2014-05-09, 23:12
Medlem
1989-04-20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzoi
Finnarna r stolta bara av att vinna karjala cup, det r bland det strsta man kan vinna i Finland. Faktum r att dom inte har s mycket mer vinster n 2 VM guld och 11 Karjala cup guld.

Sen ska man vl inte ta ifrn dom att dom faktiskt spelat bra under sina Karjala cup turneringar. Speciellt 1996, i alla fall om du frga min granne Jucka.

Karjala Cup r en del av Euro Hockey Tour, dr resultaten av fyra turneringar mellan Sverige, Finland, Tjeckien och Ryssland (som den du svarade anser att Finland inte kan n upp till prestationsmssigt) sls ihop och en vinnare utses. Det r inte s obetydligt som ni frsker f det till. Finland leder medaljligan i EHT med flest guld (7) och minst fjrdeplaceringar (1) sedan 1996. Visst, det r inte OS, men det r dock inget som gr att vifta bort heller.

Det stavas "Jukka" fr vrigt, perversa svennebanan.
Citera
2014-05-10, 00:02
Medlem
P ngot jvla stt knns starten p detta VM roligare n p lnge, kanske fr att det r vr. Kanske fr att jag njuter av att se Jaromir Jagr, aja spela roll! Nu r det snart NHL ocks
Citera
2014-05-10, 01:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
P ngot jvla stt knns starten p detta VM roligare n p lnge, kanske fr att det r vr. Kanske fr att jag njuter av att se Jaromir Jagr, aja spela roll! Nu r det snart NHL ocks

Vr har det vl varit varje r, p senare tid, nr hockey-VM har startat. Det kan det sledes inte vara. Jag kan inte heller hlla med dig. Jag tyckte att det kndes mer avslaget n det brukar. Minsk verkar dock hlla trycket uppe ven om hemmalaget fick en lektion av USA.
Citera
2014-05-10, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Hur r det med Kanada och VM? Lste i brjan av trden att de gr fr guld men jag har fr mig att jag hrt nt om att de hellre lgger energin p OS n VM? Du fr vl olika svar frn person till person men jag undrar bara lite smtt

Var en journalist frn Kanada som sa att de kan ta ut 15 landslag som r bttre n det som spelar detta vm.

D frstr du kanske att Kanada har bredd. De bryr sig inte s hrt hemma om det inte skulle bli guld.

D de vet att vm inte har ngon status lngre med nuvarande upplgg.
Citera
2014-05-10, 09:08
Medlem
Jvla gnllande om hur ondigt VM r, vadfan det finns ju bara OS och vm om man ej rknar med en massa sm obetydliga turneringar. Jag tycker VM ofta bjuder p underhllande hockey, det verkar dessutom som att vm intresserar ryssar, tjecker och slovaker och Kanada brukar ju ofta f med en och annan stjrna. Ett jvla lipande " dom hade stjrnor, vi hade rookies" so what, alla spelar fr att vinna och meningen r ju att ha ett s bra lag som mjligt, lyckas man inte f med toppspelare s r det synd.
Citera
2014-05-10, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FSMW
Jvla gnllande om hur ondigt VM r, vadfan det finns ju bara OS och vm om man ej rknar med en massa sm obetydliga turneringar..

NHL r vl inte direkt liten och obetydelig, Stanley Cup r det strsta man kan vinna inom ishockey.

men ja VM fr aldrig missas, Landskamp! och det enda inom sport som p rttvist underlag gr att spa finnarna i och samtidigt r kul att se! heja sverige!
Citera
2014-05-10, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1989-04-20
Karjala Cup r en del av Euro Hockey Tour, dr resultaten av fyra turneringar mellan Sverige, Finland, Tjeckien och Ryssland (som den du svarade anser att Finland inte kan n upp till prestationsmssigt) sls ihop och en vinnare utses. Det r inte s obetydligt som ni frsker f det till. Finland leder medaljligan i EHT med flest guld (7) och minst fjrdeplaceringar (1) sedan 1996. Visst, det r inte OS, men det r dock inget som gr att vifta bort heller.

Det stavas "Jukka" fr vrigt, perversa svennebanan.
Det r vl just det, det r?
Citera
2014-05-10, 11:26
Medlem
Trumpeters avatar
VM r en rtt avslagen historia under normala r. Under ett OS r blir detta n mer tydligt. Mitt intresse r mycket lgt. Tveksam om det ens kar d vi nrmar oss finaldags.
Citera
2014-05-10, 13:20
Medlem
Som den hockeynrd jag r s kommer jag oavsett OS-r eller ej och oavsett att det avgrs i en diktatur att kolla p alla matcher jag har mjlighet till. Nog fr att vi inte har lika stark trupp som frra ret och att vi nog som bst fr nja oss med bronset s R hockey vrldens roligaste sport och dom som skiter i VM, hur intresserad av hockey man n r, ja dom mnniskorna fr tala fr sig sjlva.
Citera
2014-05-10, 13:40
Medlem
Alla vet val att vm ar ganska avslaget rent prestigemassigt, att det ens fors en diskussion kanns markligt. Aven som manga papekar sa har det varit OS-ar och da sjunker det ju mer dessvarre. MEN det rattfardigar inte pastaenden som att det bara ar ploj och pa latsas (som OS forovrigt kandes som iar, trots varldseliten var med...) For jag kommer med stort noje och intresse folja matcher dar det finns framtidsnamn som vill gora avtryck, tror till och med denna turnering kan vara roligare att folja an vad os turneringen var att folja aven om vm ar langt ifran lika viktigt.

Jag ar bara glad att fa se fin internationell hockey, oavsett om det inte ar de tyngsta namnen som ar med. Var glad. Kram pa er.
Citera
2014-05-10, 13:45
Medlem
Zluskes avatar
Helt rligt s var OS riktigt jvla trkigt. Hockey VM s hr p vren r jvligt trevligt.
Citera
2014-05-10, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zluske
Helt rligt s var OS riktigt jvla trkigt. Hockey VM s hr p vren r jvligt trevligt.
Det enda negativa med OS-hockeyn var att dom gick s konstiga tider, minns att jag missade ett par matcher p grund av jobb och det var jvligt synd. Tycker vl inte att matchtiderna r helt klockrena nu heller men jag missar i af inte lika mycket .Och det roliga med VM r just att det mest ovntade kan hnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in