera
2014-05-13, 01:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Stödet för Svoboda förutsätter ju att de är trogna sina ideal och kämpar för det de sa sig kämpa för från början. Om de avviker från den linjen för mycket så är det givetvis inte längre aktuellt att stödja dem.
Uppenbarligen är det fortfarande aktuellt. Det är liksom det som är problemet.
Citera
2014-05-13, 01:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Liten klick?
Alla nationalister i hela världen fattar läget, förutom SvP.
Även de flesta ickenationalistiska men systemkritiska "kulturnationalistiska" partier fattar grejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in