2013-05-22, 06:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Va? Har du tagit ett glas vin för mycket kanske?
Struntsamma..

Om vi nu utesluter PR och Atervandsgrand4 som inblandade så finns det längre tillbaks i tråden intressanta möjliga gärningsmän som det snackas om. Vad hände med dom? Kontrollerades de av polisen? Förhördes? Det är flyktingarna eller invandrarna jag syftar på, och någon förläggning som låg någonstans vid Ekudden, kommer inte ihåg riktigt.
Inget bullshitsnack om att jag är rasist nu, det är mördare jag är ute efter och ja det kan även finnas sådana bland flyktingar.

Ytterst tveksamt vad du är ute efter.

Du får förstås utesluta vem du vill, men du kan knappast tala för oss i denna fråga.
Citera
2013-05-22, 10:18
Medlem
Ankias avatar
[quote=Badboy rider]
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala

Ja, det fanns flyktingar på Johannesberg som hade tillgång till bil. Det vet jag med 100% säkerhet
.
Undrar hur ingående polisen undersökt "flyktinginblandningen" när det gäller Helenas försvinnande? Vill minnas att vittnen sett en bil i hög hastighet utmed Stockholmsvägen på natten. Förläggningen låg väl just utmed denna väg.
.
Citera
2013-05-22, 11:40
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Ankia]
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
.
Undrar hur ingående polisen undersökt "flyktinginblandningen" när det gäller Helenas försvinnande? Vill minnas att vittnen sett en bil i hög hastighet utmed Stockholmsvägen på natten. Förläggningen låg väl just utmed denna väg.
.

Tack! det var precis sånt här jag var ute efter. Om man fantiserar lite så skulle man kunna tänka sig att en del av dom har med traumatiska upplevelser i bagaget från krigshärjade länder och därmed kunna vara psykiskt labila.
Dessutom är det tänkbart att de kommer från länder där de knappt ens får se kvinnornas ansikten och så hamna i Sverige med alla lättklädda sexiga tjejer skulle få några av dom att psykiskt spåra ur.
Tillsammans med att om de har en taskig kvinnosyn ser jag ingen omöjlighet att där har vi de riktiga GM.
Citera
2013-05-22, 12:29
Medlem
Jag följde fallet i början och hela vägen fram till PK kom in i tråden och berättade om sina minnen angående vad som hänt när PU kom hem till honom denna kvällen, och ur min synvinkel erkände.
För mig är det självklart vem som gjort detta det enda intressanta är vilka som var med i bilen, mitt tips är BW och engelsmannen.
Citera
2013-05-23, 19:51
Medlem
[quote=Greensky]
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia

Tack! det var precis sånt här jag var ute efter. Om man fantiserar lite så skulle man kunna tänka sig att en del av dom har med traumatiska upplevelser i bagaget från krigshärjade länder och därmed kunna vara psykiskt labila.
Dessutom är det tänkbart att de kommer från länder där de knappt ens får se kvinnornas ansikten och så hamna i Sverige med alla lättklädda sexiga tjejer skulle få några av dom att psykiskt spåra ur.
Tillsammans med att om de har en taskig kvinnosyn ser jag ingen omöjlighet att där har vi de riktiga GM.

Ja eller så letar man på närmare håll. Du går lite över ån efter vatten.
Citera
2013-05-23, 20:31
Medlem
För min del så tror jag inte att gärningsmannen lever för VEM kan leva ett "normalt" liv i 21 år efter att ha gjort något sånt här? VEM?
Citera
2013-05-24, 06:01
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Kattmatsburk]
Citat:

Ja eller så letar man på närmare håll. Du går lite över ån efter vatten.

Polisen tycks letat väldigt grundligt bland alla de som var ute den natten och festade, men de har inte fått tag på gärningsmännen.
Faktum är att dom inte ens fått tag på en enda av de skyldiga som de skulle kunna fälla med bevis.

Dom har fått tag på en enda som dom tror kan vara skyldig.

Frågan är om några män från flyktingförläggningen skulle kunna vara GM? Eftersom jag är kompetent att svara på den frågan så gör jag det och svaret är: Ja, det skulle kunna vara det.

Varför frågar jag detta? Jo av den enkla anledningen att jag inte läst någonstans att polisens utredare gjort någon grundlig undersökning av flyktingarna.

Gjordes det någon grundlig undersökning av ovan nämnda personer?

Letades det efter Helenas kvarlevor invid dessa flyktingboenden?
Citera
2013-05-24, 07:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Polisen tycks letat väldigt grundligt bland alla de som var ute den natten och festade, men de har inte fått tag på gärningsmännen.
Faktum är att dom inte ens fått tag på en enda av de skyldiga som de skulle kunna fälla med bevis.

Dom har fått tag på en enda som dom tror kan vara skyldig.

Frågan är om några män från flyktingförläggningen skulle kunna vara GM? Eftersom jag är kompetent att svara på den frågan så gör jag det och svaret är: Ja, det skulle kunna vara det.

Varför frågar jag detta? Jo av den enkla anledningen att jag inte läst någonstans att polisens utredare gjort någon grundlig undersökning av flyktingarna.

Gjordes det någon grundlig undersökning av ovan nämnda personer?

Letades det efter Helenas kvarlevor invid dessa flyktingboenden?

Törs man fråga hur du kom fram till det fetmarkerade?
Citera
2013-05-24, 10:45
Medlem
Ankias avatar
.
Jag har tidigare vid flera tillfällen fört fram "flyktingspåret" här i tråden. Tyvärr har jag fått lite/ingen respons. Jo, ett svar fick jag: "Flyktingarna hade inte tillgång till någon bil".

OM det nu skulle vara så att någon/några av flyktingarna som bodde i Mariestad 1992 skulle vara inblandad/e i Helenas försvinnande så finns förklaringen varför inget "läckt ut" under de drygt 20 år som gått: Merparten bor säkert inte kvar i Sverige.

Det finns många här i tråden som bodde i Mariestad under 1992. Vad vet ni om flyktingförläggningarna (för det fanns tydligen två), flyktingarna, bilarna?

"MickeR", "Atervandsgrand4", "Svedalaredneck", "Kungkarl12", m.fl. som bodde i Mariestad vid den tiden, berätta!!
.
Citera
2013-05-24, 11:08
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Törs man fråga hur du kom fram till det fetmarkerade?

Det var nån gång i början på 90-talet så var jag utan bostad under några månaders tid, och eftersom jag ändå hade en husvagn så valde jag att bo i den fram till dess att jag skulle få min nya lägenhet.
Jag bodde då på Kärralunds camping och antingen var det höst eller vår, minns inte så noga, men säsong var det inte för det var bara jag + två till tre till som bodde där.
Plötsligt en dag blev campingstugorna fulla med nyanlända flyktingar så campingen förvandlades till ett flyktingläger som jag själv bodde på.

Har ingen aning hur många flyktingar det var, kollade aldrig det men gissar på runt 20-50 st.
Det fanns ett hus med toaletter och duschar för män i ena änden och för kvinnor i andra änden.
En dag var min tjej (som var väldigt snygg, typ fotomodell) på besök och skulle ner till "tjejernas och duscha.
Jag satt i min husvagn och tittade nedåt där hon gick in och liksom "höll vakt" för när hon gick in där så stod det tre flyktinggrabbar på utsidan och hängde. Tänkte liksom att dom gör ju ingenting men bäst jag kollar ändå.
Efter ca: 2 minuter tittar dom på varandra och flinar, öppnar dörren till "tjejernas" och går in.
Själv så reagerar jag blixtsnabbt och rusar ner dit med världens jättevrål och ett olaga vapeninnehav i näven, dörren till tjejernas hinner liksom inte slå igen förräns jag är nere.
Jag lovar dig att dom sprang därifrån fort.........

Nu vet jag inte vad de gjort med henne om inte jag sprungit ner och jagat bort dom men jag gissar att de våldtagit henne.
Så jag har sett med egna ögon vad som (förhoppningsvis är mycket ovanligt) kan hända, och därav min kunskap att jag har kompetens att säga att möjligheten finns.
Den här händelsen glömmer jag aldrig!
Jag fattar liksom fortfarande inte idag vad i h-e dem tänkte med , när de agerade som de gjorde, det var så korkat gjort av dom så det är liksom helt otroligt men så var det.

Därför är jag nyfiken på flyktingarna i Mariestad den natten och om det slog tillt i huvudet på några av dom.
Citera
2013-05-24, 11:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det var nån gång i början på 90-talet så var jag utan bostad under några månaders tid, och eftersom jag ändå hade en husvagn så valde jag att bo i den fram till dess att jag skulle få min nya lägenhet.
Jag bodde då på Kärralunds camping och antingen var det höst eller vår, minns inte så noga, men säsong var det inte för det var bara jag + två till tre till som bodde där.
Plötsligt en dag blev campingstugorna fulla med nyanlända flyktingar så campingen förvandlades till ett flyktingläger som jag själv bodde på.

Har ingen aning hur många flyktingar det var, kollade aldrig det men gissar på runt 20-50 st.
Det fanns ett hus med toaletter och duschar för män i ena änden och för kvinnor i andra änden.
En dag var min tjej (som var väldigt snygg, typ fotomodell) på besök och skulle ner till "tjejernas och duscha.
Jag satt i min husvagn och tittade nedåt där hon gick in och liksom "höll vakt" för när hon gick in där så stod det tre flyktinggrabbar på utsidan och hängde. Tänkte liksom att dom gör ju ingenting men bäst jag kollar ändå.
Efter ca: 2 minuter tittar dom på varandra och flinar, öppnar dörren till "tjejernas" och går in.
Själv så reagerar jag blixtsnabbt och rusar ner dit med världens jättevrål och ett olaga vapeninnehav i näven, dörren till tjejernas hinner liksom inte slå igen förräns jag är nere.
Jag lovar dig att dom sprang därifrån fort.........

Nu vet jag inte vad de gjort med henne om inte jag sprungit ner och jagat bort dom men jag gissar att de våldtagit henne.
Så jag har sett med egna ögon vad som (förhoppningsvis är mycket ovanligt) kan hända, och därav min kunskap att jag har kompetens att säga att möjligheten finns.
Den här händelsen glömmer jag aldrig!
Jag fattar liksom fortfarande inte idag vad i h-e dem tänkte med , när de agerade som de gjorde, det var så korkat gjort av dom så det är liksom helt otroligt men så var det.

Därför är jag nyfiken på flyktingarna i Mariestad den natten och om det slog tillt i huvudet på några av dom.

Tack, då är jag med.

Fanns det folk på flyktingförläggingen som hade tillgång till bil/bilar?

En annan fråga är om du kunde upptäcka om det fanns något umgänge mellan flyktingarna och folket i Mariestad?
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-05-24 kl. 11:25.
Citera
2013-05-24, 11:58
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:

forts:

(min markering och spoiler)
Och visst kan det vara så. Men hur många av dom hade tillgång till bil?
F.ö. lär minst 98% bo utspridda över landet och det går inte att få fatt i en ev. mördare.
Min spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in