2014-05-09, 19:46
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Edit: är det sant att vem som helst kan åka en till Vitryssland med hjälp av en hockeybiljett? Låter ju galet. Vitryssland är med i EU kan väl tilläggas. Lär har betydelse.

Nej Vitryssland är inte med i EU (ett krav är avskaffande av dödsstraff, något staten inte uppfyllt än). Lukashenko är dock stort hockey-fan så han ville bjuda det internationella samfundet på en visumfri månad (det räcker med en hockeybiljett för inträde ja)

Citat:
Edit: apropå om några är i Minsk. Jäklar vad staden verkar ha ett snyggt upplägg. Aldrig varit där, men på kartan ser det snyggt ut Synd bara att det ska blandas in politik under VM. Hoppas det inte stör för mycket. Ursäkta mitt spårande

Personligen tror jag att det kan komma ut nåt positivt av det, tex Sverige och Vitryssland har ju inte dragit jämnt de senaste åren så kanske det komma ut nåt positivt av att man låter Vitryssland arrangera det (en dörr som öppnats typ)
Citera
2014-05-09, 19:53
Medlem
MowCows avatar
Citat:
Edit: är det sant att vem som helst kan åka en till Vitryssland med hjälp av en hockeybiljett? Låter ju galet. Vitryssland är med i EU kan väl tilläggas. Lär har betydelse.

Nej, Vitryssland är inte med i EU och ja man behöver inte visum för att åka dit under tiden 25.4 - 30.5

Källa
Citera
2014-05-09, 20:19
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MowCow
Nej, Vitryssland är inte med i EU och ja man behöver inte visum för att åka dit under tiden 25.4 - 30.5

Källa
Tack för källan Kommer detta innebära att en mängd romer (inge rasism nu) kommer att bli kvar i Vitryssland även efter att visumet tagit slut? Ingen bra koll på visum, men har de span(!) efter en månad Har förresten inget pass, (gått ur tiden) men kan jag flyga till Arlanda (inget direkt flyg) och sedan till Minsk eller Gomel? Hade ju varit rätt fett
Enligt min knackiga engelska gäller alltså detta enbart för flyg? Du kan alltså inte ta dig in i landet med annat färdmedel, vilket isf låter väldigt underligt.
Verkar inte som jag kan hitta något lågt pris tyvärr
Citera
2014-05-09, 22:06
Medlem
ulvvfs avatar
Då inte kanada fuskar, så visar de sitt rätta ansikte och förlorar emot länder som frankrike. Nathan MacKinnon öste in poäng i NHL-slutspelet, men frankrike de var för tuffa helt enkelt.
Citera
2014-05-09, 22:17
Medlem
Ryssarna imponerade faktiskt valdigt mycket idag, Schweiz som jag trodde skulle rusta en stark och robust defensiv hade helt klart stora problem med den ryska bjornen. Defensiven hos ryssen var ocksa imponerande aven om schweiz inte bjod upp till dans pa nagot satt. Bobrovsky visar battre form an den han visade i os. Kul!

Tje-slo var nastan provocerande att kolla pa pga allt javla slarv och lojhet.
Citera
2014-05-09, 22:22
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Då inte kanada fuskar, så visar de sitt rätta ansikte och förlorar emot länder som frankrike. Nathan MacKinnon öste in poäng i NHL-slutspelet, men frankrike de var för tuffa helt enkelt.

Hur är det med Kanada och VM? Läste i början av tråden att de går för guld men jag har för mig att jag hört nåt om att de hellre lägger energin på OS än VM? Du får väl olika svar från person till person men jag undrar bara lite smått
Citera
2014-05-09, 22:41
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Hur är det med Kanada och VM? Läste i början av tråden att de går för guld men jag har för mig att jag hört nåt om att de hellre lägger energin på OS än VM? Du får väl olika svar från person till person men jag undrar bara lite smått
Kanada är aldrig särskilt motiverade till VM, för nåt år sen vart dom ju i blåsväder i Finland när dom var ute och festade dagen innan match. Dessutom så startar de nästan aldrig bra i VM, så denna förlusten är inget att förstora upp.
Citera
2014-05-09, 22:53
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

Det är den ursäkten folk kör med, men de som saknar motivationen är nog inte där öht. Faktum är att Kanada får inte samma fördelar i VM med domare och sånt.
Citera
2014-05-09, 22:59
Medlem
1989-04-20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecro
haha jo det var lite kul när dem vann med 6-1 mot oss, dem hade skitmånga proffs från NHL, vi hade nästan bara rookies i landslaget, dem spöade ett gäng småglin och dem är sjukt stolta.

Jag tror ärligt talat inte att du tyckte att det var kul, men som vanligt när Sverige förlorar så kör svensken på "ääää hockey vem fan bryr sig" eller kan inte ta förlusten. Finnarna tog förlusten i OS-finalen otroligt bra jämfört med hur svenskar hanterat förlusten i 2011. Trots att det är de som borde grina hårdare än vad ni gör. Ungefär som argumentet att junior-VM är den sanna hockey-utmaningen, tills Finland slog er i finalen även där.
Citera
2014-05-09, 23:04
Medlem
Så jävla göt med skrällar i hockey-Vm. Att Frankrike slog Kanada är enligt mig en betydligt större skräll än att Schweiz tog silver förra året.
Citera
2014-05-09, 23:08
Medlem
MartinStLouiss avatar
Var detta första gången som Frankrike vann mot Kanada i en vm-match?
Citera
2014-05-09, 23:10
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Tack för källan Kommer detta innebära att en mängd romer (inge rasism nu) kommer att bli kvar i Vitryssland även efter att visumet tagit slut? Ingen bra koll på visum, men har de span(!) efter en månad Har förresten inget pass, (gått ur tiden) men kan jag flyga till Arlanda (inget direkt flyg) och sedan till Minsk eller Gomel? Hade ju varit rätt fett
Enligt min knackiga engelska gäller alltså detta enbart för flyg? Du kan alltså inte ta dig in i landet med annat färdmedel, vilket isf låter väldigt underligt.
Verkar inte som jag kan hitta något lågt pris tyvärr

Du Måste ha en hockeybiljett för att komma in utan visum, dessutom står det inget om att det endast gäller flyg.
Det står att de förväntar sig den största strömmen av människor via de största flygplatserna samt järnvägsstationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in