Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
Tror det är ett missförstånd av ngt slag, poliserna är 100% säkra att ngn sett en man lämna bilen. Det har dom vittne på, men att de har vittne på att ngn parkerar bilen sägs inget om.
Det är sättet de säger det på som förbryllar mig och får mig att tvivla på att bilen parkerats vid 04.20-tiden, utan får mig misstänka att det är en felaktig slutsats helt enkelt.
Hursom är historien i så fall fantastisk! En kille snor en bil av Landstinget, mördar en tjej och därefter ställer tillbaks bilen där han tog den???:

Det behöver inte vara en bil tillhörandes Landstinget. Det kan även vara en privat bil. Därför skulle det vara intressant att få reda på
var exakt bilen parkerades. Som det ser ut på filmen, så är det på parkeringen utanför huvudingången. Någon som vet om detta stämmer? Där skulle, enligt uppgift, privata bilar, besökande, parkerat. På den södra parkeringen, vid Marieforsleden, skulle Landstingets bilar parkerats. Så om vittnet/vittnena såg bilen parkeras på den "östra" parkeringen (utanför huvudingången), då bör inte bilen ha tillhört Landstinget.