2011-03-05, 15:49
Medlem
Xeitums avatar
Det är ju trevligt att se att den värsta bitterheten över upplevda oförätter har lagt sig och att vi (fast mest M-stadare) kan fortsätta samarbetet på denna tråd. Lite PM-kontakter då o då skadar kanske inte heller.

Hett just nu är ju bl.a att fastställa huruvida huvudvittne Hanna+hund på något sätt är(var) "lierad" (sambo, gift el. dyl.) med den misstänkte läraren (häst+hund man?). Om så är fallet är ju vittnesmålet inte mycket värt. Lockerudsvittnesmålet var ju ifrågasatt redan innan pga avståndet och det faktum att om skriken hördes så långt borde fler ha hört det. Återstår bilgrabbarna; kan ju ha sett "lärarens" bil! Nya vittnet?!.

Avslutar med att citera mig själv från ett tidigare inlägg.

"En extra makaber och vild teori som jag kostar på mig som utsocknes: "Damen med hunden"-vittnet och hennes man är skyldiga. Någon av dem (troligast mannen) eller båda övermannar H och hon dödas antingen på plats eller i deras villa. Efter dådet placeras ev. hennes tillhörigheter ut där de hittades. De kommer sedan på att kvinnan ska ge det aktuella vittnesmålet om skrik och bildörrar m.m. Ingen kan tydligen backa upp hennes vittnesutsaga! Det skulle i alla fall stämma överens med de teorier att kroppen funnits i närheten (parets hus) i X antal timmar alt. dagar. Kroppen kan ev. sedan ha dumpats hel eller i delar när det passade bäst. (Paret kan ev. fått hjälp av nån skotte )."
Citera
2011-03-05, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gatsten
Intressant fråga! Jag har tänkt samma sak efter Lalajlajs inlägg. Tänkt om vittne 1:s eller vittne 2:s sambo var lärare och att vittnesmålen är påhittade ... Alltså, jag har - precis som andra - haft 5 procents misstänksamhet mot vittnesmålen, men hittills inte haft anledning att ifrågasätta dem.
Kände inte du vittne 1 Hanna och vittne nr? som bodde i Lockerud som hade pratat med varandra efteråt om att de hört Helena skrika. Du har ju själv sagt det i tråden innan!
Citera
2011-03-05, 16:01
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirrug
-o-

Expressen 100412 (Julander):

"En tid var polisen övertygad om att de hade gripit den skyldige. I flera år koncentrerades utredningen mot en man i Helenas bekantskapskrets.

En viktig anledning till att polisen var övertygad om att de hittat den skyldige var att mannen ringde in och tipsade om sig själv.
Anonymt.
Mannen hade heller inget alibi för natten Helena försvann, eftersom han glömt vad han gjort.
Han anhölls, men fick släppas efter några dagar.
I en intervju med Expressen förklarade mannen varför han angivit sig själv:
– Jag ville absolut bli rentvådd så att inte det skulle gå åt skogen om polisens misstankar blev kända.
Polisen tog dock samtalet på ett annat sätt:
– Polisen menade att det var ett rop på hjälp, att jag innerst inne ville erkänna, berättade mannen för Expressen när han intervjuades fem år efter att Helena Andersson försvunnit. "

Någon som vet något om detta?

-o-

Är inte dansken den enda som varit anhållen???
Citera
2011-03-05, 16:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det är ju trevligt att se att den värsta bitterheten över upplevda oförätter har lagt sig och att vi (fast mest M-stadare) kan fortsätta samarbetet på denna tråd. Lite PM-kontakter då o då skadar kanske inte heller.

Hett just nu är ju bl.a att fastställa huruvida huvudvittne Hanna+hund på något sätt är(var) "lierad" (sambo, gift el. dyl.) med den misstänkte läraren (häst+hund man?). Om så är fallet är ju vittnesmålet inte mycket värt. Lockerudsvittnesmålet var ju ifrågasatt redan innan pga avståndet och det faktum att om skriken hördes så långt borde fler ha hört det. Återstår bilgrabbarna; kan ju ha sett "lärarens" bil! Nya vittnet?!.

Avslutar med att citera mig själv från ett tidigare inlägg.

"En extra makaber och vild teori som jag kostar på mig som utsocknes: "Damen med hunden"-vittnet och hennes man är skyldiga. Någon av dem (troligast mannen) eller båda övermannar H och hon dödas antingen på plats eller i deras villa. Efter dådet placeras ev. hennes tillhörigheter ut där de hittades. De kommer sedan på att kvinnan ska ge det aktuella vittnesmålet om skrik och bildörrar m.m. Ingen kan tydligen backa upp hennes vittnesutsaga! Det skulle i alla fall stämma överens med de teorier att kroppen funnits i närheten (parets hus) i X antal timmar alt. dagar. Kroppen kan ev. sedan ha dumpats hel eller i delar när det passade bäst. (Paret kan ev. fått hjälp av nån skotte )."

Ett namn på den misstänkte läraren skulle kunna få oss att avfärda eller bekräfta detta.

Märkligt att ingen vet vem denna lärare är, med tanke på hur utpekad han verkar ha varit i Mariestad.
Citera
2011-03-05, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ett namn på den misstänkte läraren skulle kunna få oss att avfärda eller bekräfta detta.

Märkligt att ingen vet vem denna lärare är, med tanke på hur utpekad han verkar ha varit i Mariestad.
Har han inte initialerna BB?
Någon som vet?
Citera
2011-03-05, 16:19
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Har han inte initialerna BB?
Någon som vet?
Initialerna BB som nämnts i det här fallet syftar inte på läraren.

Däremot vore det väl intressant att ta ett snack med just BB, ni här i tråden som engagerar er och söker upp folk? Kan inte den karln ha en historia eller två att berätta?
Citera
2011-03-05, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Initialerna BB som nämnts i det här fallet syftar inte på läraren.

Däremot vore det väl intressant att ta ett snack med just BB, ni här i tråden som engagerar er och söker upp folk? Kan inte den karln ha en historia eller två att berätta?
Menar du B* eller Ber*dt?

Jag tänker på Rattugglan som ditt avatar, vad heter han som var krögare på Rattugglan/värdshuset där som flyttde till Varberg tror jag?!
Citera
2011-03-05, 16:38
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Menar du B* eller Ber*dt?

Jag tänker på Rattugglan som ditt avatar, vad heter han som var krögare på Rattugglan/värdshuset där som flyttde till Varberg tror jag?!

Är du säker på det läste något om hypnos och Varberg är det samma vi pratar om.....
Citera
2011-03-05, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Är du säker på det läste något om hypnos och Varberg är det samma vi pratar om.....
Japp!
Vad heter hypnosmannen?
Citera
2011-03-05, 16:53
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Japp!
Vad heter hypnosmannen?

J är han bekänd har jag för mig såg någo kejsarinnan skrev.
Citera
2011-03-05, 16:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
J är han bekänd har jag för mig såg någo kejsarinnan skrev.

J är det Jonas, han som anmälde sig själv?
Citera
2011-03-05, 17:04
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
J är det Jonas, han som anmälde sig själv?

Som sagt mycket namn men var inte J något X till en av Helenas systrar som det skrevs om i tråden.(orkar inte läsa allt igen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in