2014-03-27, 01:53
Medlem
Reality81s avatar
M J, tidlös som artist, tror ni han var pedofil?

Jag har det ganska minnes och jag känner inte google nödvändighetens värde, det var svårt att missa en världsnyhet som hade nog kanske historiens största nyhetsvärde

det jag minns, de fann hårstrån som dna testades och det som band pojken i fråga till att om detta var ren utrpressning, hade nog fått från modern att inte rufsa ner lite utan att sov verkligen där det blir mer spår av dna så det stämde nog, det sexuella ofredandet var sexuell beröring, det fanns inga spår po pojken, och inga kroppsvätskor eller så, detta skulle ha varit direkt avgörande och då hade inte hans förmögenhet köpa sig från ett fängelsestraff, bevisföringen blir för stark ingen juridisk verksam i domstol begår ett oundvikligt fällande, och just att han har så mkt cash i detta scenario blir hans fall, omvärldens syn kan inte bli något annat, går han fri. det skulle tillsättas till dem i juryn ens kan komma undan,

du går till världshistoriens som den som tog emot mutan så att pedofilen fick frisedel. skulle det blivit starkare bevis för detta så om han blir friad nog blivit ett monster i betydligt, hittades kroppsvätska, eller på fysiskt på pojken en , ja. juryn som är faktiskt bestående av en representabla folket. Du kan nog inte hitta en enda jury där han blir oskyldig,

så, det slutade med att de gjorde upp i godo, dvs miljoners dollar, trots att det finns många fans som trodde mer att han var utpressad på pengar. borde inte denna mamma kunnat få en större summa om hon hotat med media och sen om utpressningen inte funkar, sen göra detta? en sak talar emot detta, han får tid till att dammsuga och då får hon otrd mot ord enbart mot en älskad av många, vilket förmodligen bara göra utpressaren inte erhålla en enda cent, hon kan nog bli med i tv programmet Worlds dumbest criminals. hon gjorde nog så fort det gick att få dit polisen så de hinner att kunna förundersökningten ett enda bevis går, och det blev att de legat i en bredsäng tillsammans. det är inte ett så normalt beteende, han hade nog inte innan detta en bild av en sund frisk, han hade betalat för att plastikkirurgen i anonymitet utåt kuinde säga att det kommer förvärra men det gick nog vid en siffra ok jag ska göra mitt bästa, och istället gjorde så mindre ingreppet kunde bli.

han gjorde ju starten i Jackson 5, ej i puberteten och han var det jag såg en svart, mörkhy, svenska, en neger, jag har aldrig sett en neger tappa pigementationen till helt kritvit. jag har sett fläckvis synligt i ansikte att det är rosa. han blev åren gick inte en papparazzi lyckats få en bild på att sminket måste han nog få en expert för att fläckigheten minns jag inte utan det var alltid som en helhet pigmenten försvann. en genetisk åkomma har inte i detta fall, är ju endast möjligt om han ömsade skinn som ormar, våra hudceller dör och ersätts med nya i olika takt, därav kan inte det vara något annat än smink, jag tror inte han fått en kemikalie injicerad eller nåt. möjligen var nog inte denna teknik på 80-90talet heller, den fläckigheten som var blev något han inte ville visa.

tänkt på att när en röst hos barn som sägs, njut medans dden korta sångkarriär du har. att hamna i målbrottet är stämbanden så som en helt ostämd gittarr, högt o lågt. sen försvinner det och stämbanden har gett dej en mörkare röst. men den är inte en sångröst, fortfarande för ostämdb för att bara morsan vill höra den nu.

MJ hade mot sittmålbrotts, och efter sen jag minns de sista 5 åren, när han poratade, en uppenbart köpt sej tillbaka en stämma som var den röstregistretv han blev king of pop på. ingen har undgått puberteten, det som moder natur gav dej i röst, barn. att åskan slo9g nog inte ner på samma ställe 2 ggr i rad, 8inte när man redan e rik som barn.

jag tycker inte sämre om hitsen för det, men han är inte främst king of pop, mer king of mods

det som talar emot honom, han byggde ett enormt nöjesfält, riktat mot en åldersgrupp. det är ingen fara rik o gör nåt kul för barn, det blev lite obehagligt när han sover i samma säng och hade det varit så, hade väl fler fått sova där, det borde finnas fler barn som sagt till sina föräldrar att de fick sova i samma säng, barn pratar, kanske var det enda en tidsfråga tills någon hade skam i kroppen att ljuga med en summa som tror att pengar är nån garanti för ett bättre mående.

kortfattat
han är nog den enda som inte går att kunna , han var en för älskad och kultfigur, en av de största , jag hade fällt domen men han, han går inte att fälla för mig, vad tror ni?

sorglig död, en överdos, säkert tack vare läkaren möjlig att få hamna i missbruk bara det siffran blev hög, på ett sätt var det hans förmögenhet som blev hans uppgång, förfall och sen hans död
när du kan köpa allt möjligt, inte bara pengarna tappar sitt värde, han tappade nog även han i värderingar, han hade allt och hela livet tappade nog tillslutet sin mening, jag tror att han hade slut på inspirationen, sen var det en tidsfråga
Senast redigerad av Reality81 2014-03-27 kl. 02:13.
Citera
2014-03-27, 02:10
Medlem
William Hainess avatar
Sammanfogad tråd.

/mod
Citera
2014-04-23, 18:25
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
Jag har det ganska minnes och jag känner inte google nödvändighetens värde, det var svårt att missa en världsnyhet som hade nog kanske historiens största nyhetsvärde

det jag minns, de fann hårstrån som dna testades och det som band pojken i fråga till att om detta var ren utrpressning, hade nog fått från modern att inte rufsa ner lite utan att sov verkligen där det blir mer spår av dna så det stämde nog, det sexuella ofredandet var sexuell beröring, det fanns inga spår po pojken, och inga kroppsvätskor eller så, detta skulle ha varit direkt avgörande och då hade inte hans förmögenhet köpa sig från ett fängelsestraff, bevisföringen blir för stark ingen juridisk verksam i domstol begår ett oundvikligt fällande, och just att han har så mkt cash i detta scenario blir hans fall, omvärldens syn kan inte bli något annat, går han fri. det skulle tillsättas till dem i juryn ens kan komma undan,

du går till världshistoriens som den som tog emot mutan så att pedofilen fick frisedel. skulle det blivit starkare bevis för detta så om han blir friad nog blivit ett monster i betydligt, hittades kroppsvätska, eller på fysiskt på pojken en , ja. juryn som är faktiskt bestående av en representabla folket. Du kan nog inte hitta en enda jury där han blir oskyldig,

så, det slutade med att de gjorde upp i godo, dvs miljoners dollar, trots att det finns många fans som trodde mer att han var utpressad på pengar. borde inte denna mamma kunnat få en större summa om hon hotat med media och sen om utpressningen inte funkar, sen göra detta? en sak talar emot detta, han får tid till att dammsuga och då får hon otrd mot ord enbart mot en älskad av många, vilket förmodligen bara göra utpressaren inte erhålla en enda cent, hon kan nog bli med i tv programmet Worlds dumbest criminals. hon gjorde nog så fort det gick att få dit polisen så de hinner att kunna förundersökningten ett enda bevis går, och det blev att de legat i en bredsäng tillsammans. det är inte ett så normalt beteende, han hade nog inte innan detta en bild av en sund frisk, han hade betalat för att plastikkirurgen i anonymitet utåt kuinde säga att det kommer förvärra men det gick nog vid en siffra ok jag ska göra mitt bästa, och istället gjorde så mindre ingreppet kunde bli.

han gjorde ju starten i Jackson 5, ej i puberteten och han var det jag såg en svart, mörkhy, svenska, en neger, jag har aldrig sett en neger tappa pigementationen till helt kritvit. jag har sett fläckvis synligt i ansikte att det är rosa. han blev åren gick inte en papparazzi lyckats få en bild på att sminket måste han nog få en expert för att fläckigheten minns jag inte utan det var alltid som en helhet pigmenten försvann. en genetisk åkomma har inte i detta fall, är ju endast möjligt om han ömsade skinn som ormar, våra hudceller dör och ersätts med nya i olika takt, därav kan inte det vara något annat än smink, jag tror inte han fått en kemikalie injicerad eller nåt. möjligen var nog inte denna teknik på 80-90talet heller, den fläckigheten som var blev något han inte ville visa.

tänkt på att när en röst hos barn som sägs, njut medans dden korta sångkarriär du har. att hamna i målbrottet är stämbanden så som en helt ostämd gittarr, högt o lågt. sen försvinner det och stämbanden har gett dej en mörkare röst. men den är inte en sångröst, fortfarande för ostämdb för att bara morsan vill höra den nu.

MJ hade mot sittmålbrotts, och efter sen jag minns de sista 5 åren, när han poratade, en uppenbart köpt sej tillbaka en stämma som var den röstregistretv han blev king of pop på. ingen har undgått puberteten, det som moder natur gav dej i röst, barn. att åskan slo9g nog inte ner på samma ställe 2 ggr i rad, 8inte när man redan e rik som barn.

jag tycker inte sämre om hitsen för det, men han är inte främst king of pop, mer king of mods

det som talar emot honom, han byggde ett enormt nöjesfält, riktat mot en åldersgrupp. det är ingen fara rik o gör nåt kul för barn, det blev lite obehagligt när han sover i samma säng och hade det varit så, hade väl fler fått sova där, det borde finnas fler barn som sagt till sina föräldrar att de fick sova i samma säng, barn pratar, kanske var det enda en tidsfråga tills någon hade skam i kroppen att ljuga med en summa som tror att pengar är nån garanti för ett bättre mående.

kortfattat
han är nog den enda som inte går att kunna , han var en för älskad och kultfigur, en av de största , jag hade fällt domen men han, han går inte att fälla för mig, vad tror ni?

sorglig död, en överdos, säkert tack vare läkaren möjlig att få hamna i missbruk bara det siffran blev hög, på ett sätt var det hans förmögenhet som blev hans uppgång, förfall och sen hans död
när du kan köpa allt möjligt, inte bara pengarna tappar sitt värde, han tappade nog även han i värderingar, han hade allt och hela livet tappade nog tillslutet sin mening, jag tror att han hade slut på inspirationen, sen var det en tidsfråga

Det där var nog det mest svamliga och sämst skrivna inlägg jag någonsin läst på något forum.
Citera
2014-05-05, 15:29
Bannlyst
Jag är fascinerad över mysteriet med hans hud, vad är egentligen sanningen? Hade han verkligen vitiligo eller var det så att han genomförde operationer?
Citera
2014-05-05, 21:50
Medlem
Josephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
svammel

Google översättning?
Citera
2014-05-06, 21:21
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag är fascinerad över mysteriet med hans hud, vad är egentligen sanningen? Hade han verkligen vitiligo eller var det så att han genomförde operationer?
https://www.youtube.com/watch?v=tsUYjwvW7Ik

Där är sanningen. Nyligen publicerad.

Detta vill såklart inte media visa utan man älskade ju att ljuga ihop historier om MJ.

För dom som inte orkar se dokumentären om obduktionen, Michael Jackson hade en hudsjukdom som han själv sa i en intervju MEN han ljög om att han inte använde några produkter för att göra huden vitare. Det har nu bevisats att han gjorde, för att jämna ut färgen på kroppen för han fick fläckar på huden. MJ skämdes nog för detta. Han ville inte bli vit kvinna som många på flashback påstår

Om man är intresserad av ämnet kan man studera bilder på Michael mellan åren 1990-1991, det var där någonstans som han helt plötsligt blev märkbart blekare än tidigare. Han gick från att ha sminkat sig och jämnat ut den bruna färgen till att bleka ansiktet helt och därmed förlora all färg.
Citera
2014-05-10, 16:58
Medlem
Ribblods avatar
Finns ju några fina spår på Xscape skivan. Gillar att originalen finns så man vet hur mycket timbaland mm gjort själva.
Citera
2014-05-10, 22:00
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Japp, han hade vitiligo, fick vita fläckar på delar av kroppen men blekte sig också vit för att jämna ut hudfärgen så att han slapp vara fläckig.Efter hans död har det väl bekräftats.

Får mig att bli illa till mods med tanke på hur många som hånade honom för hudfärgsändringen medan han levde. Om han hade förklarat tydligt att han hade vitiligo hade han nog sluppit enorma mängder förakt.

Han nämnde väl snabbt Oprah-intervju på 90-talet att han hade nån hudsjukdom men det nämndes bara så snabbt och lät extremt otrovärdigt, och var inget som talades särskilt mycket om efter detta, så det lät verkligen bara som en dålig lögn.
Fanns ingen anledning att tro honom med tanke på att han även förnekade att han skulle gjort mängder av plastikoperationer.

Det märkliga var att han KUNDE ha förklarat för världen hur det låg till och sluppit massa tjafs om han bara velat.
Om de hade gått ut med detta som ett tydligt statement om sin sjukdom och fått en läkare att bevisa att han hade vitiligo så hade nog de flesta trott honom och han hade fått sympati istället för hat och hån.
Måste varit så att Jackson hellre lät folk tro vad de ville än att aktivt snacka om sin sjukdom.

Sen låg det väl ändå mycket sanning i att han gärna såg vit ut med tanke på att alla hans plastikoperationer gick åt att förvandla honom åt det hållet.
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2014-05-10 kl. 22:05.
Citera
2014-05-13, 19:05
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribblod
Finns ju några fina spår på Xscape skivan. Gillar att originalen finns så man vet hur mycket timbaland mm gjort själva.

Detta "Excape" är ett album med producenter som är desperata efter $. Alla låtar kan man hitta efter max 1 minuts internet sökande.
Citera
2014-05-26, 17:55
Medlem
Ass.Parades avatar
You felt like God was within him - Brett Ratner
(By Patrick Goldstein From the LA times)

I called Ratner this morning to ask him how he became such fast friends with Jackson. It turns out that they met in 1998 when Ratner was finishing his first "Rush Hour" picture. One day, Chris Tucker was doing a scene and broke into a wild, Michael Jackson-style dance. The sequence was so funny that when Ratner had test screenings of the film, it got one of the biggest laughs in the picture. But because it was an obvious Jackson impression, Ratner knew he had to clear it with the pop star before he could put it in the movie.

Two days later Ratner picked up the phone and heard the soft, feathery voice of Michael Jackson. "Michael said he'd watched the whole movie and loved it, especially the scene Chris did with his dance. He said, 'You have my permission to use whatever you want.' " That was great, but Ratner needed something in writing. When he asked Jackson to sign something on a piece of paper, Jackson simply invited him up to the ranch. "So I drove up there and walked in, with all his giraffes and other animals, all out there to greet me." Ratner recalls. "I ended up staying at the ranch and we just became great friends. We both had this huge, almost childlike fascination with movies and music and all kinds of entertainment."

Over the years, Ratner and Jackson spent an enormous amount of time together. They would film each other, with Jackson asking Ratner about how he became a film director and Ratner asking Jackson about how he became an entertainer. "I have hours of footage of us, sitting around in our pajamas, with me asking him about what kind of music he loved as a kid, what kind of books he had on the wall as a kid. When you were with him, you really felt like God was within him. He was an amazing, superhuman kind of person, but he always treated you as an equal. He would be your friend and he never asked for anything in return."

One of their favorite activities was to have dance-offs in the game room at Jackson's house. Jackson would put on a record, usually a song by his sister, Janet, and unleash some awesome dance moves. Then Ratner or Chris Tucker, who would sometimes come along, would play Michael's records and dance along to them. I asked Ratner if that felt a little like a mere mortal playing one-on-one with LeBron James. "Hey, I wasn't self-conscious. I'm a pretty good dancer. It was just fun to do it together."

When they weren't dancing, Ratner and Jackson would watch movies together. He says they must've watched the original version of "Willie Wonka and the Chocolate Factory" 50 times over the years. "I know that people looked at Michael and thought he was strange, but to me, he was fascinating," Ratner says. "He was the most inspirational person in my life. His one dream was to cure all the sick children in the world. And when I'd say, 'Isn't that impossible?' Michael would just start to cry. He was very emotional about things that moved him. I guess you'd have to say he was a pure innocent in a world that wasn't so innocent anymore."
Citera
2014-05-28, 20:18
Medlem
Jag måste bara fråga er:

Vilka är era topp 3 låtar med MJ?

Av alla låtar ni hört från hans första med Jackson 5 till de senaste på Xscape?
Var inte tråkiga nu och säg exempelvis Black or White eller Beat it nu!
Av alla låtar menar jag nu!

Själv har jag svårt att bestämma mig, men exempelvis gillar jag den extremt okända låten For all time mycket. Även The Love you save från Jackson 5.. Gillar en massa låtar egentligen.. Speechless är en bra låt. Låten Muscles han gör med Diana Ross är ju sjukt bra också!

Måste bara få länka Muscles ocg For all time! Btw, varför kom inte For all time med på något album? Väldigt lik Human Nature..

Muscles:
https://www.youtube.com/watch?v=uGN-mGI5JrM

For all time:
https://www.youtube.com/watch?v=bzliWbyQJFU

När jag hör For all time tänker jag mig bort.. Ser mig själv på ett flygplan med någon brud man älskar, påväg över Atlanten eller något mot något semestermål..
Citera
2014-05-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pure.gold
Jag måste bara fråga er:

Vilka är era topp 3 låtar med MJ?

Av alla låtar ni hört från hans första med Jackson 5 till de senaste på Xscape?
Var inte tråkiga nu och säg exempelvis Black or White eller Beat it nu!
Av alla låtar menar jag nu!

Själv har jag svårt att bestämma mig, men exempelvis gillar jag den extremt okända låten For all time mycket. Även The Love you save från Jackson 5.. Gillar en massa låtar egentligen.. Speechless är en bra låt. Låten Muscles han gör med Diana Ross är ju sjukt bra också!

Måste bara få länka Muscles ocg For all time! Btw, varför kom inte For all time med på något album? Väldigt lik Human Nature..

Muscles:
https://www.youtube.com/watch?v=uGN-mGI5JrM

For all time:
https://www.youtube.com/watch?v=bzliWbyQJFU

När jag hör For all time tänker jag mig bort.. Ser mig själv på ett flygplan med någon brud man älskar, påväg över Atlanten eller något mot något semestermål..

Den bästa är Leave Me Alone

/på den senaste,är det inte han som sjunger,läste jag att anhöriga har sagt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in