Det är ju trevligt att se att den värsta bitterheten över upplevda oförätter har lagt sig och att vi (fast mest M-stadare) kan fortsätta samarbetet på denna tråd. Lite PM-kontakter då o då skadar kanske inte heller.
Hett just nu är ju bl.a att fastställa huruvida huvudvittne Hanna+hund på något sätt är(var) "lierad" (sambo, gift el. dyl.) med den misstänkte läraren (häst+hund man?). Om så är fallet är ju vittnesmålet inte mycket värt. Lockerudsvittnesmålet var ju ifrågasatt redan innan pga avståndet och det faktum att om skriken hördes så långt borde fler ha hört det. Återstår bilgrabbarna; kan ju ha sett "lärarens" bil! Nya vittnet?!.
Avslutar med att citera mig själv från ett tidigare inlägg.
"En extra makaber och vild teori som jag kostar på mig som utsocknes: "Damen med hunden"-vittnet och hennes man är skyldiga. Någon av dem (troligast mannen) eller båda övermannar H och hon dödas antingen på plats eller i deras villa. Efter dådet placeras ev. hennes tillhörigheter ut där de hittades. De kommer sedan på att kvinnan ska ge det aktuella vittnesmålet om skrik och bildörrar m.m. Ingen kan tydligen backa upp hennes vittnesutsaga! Det skulle i alla fall stämma överens med de teorier att kroppen funnits i närheten (parets hus) i X antal timmar alt. dagar. Kroppen kan ev. sedan ha dumpats hel eller i delar när det passade bäst. (Paret kan ev. fått hjälp av nån skotte

)."