2014-05-10, 13:52
Medlem
crocotars avatar
Vilken match det var igr mellan Tje-Slo. Jagr allts, det sitter i vggarna.

Knner p mig att Gustav Nyquist kommer explodera i Sverige under detta VM. Han fick aldrig riktigt chansen att bevisa hur bra han r i OS, och de flesta vet nog inte hur han presterat i NHL.

Gissar p 2ml + 1 assist fr hans del i eftermiddag. 5-1 Sverige.
Citera
2014-05-10, 14:03
Medlem
Danmark ska vi sl relativt enkelt, men i vrigt har jag inga strre frhoppningar tyvrr. Sedinarna saknas, Zetterberg r borta, Nicklas Bckstrm likas , listan kan gras lng. Backsidan ser bra ut men mlvaktsidan och forwardssidan r jag mer orolig fr. Guld kan vi nog glmma men en semifinalplats br vi trots allt kunna knipa. Vi har ju trots allt bara missat semifinal 2 gnger under 2000-talet i VM-sammanhang. Det enda som talar fr att vi kan ta ett nytt guld enligt mig r att HL ker ur Stanley Cup med NYR och blixtinkallas till Tre Kronor men inte ens han kan dra lasset helt sjlv.
Citera
2014-05-10, 14:07
Medlem
Zluskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det enda negativa med OS-hockeyn var att dom gick s konstiga tider, minns att jag missade ett par matcher p grund av jobb och det var jvligt synd. Tycker vl inte att matchtiderna r helt klockrena nu heller men jag missar i af inte lika mycket .Och det roliga med VM r just att det mest ovntade kan hnda.
Tycker det r nt charmigt med att sitta uppe och se en match 03.00 men 16.00 r inte lika spnnande av ngon anledning
Citera
2014-05-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zluske
Tycker det r nt charmigt med att sitta uppe och se en match 03.00 men 16.00 r inte lika spnnande av ngon anledning
Instmmer helt. Hade det inte varit fr dom konstiga matchtiderna s hade jag sett varenda minut av OS-hockeyn
Citera
2014-05-10, 16:17
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik444
Var en journalist frn Kanada som sa att de kan ta ut 15 landslag som r bttre n det som spelar detta vm.

D frstr du kanske att Kanada har bredd. De bryr sig inte s hrt hemma om det inte skulle bli guld.

D de vet att vm inte har ngon status lngre med nuvarande upplgg.

15 landslag, verdriv grna lite mer. De har haft samma upplgg hela tiden? Uppenbart s hller kanadas bredd inte lika bra klass som andras nationer, fr det r inte bara kanada som inte stller upp med sina mest hypade spelare.

Men ni ska jmt komma och frsvara kanadas misslyckande, varfr? Detta r kanada d de inte fuskar. De som inte r motiverade r inte dr.
Citera
2014-05-10, 16:24
Medlem
1989-04-20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipskalle
Det r vl just det, det r?

Argumentera fr din sak ifall du vill pverka min sikt, ditt frgetecken sger mig absolut ingenting. Du behver ven gra det n mer vertygande nu infr din andra chans, jmfrt med om du hade anstrngt dig frn frsta brjan. Sdana r reglerna.
Citera
2014-05-10, 16:30
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Kanada r aldrig srskilt motiverade till VM, fr nt r sen vart dom ju i blsvder i Finland nr dom var ute och festade dagen innan match. Dessutom s startar de nstan aldrig bra i VM, s denna frlusten r inget att frstora upp.

Det var inte direkt frlusten mot grodtarna som fick mig att undra, det r nt som jag tnkt p ett bra tag. Hur vanliga kanadensare ser p VM respektive OS allts. Jag har ju kollat p hockey-VM under mnga r men inte lrt mig se det ur en kanadesisk supporters gon.

Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Det r den urskten folk kr med, men de som saknar motivationen r nog inte dr ht. Faktum r att Kanada fr inte samma frdelar i VM med domare och snt.

Det dr sistnmnda fr mig att hnflina med lpparna

Citat:
Var en journalist frn Kanada som sa att de kan ta ut 15 landslag som r bttre n det som spelar detta vm.

D frstr du kanske att Kanada har bredd. De bryr sig inte s hrt hemma om det inte skulle bli guld.

Ja som frsta matchen visade sig s var det lite "tanigt" frsta dagen ja

Aprop dagens match mot Danmark drmmer jag om en dag d vi fr se Sverige-Island M vara att det drjer till 2016 (tidigast och det r ingen strre chans) med tanke p att det r C-VM fr deras del
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2014-05-10 kl. 16:40.
Citera
2014-05-10, 17:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Snack. Kanada vill alltid vinna. Dremot r det naturligtvis s att VM inte har samma status som OS, men det gller vl alla lag. Kanadas instllning r dock inte att ka dit fr att frlora:

Citat:
...the one thing they were pretty passionate about from the beginning is the guys that want to be there, those are the ones that you want.

Kanadas GM Ron Blake som talesperson fr vad satsningen handlar om.

Klart att det r smre kvalitet p spelarna i ett VM n p spelarna i ett OS. Kanada har dock inte full representation i NHL-lagen hemmavid. Det r ju andra lag n Kanada som saknar de bsta spelarna. Det lag Kanada skicka r i alla fall av mycket god NHL-kvalitet.
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-05-10 kl. 17:14.
Citera
2014-05-10, 18:12
Medlem
m4tt145s avatar
Ner med Jimmie Ericsson till fjrdekedjan, han r endast brunkare p den hr nivn. Sjgren och Axelsson var bra idag, stt dom bredvid Nyquist och skicka ner Jrnkrok i tredje.
Senast redigerad av m4tt145 2014-05-10 kl. 18:16.
Citera
2014-05-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ner med Jimmie Ericsson till fjrdekedjan, han r endast brunkare p den hr nivn. Sjgren och Axelsson var bra idag, stt dom bredvid Nyquist och skicka ner Jrnkrok i tredje.

Hej Mattias, hller med.
Frgan r vad Jrnkrok gr med ht? Han r ingen spelare fr 3-4 kedjan heller.
Thuresson och Rasmussen borde ersatt Jrnkrok och Hjalmarsson.

Tre Kronors medellngd: 186 cm
Tre Kronors medelvikt: 89 kg
Citera
2014-05-10, 18:51
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Jimmie var bst i sin kedja, det var de andra som inte hll mttet. Jrnkrok var riktigt dlig och Nyquist gjorde inte heller mycket vsen av sig, snyggt ml av honom dock.
Citera
2014-05-10, 18:56
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatalyaPoklonskaya
Hej Mattias, hller med.
Frgan r vad Jrnkrok gr med ht? Han r ingen spelare fr 3-4 kedjan heller.
Thuresson och Rasmussen borde ersatt Jrnkrok och Hjalmarsson.

Tre Kronors medellngd: 186 cm
Tre Kronors medelvikt: 89 kg
Jrnkrok var inte bra idag, o andra sidan var ingen i hans kedja srskilt bra ven om Nyquist gjorde ml, tyckte inte det var ngon bra kedja alls. Jag hade rullat:

Mller - Backlund - Lindstrm
Axelsson - Sjgren - Nyquist
Klasen - Jrnkrok - Hjalmarsson
Ericsson - Lundqvist - Danielsson

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jimmie var bst i sin kedja, det var de andra som inte hll mttet. Jrnkrok var riktigt dlig och Nyquist gjorde inte heller mycket vsen av sig, snyggt ml av honom dock.
Hela kedjan var dlig, att det var en fin kmparinsats av Ericsson kan jag hlla med om. Han kommer dock inte producera p den hr nivn och gr bra mycket mer nytta i en fjrdekedja n i en andra. Att f igng Nyquist och Jrnkrok r prio ett.
Senast redigerad av m4tt145 2014-05-10 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in