2014-05-11, 17:43
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vad är en trovärdig källa enligt dig?

Men för i helvete berätta bara vilka det som det påstås i videon ska ha förlorat sina pensionen för att de pratat om 911!
Citera
2014-05-11, 18:09
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CowboyBurt
Tack för att du tog fram korrekt data. Jag medger att jag höftade lite! Jag kanske kollar upp detta. Jag är inte ute i något träsk. Men jag är ingen expert på 9-11. Vad är det som får oss att välja sida? Är det för att man Vill att det ska vara på ett sätt? Är det någon politisk tillhörighet? Jag har hämtat information på nätet! Kanske inte kollat upp alla källor! Var får du din information ifrån som garanterar att det är den faktiska sanningen? Jag intar ingen överlägsen attityd efter som jag inte kan lita på någon information alls till 100%! Men diskussion kommer inte sluta här! Den förs på många plan! Jag struntar i politik! Höger eller Vänster! Fattiga eller Rika! Jag skulle vilja veta sanningen bara!

Du skriver ju att Larry tjänar på detta. Var har du fått dessa uppgifter ifrån?

Sen behöver man inte vara raketforskare för att förstå att detta aldrig kan bli en vinstaffär oavsett vem som gjorde vad.

Säg att du köper rätten till att hyra ut kontorslokaler i "läppstiftet" i Göteborg av ägaren till huset.
Du köper rätten för, låt oss säga 100 miljoner. Du har rätten i 25 år framåt. Efter mindre än ett år så förstörs "läppstiftet" och du står där utan inkomster av dina hyresgäster. Men du kommer likt fan få betala leasingavgift till ägaren och du är nu skyldig att bygga upp ett nytt hus på platsen. Dina försäkringspengar täcker inte ens hälften av vad det nya huset kostar att bygga. Bonus i det hela du står och betalar leasingavgiften år efter år innan det nya huset är klart.

Som sagt, det behövs ingen hjärnkirurg för att fatta att detta var en dålig affär för Larry.

Fast som vanligt så missar du och andra foliehattar att Larry inte var ensam i detta leasingkontrakt.
Så ev. vinst skall delas. Nu blev det ju ingen vinst men Larry var inte ensam i detta. Men det är väl inget som filmerna på youtube tar upp. Drygt att behöva leta på nätet i 2 minuter för att få fram fakta tydligen.
Citera
2014-05-11, 18:16
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Om man medvetet förstör sin egen egendom skall man inte ha en krona.
Hade inte 9/11 hänt hade han haft extremt dyrt saneringsarbete att betala

Lögn nr. 21 341?

Du slänger in ännu en lögn bara för att du inte kan låta bli att kommentera ett inlägg. Oavsett om det du skriver är en lögn så måste du skriva.

Men om du är så jävla sugen på att skriva...

Bevisa då att Larry var inblandad i attacken den 11 sep 2001.
Och snälla, var lite förutsägbar och ta upp "Pull it". Det vore ju något nytt att komne med!!!

Lycka till.
Citera
2014-05-11, 18:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tack för att du tog fram korrekt data. Jag medger att jag höftade lite! Jag kanske kollar upp detta. Jag är inte ute i något träsk. Men jag är ingen expert på 9-11. Vad är det som får oss att välja sida? Är det för att man Vill att det ska vara på ett sätt? Är det någon politisk tillhörighet? Jag har hämtat information på nätet! Kanske inte kollat upp alla källor! Var får du din information ifrån som garanterar att det är den faktiska sanningen? Jag intar ingen överlägsen attityd efter som jag inte kan lita på någon information alls till 100%! Men diskussion kommer inte sluta här! Den förs på många plan! Jag struntar i politik! Höger eller Vänster! Fattiga eller Rika! Jag skulle vilja veta sanningen bara!

Det som är obegripligt för mig är att truthers konstant blir motbevisade på punkt efter punkt efter punkt men ändå fortsätter full fart framåt till nästa påhittade fakta/sanning/youtubeklipp som ett djävla lämmeltåg på LSD! Är det ingen som någonsin stannar upp och tänker att, Ahh nu har vi haft fel femtioelva gånger, varför skulle vi ha rätt den femtitolfte gången? Kan, jag säger bara 'kan' det vara så att det är den officiella versionen som är korrekt i alla väsentliga delar?
Citera
2014-05-11, 18:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Om man medvetet förstör sin egen egendom skall man inte ha en krona.

Menar du här att Sverige skulle vara inblandad i detta?
Jag tror dock att ersättningen Larry och hans kompanjoner fick i försäkringspengar kom i dollar och inte i kronor. Men det kanske var en detalj du inte tänkte på. Inte den första för din del.
Citera
2014-05-11, 18:30
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det som är obegripligt för mig är att truthers konstant blir motbevisade på punkt efter punkt efter punkt men ändå fortsätter full fart framåt till nästa påhittade fakta/sanning/youtubeklipp som ett djävla lämmeltåg på LSD! Är det ingen som någonsin stannar upp och tänker att, Ahh nu har vi haft fel femtioelva gånger, varför skulle vi ha rätt den femtitolfte gången? Kan, jag säger bara 'kan' det vara så att det är den officiella versionen som är korrekt i alla väsentliga delar?

Ett litet exempel på hur lobotomerade foliehattarna här i tråden är.

Påståendet att Larry Silverstein skulle ha tjänat på detta faller ju redan från start.
Jag vet inte hur många gånger detta har varit uppe i tråden redan. Larry var inte ensam ägare av leasingkontraktet.
Det tar max 2 minuter att ta reda på följande.

In January 2001, Silverstein, via Silverstein Properties and Westfield America, made a $3.2 billion bid for the lease to the World Trade Center

Till skillnad från foliehattarnas påståenden så kan vem som helst kolla upp detta.

Jag väntar än idag, snart 13 år senare att jag skall få fakta presenterat som pekar på en konspiration. Lögner kommer varje dag, fakta har jag ännu inte sett.

Och visst jag kan vara "elak" i mina inlägg. Men att inte ta reda på vad som redan tagits upp i tråden är
höjden av oförskämdhet. Det finns en sökfunktion, använd den. Har ni något nytt att komma med lägg då fram detta. Om ni inte har något nytt att komma med, skriv inte i tråden.
Citera
2014-05-11, 20:08
Medlem
CowboyBurts avatar
Lugna ner dig. Det finns kanske någon annan här som kan verifiera! Det är inte mitt heltidsjobb det här. Jag kanske letar vidare. Du kanske kan hitta något? Du söker väl också sanningen?
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Men för i helvete berätta bara vilka det som det påstås i videon ska ha förlorat sina pensionen för att de pratat om 911!
Citera
2014-05-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Bevisa då att Larry var inblandad i attacken den 11 sep 2001.
Bevisa att ha inte var med för sannolikhetsmässigt och tittar man på indicierna så pekar allt på att han var insyltade så det stänker om det.

Skulle det vara som du säger att han inte var med så måste han älska al-qaida för de har gjort honom mycket rikare
Citera
2014-05-11, 20:41
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Lugna ner dig. Det finns kanske någon annan här som kan verifiera! Det är inte mitt heltidsjobb det här. Jag kanske letar vidare. Du kanske kan hitta något? Du söker väl också sanningen?

Jag är lugn det var inte riktat till dig men jag blir irriterad på klokochsnygg som tramsar sida upp och sida ner men aldrig presterar något utan bara ska göra putslustiga kommentarer.

Och troligtvis beror det att denne inte har några som förlorat sin pension för att de pratat om 911.
Citera
2014-05-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk

Kan du visa någon polis eller brandman som var med och som pratat offentligt om 9/11 efter det inträffade?
Citera
2014-05-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Menar du här att Sverige skulle vara inblandad i detta?
Jag tror dock att ersättningen Larry och hans kompanjoner fick i försäkringspengar kom i dollar och inte i kronor. Men det kanske var en detalj du inte tänkte på. Inte den första för din del.
Pengar är pengar. Du kanske inte kände till det? Vilken valuta man väljer att beskriva ett värde i spelar mindre roll. Tror man lär sig sådant i grundskolan
Citera
2014-05-11, 21:39
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Kan du visa någon polis eller brandman som var med och som pratat offentligt om 9/11 efter det inträffade?

Nu var det inte frågan så sluta slingra dig likt en ål i en fiskares händer, du hävdar att det finns pesoner som förlorat sin pension för att det pratat om 911 så då får du stödja detta med källor på att det är så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in