2014-05-10, 15:57
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NokTrucker
Men hur länge sedan är det här då ? var det när sossarna regerade. mina efterforskningar 2013/2014 sa mig att inga sådana utbildningar längre finns, du har yrkesutbildning på en utbildningstid ca 8 till 12 månader.

Jag tog mitt C, YKB på 2 månader ca pris 45 000kr.
Det var från oktober 13 till april 14. Jag hade väl en jävla röta helt enkelt.
Citera
2014-05-10, 21:14
Medlem
Enligt AF skall det vara tvärstopp att ta kort via dem såvida man inte stämplat ut och hamnat i Jobb och aktivtetsgarantin, menar du att du nyligen fått gå via AF utan att vara arbetslös ens ???

Du menar i år att du gått kursen via AF under Oktober till April eller, menar du verkligen att du fick gå via AF utan att ens vara arbetslös eller ??
Citera
2014-05-10, 21:15
Medlem
Eller tillhör du gruppen invandrare eller med funktionsnedsättning kanske därför du fick ta kortet via AF ??
Citera
2014-05-10, 22:29
Medlem
Man kan väl fortfarande söka yrkesutbildningar utan att gå via AF? Jag tog mina kort våren 2012 och när jag skickade in min ansökan till skolan så hade jag fast jobb, och det var tydligen inga problem, eller så tog de för givet att jag var arbetslös. AF har jag aldrig varit inskriven hos.

Det finns väl någon skola som heter Grönlunds? Måste man gå via AF för att få gå deras utbildning?
Citera
2014-05-10, 22:40
Medlem
nilemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Själv ska jag jobba för Adecco men köra för tine i skarnes/östnorge. Hur mycket får du i timmen?

Någon som vet när man räknar kvällstillägg i Norge? Är det från kl. 20?

Har mindre än dig iaf
Ligger på 178 + ev tillägg
Citera
2014-05-10, 23:25
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilema
Har mindre än dig iaf
Ligger på 178 + ev tillägg
Skönt att höra!

Har du fixat skattekort och sånt än?
Citera
2014-05-10, 23:46
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Enbart nyfiken. Mitt intryck av dem är inte direkt seriöst, vet inte hur många gånger jag sett Vlantanagubbar tralla med en systembolagspåse i handen påväg till sin lastbil när de står parkerade på statoil. Alkohol och fordon är ingen bra kombination, oavsett om man kör eller inte.

Många dricker ganska friskt ja. Men firman som sådan har rykte om sig att ta vara på sina anställda, och det återspeglas i att dom faktiskt har många körtekniskt duktiga chaufförer.
Citera
2014-05-10, 23:47
Medlem
nilemas avatar
Citat:
Skönt att höra!

Har du fixat skattekort och sånt än?

Fixas ju på plats. Jag kommer vara i Tønsberg nån dag innan jag börjar jobba så jag fixar det då
Citera
2014-05-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonahQuizz
Man kan väl fortfarande söka yrkesutbildningar utan att gå via AF? Jag tog mina kort våren 2012 och när jag skickade in min ansökan till skolan så hade jag fast jobb, och det var tydligen inga problem, eller så tog de för givet att jag var arbetslös. AF har jag aldrig varit inskriven hos.

Det finns väl någon skola som heter Grönlunds? Måste man gå via AF för att få gå deras utbildning?
Hur lång utb? de via af är ju oftast mer humana tidsperspektiv på..
Citera
2014-05-11, 00:55
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyyfaan
Enligt AF skall det vara tvärstopp att ta kort via dem såvida man inte stämplat ut och hamnat i Jobb och aktivtetsgarantin, menar du att du nyligen fått gå via AF utan att vara arbetslös ens ???

Du menar i år att du gått kursen via AF under Oktober till April eller, menar du verkligen att du fick gå via AF utan att ens vara arbetslös eller ??
Jag var i inskriven, men hade jobb via bemanning just då, inget permanent alltså. Hälften i min klass var i min ålder (20-22) och haft olika korta anställningar, sen var det några äldre som vart långtidsarbetslösa. Man får tjata som fan o sen ha lite tur.
Citera
2014-05-11, 00:58
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyyfaan
Eller tillhör du gruppen invandrare eller med funktionsnedsättning kanske därför du fick ta kortet via AF ??
nej varken av dem Fixa en lovad anställning så får du det nog.
Citera
2014-05-11, 02:11
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Många dricker ganska friskt ja. Men firman som sådan har rykte om sig att ta vara på sina anställda, och det återspeglas i att dom faktiskt har många körtekniskt duktiga chaufförer.
Det är ju glädjande att höra!

Citat:
Ursprungligen postat av nilema
Fixas ju på plats. Jag kommer vara i Tønsberg nån dag innan jag börjar jobba så jag fixar det då
Trodde man skulle fixa det flera månader i förväg, men då är det ju ingen panik, men skönt att ha det klart. Får åka till Lillestrøm efter den 25e då!

På måndag ska jag ringa ett åkeri som tydligen kastat ut alla utländska chaufförer och söka jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in