2014-05-09, 17:54
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Klart man stänger riften om det är en kass rift, men jag brukar cleara om det är cursed hold, graveyard, weeping hollow eller något annat fint, samt så brukar jag kolla nästa level om jag är i närheten till den. Shards vinner inte emot droppade items.

Nej men vad menar du med droppade items? Om du öppnar en ny rift direkt så droppar det ju lika mycket där bara det att du dödar riftbossen mer frekvent vilket betyder mer souls + mer shards (mer legendaries).

Enda argumentet jag kan tänka mig emot detta är att man får mer downtime i form av att farma keys, men de flesta vill väl ha något från caches ändå och då är det inte downtime då du skulle gjort det i vilket fall, och har man som sagt tusentals keys så är det inte relevant ändå då det tar fruktansvärt lång tid att göra åt allt.
Citera
2014-05-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Nej men vad menar du med droppade items? Om du öppnar en ny rift direkt så droppar det ju lika mycket där bara det att du dödar riftbossen mer frekvent vilket betyder mer souls + mer shards (mer legendaries).

Enda argumentet jag kan tänka mig emot detta är att man får mer downtime i form av att farma keys, men de flesta vill väl ha något från caches ändå och då är det inte downtime då du skulle gjort det i vilket fall, och har man som sagt tusentals keys så är det inte relevant ändå då det tar fruktansvärt lång tid att göra åt allt.

Det jag menar är att om man har en BRA rift mitt framför sina ögon, så bör man inte stänga riften utan cleara den. Och som jag nämnde så kan det vara värt och kolla nästa rift, ifall den är närtill.
Det är inte alltid man får bra rifts och de bästa sakerna droppas.
Det är t.ex enklare att droppa en soj än att gambla en samt att dina set delar droppas endast.
Citera
2014-05-09, 18:46
Medlem
Andersson93s avatar
Hej. En snabb fråga: Kan jag använder Puzzle Ring på min follower? Funkar det?
Citera
2014-05-09, 19:07
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93

Klart du kan, men har för mig att du inte har den lilla ettriga Goblin aktiv då...
Testa om inte annat?
Citera
2014-05-09, 20:42
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93

i stat syfte ja. att få fram en hjälpande goblin? nej
Citera
2014-05-09, 20:54
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Klart du kan, men har för mig att du inte har den lilla ettriga Goblin aktiv då...
Testa om inte annat?

Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
i stat syfte ja. att få fram en hjälpande goblin? nej
Okej, som jag trodde då. Aja, tack fär hjälpen.
Citera
2014-05-09, 22:26
Medlem
Halloj!

Börjar lite smått bli frustrerad och hoppas ni har något förslag som jag missat..

Kör expert på raids i Adventure mode, får knappt några "legends vapen/gear" alls, snittar kanske 3 timmar om dagen på det och händer inte speciellt mycket och när jag väl får legends så är det samma vapen/gear som innan dvs helt obrukbara för min Crusaider..

Klarade precis Diablo på hard och är level 70 + 39, så tycker ändå jag är i hyfsad level för att få lite schyssta dropps!?

Vad hjar jag missat? Har även i min hjäm 37% find magic items men nja, tycker då inte att det hjälper speciellt mycket, tips mottages mer än gärna!

Tack
Citera
2014-05-09, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Halloj!

Börjar lite smått bli frustrerad och hoppas ni har något förslag som jag missat..

Kör expert på raids i Adventure mode, får knappt några "legends vapen/gear" alls, snittar kanske 3 timmar om dagen på det och händer inte speciellt mycket och när jag väl får legends så är det samma vapen/gear som innan dvs helt obrukbara för min Crusaider..

Klarade precis Diablo på hard och är level 70 + 39, så tycker ändå jag är i hyfsad level för att få lite schyssta dropps!?

Vad hjar jag missat? Har även i min hjäm 37% find magic items men nja, tycker då inte att det hjälper speciellt mycket, tips mottages mer än gärna!

Tack

Länka gärna din armory så jag kan ta en titt på ditt gear, så kan jag hjälpa dig med vad du ska reroll och vad för gems osv. Att du får mindre legendaries när du kör på expert och hard är inte konstigt. Det är ingen nivå alls, du ska köra minst torment 1. Det är där det droppas mest legendaries i timmen, om man är effektiv. En rift ska inte ta dig mer än 10 minuter att göra, helst runt 7 minuter, eller ännu mindre.

Något säger mig att du snittar på mycket högre tider än så och att ditt gear är helt fel på alla sätt och vis om du tycker att Diablo på hard är något som är svårt/bra gjort. Nu kan det låta som jag klankar ner på dig, men det gör jag inte, vissa i tråden tar illa upp av att jag försökt hjälpa dom för att jag är rak med det jag säger, så länka gärna din gubbes armory (googla diablo 3 armory eller något så hittar du nog).

Så kan jag hjälpa dig med både build och ditt gear. Spelar du Witch Doctor så är jag dock inte rätt person att fråga, resten av klasserna har jag decent knowledge av.

Edit: Om du spelar 3 timmar om dagen, så ska du kunna spela Torment 1 efter max en vecka, något säger mig bara att du gör saker lite fel, så hoppas jag kan hjälpa dig helt enkelt så du slipper sitta fast i de lägre nivåerna utan en aning om hur spelet fungerar.
Senast redigerad av Prixm 2014-05-09 kl. 22:37.
Citera
2014-05-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Länka gärna din armory så jag kan ta en titt på ditt gear, så kan jag hjälpa dig med vad du ska reroll och vad för gems osv. Att du får mindre legendaries när du kör på expert och hard är inte konstigt. Det är ingen nivå alls, du ska köra minst torment 1. Det är där det droppas mest legendaries i timmen, om man är effektiv. En rift ska inte ta dig mer än 10 minuter att göra, helst runt 7 minuter, eller ännu mindre.

Något säger mig att du snittar på mycket högre tider än så och att ditt gear är helt fel på alla sätt och vis om du tycker att Diablo på hard är något som är svårt/bra gjort. Nu kan det låta som jag klankar ner på dig, men det gör jag inte, vissa i tråden tar illa upp av att jag försökt hjälpa dom för att jag är rak med det jag säger, så länka gärna din gubbes armory (googla diablo 3 armory eller något så hittar du nog).

Så kan jag hjälpa dig med både build och ditt gear. Spelar du Witch Doctor så är jag dock inte rätt person att fråga, resten av klasserna har jag decent knowledge av.

Edit: Om du spelar 3 timmar om dagen, så ska du kunna spela Torment 1 efter max en vecka, något säger mig bara att du gör saker lite fel, så hoppas jag kan hjälpa dig helt enkelt så du slipper sitta fast i de lägre nivåerna utan en aning om hur spelet fungerar.

Tack!

Nej jag tar absolut inte illa upp av ärliga och raka svar, snarare tvärt om!
En rift för mig tar mellan 15-30 min utan tvekan..
Har försökt att satsa rätt mycket på resistans för att inte göra som i D2 att dö så fort det används fire skills, arcane osv mot mig, vet att det är totalt 2 olika spel som inte alls är lika men jag tror du förstår hur jag tänkt..

Länken är här..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ixxen-2180/hero/39536528
Citera
2014-05-09, 22:56
Medlem
Känns heller inte att när jag försökt boosta å strenght så händer det något speciellt med attack dmg..
Citera
2014-05-10, 00:11
Medlem
Firewaias avatar
Spelar hardcore, men har ingen större koll. Någon av er räknenissar med koll på skills och annat som kan säga vad jag borde satsa på i form av stats och annat? Just nu har jag lekt med att försöka få upp petsen lite, och agera springande nuke och det fungerar lysande. Men känns som jag med mitt gear ligger bakom ändå, har precis vågat mig upp i torment 1 och det känns sketchy som fan faktiskt. Vilket det känns som att det inte borde göra?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/FireWaia-2580/hero/38925444

Gör jag något fel?
Citera
2014-05-10, 03:39
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Tack!

Nej jag tar absolut inte illa upp av ärliga och raka svar, snarare tvärt om!
En rift för mig tar mellan 15-30 min utan tvekan..
Har försökt att satsa rätt mycket på resistans för att inte göra som i D2 att dö så fort det används fire skills, arcane osv mot mig, vet att det är totalt 2 olika spel som inte alls är lika men jag tror du förstår hur jag tänkt..

Länken är här..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ixxen-2180/hero/39536528
Jag kan ingenting om Crusader, så jag ska inte lägga mig i där.

Men en sak som är värd att veta är att looten är densamma på normal - hard - expert - master. Så istället för att spela en rift på expert och spendera 15 - 30 minuter per rift så kan du spurta igenom normal och kanske närma dig 10 min per rift. Eftersom looten är densamma på normal och legendary drop rate inte skiljer så otroligt mycket så vinner man oftast på att spela en lägre svårighetsgrad snabbt flera gånger om än att köra en högre svårighetsgrad som tar lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Spelar hardcore, men har ingen större koll. Någon av er räknenissar med koll på skills och annat som kan säga vad jag borde satsa på i form av stats och annat? Just nu har jag lekt med att försöka få upp petsen lite, och agera springande nuke och det fungerar lysande. Men känns som jag med mitt gear ligger bakom ändå, har precis vågat mig upp i torment 1 och det känns sketchy som fan faktiskt. Vilket det känns som att det inte borde göra?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/FireWaia-2580/hero/38925444

Gör jag något fel?
Bara genom att kolla på siffrorna lite snabbt så borde du klara av T1 utan problem.
Såhär ser min ut: http://eu.battle.net/d3/en/profile/eXotic-2996/hero/42360846
Jag sprintar igenom T1 utan några problem alls. Mer än om min Sprit Walk är på Cooldown och jag blir frozen-jailed-arcane sentried. Men med såna elite prefix får jag fasen problem även på normal. Haha. :P

Edit: Blev lite osäker nu när jag kikat lite närmre på ditt gear. Jag har fler pets än du har, tack vare min mojo. Sedan har jag en MoJ som är bättre, så varje pet gör mer skada. Å andra sidan har du ToT som inte jag har, så den väger upp lite åt dig.
Senast redigerad av eXotic 2014-05-10 kl. 03:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in