2014-05-10, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Recovery påverkar endast C:

Ett tips om du har flera HDD i datorn är att du kopplar bort den/dessa. Stäng av datorn och bort med sidochassit. Drar ut strömkabeln och SATA-kabeln. Startar datorn och då bör du endast ha HDD där operativsystemet finns.

Då påverkar endast C: och då vet man att allt är sparat ligger i säkerhet.

Jag har i denna dator som detta skrivs nu 5 st HDD. Jag har märkt upp HDD så jag vet vilken som är C:
Behöver jag utförar en ominstallation så vet jag vilka kablar jag ska tar bort.

oki då vet man, håller på att kopierar över det jag vill ha sparat till de andra HDD.

Blev tvungen att testa att köra Recovery nu när C disken håller på att äta upp sig själv med minne och jag hittar inte vad det är som tar dess minne.
Citera
2014-05-10, 07:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
oki då vet man, håller på att kopierar över det jag vill ha sparat till de andra HDD.

Blev tvungen att testa att köra Recovery nu när C disken håller på att äta upp sig själv med minne och jag hittar inte vad det är som tar dess minne.

Efter din ominstallation så utför dom klassiska åtgärderna. Uppdaterar Windows ända ut med hjälp av Windows Update. Uppdaterar drivrutinen till grafikkortet och ljudkortet. Detta finner du på tillverkarens hemsida.

Får du med McAffe nu i samband med recovery så bör du avinstallerar detta omgående. McAffe ställer bara till med jävelskap. Du får nog med Office som ligger med provtid på 30 dagar. Har du ingen licens så kan du även avinstallerar den. Den tar onödigt stor plats och har man ingen licens så kan detta kvitta. Det finns LibreOffice som ett alternativ och den är gratis.

Ett bra program för att kunna avinstallerar korrekt är Revo Uninstaller.
Citera
2014-05-10, 08:44
Medlem
Och det gick i stöpet :S

Hittar inge fabriksåterställning.

De jag hittar under avancerad är

1:Återställ datorn med hjälp av en systemavbildning som du har skapat tidigare, Den är tom

2:Installera om windows. Behöver frigöra 15gb för att de ska komma vidare med kopieringen av filer men vet inte vilka filer som jag kan ta bort från C
Senast redigerad av hecules 2014-05-10 kl. 08:49.
Citera
2014-05-10, 08:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Och det gick i stöpet :S

Hittar inge fabriksåterställning.

De jag hittar under avancerad är

1:Återställ datorn med hjälp av en systemavbildning som du har skapat tidigare

2:Installera om windows.

ingen av dem fungerar

Har du tagit bort partitionen som avser Recovery? Kontrollerar under diskhanteringen som du finner under administratörverktygen. Har du ingen så får du vackert använda dig av en installationsskiva.

Och någon kopia på systemavbildningen är inte gjord?
Citera
2014-05-10, 08:52
Medlem
Citat:
Har du tagit bort partitionen som avser Recovery? Kontrollerar under diskhanteringen som du finner under administratörverktygen. Har du ingen så får du vackert använda dig av en installationsskiva.

Och någon kopia på systemavbildningen är inte gjord?

Gjorde Edit precis efter din kommentar så *fungerar* alternativ 2 men måst frigöra 15gb för att de ska komma vidare med kopieringen av filer men vet inte vilka filer som jag kan ta bort från C
Citera
2014-05-10, 08:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Gjorde Edit precis efter din kommentar så *fungerar* alternativ 2 men måst frigöra 15gb för att de ska komma vidare med kopieringen av filer men vet inte vilka filer som jag kan ta bort från C

Ska du använda dig av en installationsskiva nu?
Citera
2014-05-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ska du använda dig av en installationsskiva nu?

Fick inte med någon skiva med datorn så blir tvungen att köpa en.
Citera
2014-05-10, 09:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Jag kan har missat detta, men vilken version på Windows ska du använda?

Edit: jag såg nu - Windows 7
Citera
2014-05-10, 09:32
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Om du köpt en dator som blivit ihopplockad med operativsystem så ska du ha fått en skiva med din dator.

Har du en märkesdator (HP, Dell, Lenovo m.fl) så har du en återställningspartition, det står i manualen för din dator hur du går tillväga för att använda den.
Citera
2014-05-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Om du köpt en dator som blivit ihopplockad med operativsystem så ska du ha fått en skiva med din dator.

Har du en märkesdator (HP, Dell, Lenovo m.fl) så har du en återställningspartition, det står i manualen för din dator hur du går tillväga för att använda den.

Det är en Thor dator från Cdon
Citera
2014-05-10, 09:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1

Vad jag förstod innan så hade inte TS detta.

Citat:
Det är en Thor dator från Cdon

Du kan laddar hem Windows 7 och sedan använda licensen som du redan har.

http://www.nextofwindows.com/download-retail-windows-7-iso-from-official-website/

https://sites.google.com/site/linuxlablibrary/windows-iso

Fungerar inte licensen så måste du kontakta Microsoft aktiveringcentral och be dom återaktiverar licensen. Du har en OEM-licens och den är knuten till datorns hårdvara.
Citera
2014-05-10, 09:54
Medlem
Citat:
Vad jag förstod innan så hade inte TS detta.

Du kan laddar hem Windows 7 och sedan använda licensen som du redan har.

http://www.nextofwindows.com/download-retail-windows-7-iso-from-official-website/

https://sites.google.com/site/linuxlablibrary/windows-iso

Fungerar inte licensen så måste du kontakta Microsoft aktiveringcentral och be dom återaktiverar licensen. Du har en OEM-licens och den är knuten till datorns hårdvara.

Är det sen bara att bränna ner filen med imgburn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in