2014-05-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag tror det är väldigt svårt att hålla sig tyst när det gäller hangarfartyg. Sen ska du veta att man måste nästan störa ut all kommunikation mellan hamnar och kommersiell trafik. I viken så är dessa prickade med sina exklusionszoner.

En annan sak är att en "build up" kan vara väldigt svårt i det här fallet. Det är verkligen här USA kan bevisa sin skicklighet. Irans flygvapen måste neutraliseras i förväg.

Det ligger redan 5 stycken asymmetriskt krigförande super stealth nuclear aircraft carriers i sundet.

Jag skulle kunna rita en bild, men bilden skulle bara vara ett tomt papper. Så bra är stealthen, shit.. Nu knackar det på dörren.. Skulle inte avsölj
Citera
2014-05-04, 19:22
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Buhuuuu

Du diskuterar som en indoktrinerad och/eller religiös person dvs helt oförmögen till att analysera och ta in information som ej överensstämmer med din egna övertygelse. Du bortser från andras argument och dess källor som styrker deras argument och svarar med ett massivt ordbajseri helt utan källor eller konkreta punkter.

Den debatteknik (om det kan kallas debatt) som du sysslar med är en sådan som kommer från ideologiskt övertygade och/eller religiöst övertygade människor. Då får du också finna dig i att bli ifrågasatt utifrån dom bisarra övertygelser du har!
Citera
2014-05-04, 19:22
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Eftersom du fortfarande envisas med att trasa sönder tråden med en massa strunt, utan att kunna belägga nånting som har med diskussionen att göra så struntar jag helt enkelt i att kommentera det hela vidare tills du inkommer med något relevant för frågeställningen. Hittills har du inte haft NÅNTING hittills att komma med gällande det hela utan istället för att bemöta argumenten envisas med att försöka flytta målstolparna.
Nämen du kan ju läsa din skojare!Mulla-väktaren rättade dina missförstånd,känns det tungt?
Citat:
För det första är inte ekonomisk zon samma sak som angränsande
zon.
Sant!
Citat:
angränsande zon
Enligt FN:s havsrättskonvention är en kuststats angränsande zon det område som gränsar till statens territorialhav. Den angränsande zonen får inte sträcka sig utöver 24 nautiska mil från de baslinjer varifrån staten har beräknat utsträckningen av sitt territorialhav. Inom den angränsande zonen får kuststaten "utöva nödvändig kontroll för att hindra överträdelser av dess lagar och andra författningar rörande tullar, skatter, invandring eller hälsovård inom sitt territorium eller territorialhav".
Citera
2014-05-04, 19:30
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Nämen du kan ju läsa din skojare!Mulla-väktaren rättade dina missförstånd,känns det tungt?

Sant!

"Mullaväktaren" har inte "rättat" ett skit. Säg inte att även du har svårt med läsförståelsen? Vad vill du ha ytterligare förklarat? IR5 har jag gett upp hoppet om tillsvidare men dig kanske man har en chans att föra en diskussion med? Hoppas jag inte har fel, för diskussionsämnet är rätt så intressant.

Tillägg för förtydligande:
Den "angränsande zonen" är en del av det internationella vattnet och en del av den ekonomiska zonen.
Senast redigerad av Wishie 2014-05-04 kl. 19:36.
Citera
2014-05-04, 19:41
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
"Mullaväktaren" har inte "rättat" ett skit. Säg inte att även du har svårt med läsförståelsen? Vad vill du ha ytterligare förklarat? IR5 har jag gett upp hoppet om tillsvidare men dig kanske man har en chans att föra en diskussion med? Hoppas jag inte har fel, för diskussionsämnet är rätt så intressant
Undervärdera inte mullornas lärljungar.Gör inte det!
Jag vill veta vilka chanser Iran har för att sänka hangarfartyget.Religion och skit finns att se på TV.
Citat:
Tillägg för förtydligande:
Den "angränsande zonen" är en del av det internationella vattnet och en del av den ekonomiska zonen.
Nja,dock inte med exakt samma rättigheter.Men glöm det nu.
Senast redigerad av Bahram 2014-05-04 kl. 19:46.
Citera
2014-05-04, 19:46
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Undervärdera inte mullornas lärljungar.Gör inte det!
Jag vill veta vilka chanser Iran har för att sänka hangarfartyget.Religion och skit finns på att se på TV.

Har jag redan sagt vad jag anser är troligt

(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?

Citat:
Nja,dock inte med exakt samma rättigheter.Men glöm det nu.
Näe, det stämmer förvisso men frågan var, innan IR5 tyckte att han/hon skulle flytta målstolparna för att inte stå med brallorna runt fötterna, vart det internationella vattnet i persiska viken fanns.
Senast redigerad av Wishie 2014-05-04 kl. 20:01.
Citera
2014-05-04, 20:35
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Näe, det stämmer förvisso men frågan var, innan IR5 tyckte att han/hon skulle flytta målstolparna för att inte stå med brallorna runt fötterna, vart det internationella vattnet i persiska viken fanns.
Gissar att mulla-väktaren ansträngde sig till fullo för att klargöra farledernas position i det internationella vattnet.Kan inte komma på nåt annat.
Citat:
Här vänder jag mig till T-80U; Skribenten förstår inte vikten av
farlederna och deras situation i litorala vatten. Detta tyder på
grundläggande brister..
Citera
2014-05-04, 20:55
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Gissar att mulla-väktaren ansträngde sig till fullo för att klargöra farledernas position i det internationella vattnet.Kan inte komma på nåt annat.
*suck* Vilket inte spelar nån som helst roll då farleden genom sundet ånjuter samma status genom unclos som vilket internationellt vatten som helst... Äsch, jag orkar inte ta hela svängen ännu en gång och förorena tråden ännu mer. Läs mina och andra tidigare inlägg
Citera
2014-05-04, 21:01
Moderator
T-80Us avatar
Då går vi vidare från det här internationellt-vatten snacket. Det är ju självklart, bevisat och klarlagt att det finns stråk i sundet som kan jämföras med internationellt vatten, och att Iran har att förhålla sig till de vattnen därefter, för att undvika krig med andra stater.

Vi fortsätter på hangarfartygsfrågan.

/Mod
Citera
2014-05-07, 19:15
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Citat:
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13930215001625
A top Iranian navy commander said his forces have been drilling how to destroy US warships for the last several years, underlining that the IRGC Navy can sink a US aircraft carrier in less than a minute.

Då var det bekräftat att irans militär anser sig kunna kan sänka en hangarbalja på mindre än en minut.
Citera
2014-05-07, 19:35
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WriteMasterTM
Då var det bekräftat att irans militär anser sig kunna kan sänka en hangarbalja på mindre än en minut.

,,,och inte ett ord om hur de faktiskt skulle gå tillväga, utan enbart att de skulle kunna göra det.

Likväl kan ju jag nu påstå att jag behöver två minuter på mig från och med nu - när jag sitter här framför datorn, för att med 100% säkerhet döda både Barack Obama och Vladimir Putin på samma gång. Om jag vill. Men jag tänker inte säga hur. Möjligen så kommer jag använda mig av assymetriska taktiker, resten får ni klura ut själva.

Betyder det att jag kommer kunna göra det, på riktigt?
Citera
2014-05-07, 19:52
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WriteMasterTM

Hahaha, plötsligt så låter IR5 nästan sansad jämfört med skäggfarfar i länken!

"We can sink the infidels in 5 seconds, yes we can! But we will not tell how...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in