Citat:
Ursprungligen postat av
Henis
Ett mirakel är det inte och lösa ett mordfall. Ofta handlar det om att trassla ut en komplicerad och tragisk historia. Hennes älsta syster sa "Vi förstod redan efter tre dagar att vi aldrig mer skulle få tillbaka Helena. Det som fanns kvar är bara ett lik, ingenting mer. Ingenting kan göra att jag får henne tillbaka. "
Jag funderar ibland på vad som hände den där kvällen för så längesedan. Vad gick snett, vem var inblandad och varför har aldrig någon trätt fram efter alla år om allt bara var en olycka. Och alla tips som kommit in under åren, senast volvon i Baxbole. Vem och varför efter så många år....
Jag använde fel ord, ett mirakel att lösa detta fallet är fel ordval. Det är nog mycket enklare än så. Jag skulle kunna sätta vad som helst på att PR är totalt oskyldig till Helenas försvinnande, då kommer nästa fråga: Vem ringde Efterlyst och lurade polisen?
Med mycket hög sannolikhet lär det varit gm som vart hjärnan bakom de/det samtalen i syfte att vilseleda polisen bort från sig själv.
Vem f-n kommer på en sådan ide? Jo, det är en psykopat som kan göra en sådan grej. Nu har PU skrivit så pass mycket här på Flashback att jag direkt vågar påstå att han omöjligen ligger bakom de samtalen, han är helt enkelt mentalt inte alls lagd åt det hållet.
En psykopat (i detta fallet) hade välvilligt ordnat skallgång och aldrig i h-e att han tagit risken att skriva i den här tråden med risk att försäga sig.
Vem/vilka har vi kvar då som gm?
PK:s Vittnesmål kan vara av sådan art att hans vilja att lösa fallet gjort minnena röriga, (ngn psykolog kan nog förklara det bättre), kort sagt: det man vill tro på och minnas det minns man.