Citat:
Ursprungligen postat av
Ixxen
Samtidigt så gör du nästan 3X så mycket DMG som jag gör så det blir svårt för mig, körde dock på T1 igår på Adventure, alltså bountys, dog et par ggrmen tog mig igenom det ändå, ska försöka sätta en Rift på samma sätt, kommer ta en bra stund men värt om man får grymt med XP, gick upp 4 lvl på paragon igår på kanske 1 timme så mums mums!
Jag vet inte vad MoJ och ToT är så du får gärna förklara tack, är rätt kass på förkortningar

Det var inte till dig jag skrev när jag snackade om T1. Jag tycker fortfarande att du ska testa att springa igenom några rifts på normal.

Som Andersson sa så är MoJ: Mask of Jeram, sedan insåg jag att jag skrev fel på TaT/TnT: Tasker and Theo. Gjorde det hela kvällen igår när jag spelade insåg jag nu också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Firewaia
Jag har samma mojo som dig i kistan, dock halvkass roll. Men kanske skulle testa ännu mer pets och dra på mig ringen som kallar fram hundar och sen försöka leta reda på den ringen du har som gör om de till elaka hundar... Hmmm. Jag kanske bara är van att hålla maxtempo på master. Dock känns jag squishy som fan, en stunlock eller liknande i en elitepöl med laser eller nåt och jag går upp i ångor.
Vilken ring kallar fram hundar? Syftar du på mojon nu?
Mojon är i alla fall bra, för då kan du byta ut din hundskill mot Fetish Army, det vinner du på. Speciellt du som inte använder dig av Sycophants kan kasta den hela tiden utan att bekymra dig över att förlora ett gäng pets.
Hoppas inte för mycket av ringen som gör hundarna till en gargantuan dog. Han gör bra med skada, men det finns lite nackdelar med att bara ha en stark hund istället för 3/4 lite svagare hundar:
Mindre targets, monstrena har mindre pets att attackera och fler kan välja att gå direkt på dig.
För dig som lirar med Leeching Beasts kommer dina hundars attack speed att sjunka, från att vara 3/4 som attackerar till att bara vara en. Det är 3/4 gånger mer LoH jämfört med vad din ensamma hund klarar av. Om du dessutom byter bort din hundskill mot Fetish Army så kommer din monsterhund inte ha någon runa. Den kommer vara physical och inte ha några speciella effekter.
För mig som 1: Använder mig av Sycophants så blir jag inte lidande av att ha 2 - 3 hundar mindre än jag brukar. För under ideala förhållanden så har jag ~10 - 15 Sycophants som springer omkring och retar monstrena ändå.
2: Inte spelar HC, så klarar jag mig utan LoH-förlusten (Jag hade inte ens LoH på mina hundar även innan.) jag litar på att Spirit Walka mig ur tuffa situationer då den laddar om rätt snabbt tack vare Grave Injustice, och att använda potions när Spirit Walk laddar om ifall det behövs.
Mjo, blir jag också fasthållen bland Arcanes så kan jag nästan hälsa hem. Så jag försöker att inte använda Spirit Walk mot de mobsen mer än jag verkligen behöver. Så man kan fly från Frozen eller Jail eller vad det kan tänkas vara.
Det var något mer jag tänkte skriva om, men jag glömde bort vad det var. Så om du har några frågor så är det bara att fråga på, så kanske jag kommer på vad det var jag skulle nämna. :P